бочка вражень

Тисячі захоплених шанувальників рибної ловлі з року в рік приїжджають в Астрахань в різні пори року Тисячі захоплених шанувальників рибної ловлі з року в рік приїжджають в Астрахань в різні пори року   300-350 тисяч туристів щорічно приїжджають в Астрахань, щоб порибалити в дельті Волги

300-350 тисяч туристів щорічно приїжджають в Астрахань, щоб порибалити в дельті Волги. На даний момент це найпопулярніше рибальське напрямок в Росії. Фото: Антон Журавков.

Не те щоб я ніколи не ловив рибу ... Як і багато, я рибалив в дитинстві. На ставку, біля будинку, ми копали черв'яків і тут же на бамбукові вудки ловили карасів і ротанов, якими пізніше рясно пригощали дворових кішок. Років у чотирнадцять я поїхав на риболовлю за місто, де і трапилася історія, отбівшая у мене пристрасть до рибальства майже на десять років. Байку про те, як я двічі за день викупався в одязі, не впіймавши при цьому жодної рибини, я тепер іноді розповідаю під гомеричний регіт друзів.

І ось на початку вересня мені випала нагода приєднатися до третьої поїздці за пригодами, що відбулася в рамках масштабного проекту «Бочка Вражень», організованого пивним брендом «Золота Бочка». Переможці попередніх етапів акції вже побували в пустелі Кизилкум і на Камчатці, а ми мали вирушити в рибальську Мекку країни - Астрахань, щоб там переглянути своє ставлення до риболовлі, наловити якомога більше риби і набратися незабутніх вражень.

Логічно було б припустити, що вчитися ловити рибу краще там, де ймовірність улову максимально віддалена від нуля. Думаю, мало хто йде додому з палаючими очима, після того як півдня просидить на березі річки з вудкою і не побачить жодної покльовки. Ніщо так не мотивує, як успіх, особливо такий оглушливий, як тут. Неспроста тисячі захоплених шанувальників рибної ловлі з року в рік приїжджають в Астрахань в різні пори року. Тутешня іхтіофауна представлена ​​величезною різноманітністю риб для будь-яких видів риболовлі.

Найбільша виловлена ​​білуга важила понад півтори тонни (200 кг з них доводилося на ікру); її шестиметрове опудало зараз зберігається в Астраханському краєзнавчому музеї.

Місцеві єгері - справжні річкові вовки (НЕ морські тому, що прикордонники забороняють їм вибиратися в море на своїх човнах). Вони загорілися, обвітрені і говорять з цікавим акцентом. З південним азартом вони хапаються за підсак, коли у кого-то клює крупна риба, і з нордичним спокоєм в десятий раз пояснюють тобі, що скобу на котушці спінінга під час закидання потрібно закривати трішки раніше. На своїх катерах вони розсікають по хвилях матінки-Волги з такою швидкістю, що ти в потужному потоці вітру, що б'є в обличчя, можеш тільки безпорадно ковтати ротом повітря, як свіжовиловлену окунь, а вони в цей час примудряються прикурювати цигарки і спілкуватися по телефону, перекрикуючи рев мотора. В абсолютно однакових на перший погляд порослих триметровим очеретом річкових протоках вони орієнтуються, напевно, краще, ніж венеціанські гондольєри в вузьких каналах свого міста, а в повороти вони входять, нахиляючи човен під кутом в 45 градусів, чому руки самі починають обмацувати сидіння в пошуках ременів безпеки.

Перший день був відданий на деяку акліматизацію і знайомство з місцевістю. Вересневе сонце прогрівало повітря до +35 градусів, думати про остигнула після літа Москві вже зовсім не виходило, комарі в обід займалися своїми «домашніми» справами і не заважали насолоджуватися красою моменту. У небі кружляли зграї чайок, що переливаються синім кольором зимородки обганяли наші катери, що йдуть на швидкості понад 70 км / год, вічно голодні баклани набивали свої животи рибою. Лотосові поля вже почали відцвітати, пелюстки великих рожевих квіток опадали, залишаючи голі насіннєві коробки інопланетного виду самотньо стирчати з води. Єгері ділилися премудростями в приготуванні відвару з лотосів насіння, який за своїми якостями здатний заткнути за пояс будь-яку «Віагру».

На наступний ранок ми мали встати о п'ятій ранку, щоб відправитися на першу риболовлю. Поїздка в катері по ще не Прогрівшись Волзі бадьорила краще самого міцної кави. Варто було нам потренуватися півгодини в закиданні спінінга, виловити по парі кілограмів водоростей, і на наші впевнені закидання почали клювати краснопірка, окунь і щуки розміром з чобіт. У прозорій воді вже здалеку можна було побачити, як до твоєї блешні наближається хижа тінь, і почати грати з нею, імітуючи безпорадні метання приреченої жертви, розпалюючи апетит зубастої.

Багато хто вважає підводне полювання неетичною, тому що у риби і людини в цьому випадку шанси нерівні, і рибу не можна після упіймання відпустити, як у випадку з ловом на вудку ... Але я-то і не збирався еe відпускати. Фото: Антон Журавков.

Азарт боротьби з цією хижачкою захопив усіх, і незабаром в нашому садку зібралося набагато більше риби, ніж ми змогли б з'їсти за день. На цьому ми вирішили зупинитися і відпочити. По-моєму, за інших рівних умов (однаковий набір блешень, відсутність досвіду і знань про звички та вподобання риби) основним фактором в успішності лову риби для нас було чисте везіння. Як в покері: буває, йде карта, буває - не йде. Так і тут, у кого-то клює, у кого-то - ні. Хіба що в рибалці неможливо блефувати.

Весь улов після риболовлі викладався на пірсі перед плавучої готелем, в якій ми зупинилися, і ретельно фотографувався для хвастощів перед домашніми. Пізніше риба відправлялася на кухню, де винахідливі кухарі з неї готували обід і вечерю. До їх честі треба відзначити, що кожний прийом їжі був для нас ризикованим заняттям, оскільки велика кількість страв і розміри їх порцій вселяли непідробне занепокоєння за здатність шлунка розтягуватися до ТАКИХ розмірів.

Пообідня ловля сома в корені відрізнялася від «майже полювання» на щуку. Тут головне - взяти грузило побільше, жаби (Астраханцев букву «я» вимовляють чітко) помясістее, закинути її подалі й глибше і чекати, поки ненажера падальник-сом наткнеться на приманку. Начебто сидиш, нічого не робиш, а це називається активний відпочинок! ..

Перешіптуючись з єгерями і спостерігаючи, як красиво забарвлюється небо в променях західного сонця, я мало не пропустив момент, коли у моєї вудки почав згинатися кінчик. Екіпірування і вправність не підвели, виводити сома було трохи важче, ніж щук, тому як він виявився більшим; але все ж вусатий потрапив до нас в сачок, на фотографії і на обідній стіл (копчена сом, я вам скажу, це м-м-ммм, особливо коли знаєш, що це саме ти його зловив).

На наступний день нам належало одне з найбільш очікуваних усіма пригод - підводне полювання. Не без праці (не без мила, так скажемо) одягнувши тісні гідрокостюми і озброївшись підводними рушницями, чому все відразу стали схожі на загін супергероїв (героїчні пивні животи гідрокостюм органічно маскував), ми вирушили ближче до розкатам, де вода прозоріше, глибина більше і водиться улюблена видобуток підводних мисливців: сазани і великий гібрид карася і коропа - буффало.

Погода підклала нам невелику свиню у вигляді піднявся вітру, який рябив поверхню води, і хмар, які закривали сонце, що укупі з підіймається з дна мулом значно погіршувало видимість під водою. Начепивши ласти, маски і трубки, зарядивши гарпуни, наш десант скинули в воду і відправили вгору за течією на пошуки видобутку. Ми наполегливо пливли, намагаючись не хлюпати ластами і не підстрелити один одного. Час минав, в воді ставало прохолодно, вітер посилювався, хмари майже повністю закрили небо, а ми так і не бачили жодної рибини. Я грішним ділом подумав, що зараз допливу геть до того великого куща очерету і якщо нікого не побачу, то повернуся в човен, грітися. Щоб заощадити енергію і не шуміти зайвий раз, я просто ліг на воду і дозволив течією повільно нести мене в підводні зарості, і ось, опливая черговий кущ, я бачу величезну рибину, що повернулася до мене боком.

У цей момент я зміг оцінити, наскільки ж все-таки швидко працює людський мозок. За цю частку секунди в моїй голові промайнуло як мінімум півдюжини думок: «Риба!», «Чому ця риба здається синюватого кольору?», «Якщо під водою її розмір здається більше, цікаво, яка вона насправді?», «Підпливти ближче або стріляти звідси? »,« Це сазан або той самий буффало? »,« Рушниця з запобіжника я точно зняв »,« Вона дивиться на мене, треба стріляти! »- я навів на неї гарпун і натиснув на спусковий гачок. Стріла з віддачею вилетіла з моєї рушниці і потрапила рівно в центр тіла риби. Семикілограмовий сазан, за моїми мірками, здавався так просто величезним, він ще довго бив мене хвостом, але його трофейна доля вже була визначена моїм влучним попаданням.

Іншим учасникам команди «Бочка Вражень» мисливська фортуна цього дня не посміхнулася, і після обіду вони мали шанс реабілітуватися на лові сазана на вудку вже в звичному одязі. Ця рибалка на кшталт походу на сома, тільки замість жаб наживкою є макуха - пресований цегла насіння соняшнику. Сазани його дуже люблять і довели нам це вже через пару хвилин після закидання першої вудки. Це був наш рекордний улов - 14-кілограмовий короп (приблизно чотири моїх кішки!). Далі були вже жерехи, лящі і тарань, але рекорд в цей вечір ніхто не побив.

Далі були вже жерехи, лящі і тарань, але рекорд в цей вечір ніхто не побив

Переможці конкурсу «Бочка Вражень» з нашим рекордним уловом. Фото: Антон Журавков.

Вранці наступного дня ми попрощалися з єгерями, зібрали речі і вирушили на рибницькі ферму, на якій розводять осетрів, білуг і стерлядь. Всі вони містяться в декількох десятках окремих басейнів, що розділяються за віком та розміром: від малюків до гігантів в три центнери. На наших очах з глибини спливла риба вагою близько 100 кілограмів - не кожна берізка буває такої товщини. Ікру нам не показували, щоб не спокушати.

На заводі нас нагодували наваристою осетрової юшкою і смаженої стерляддю. Найсмачніше, по-моєму, описувати словами різні страви вміли Гоголь і Чехов. Я поки не досяг їх висот, і це врятує вас, дорогі читачі, від підвищеного слиновиділення при прочитанні мого захопленого відкликання про ці стравах. Обмежуся коротким резюме: все було «непростимо» смачно!

Пізніше ми вирушили на рибний ринок, за сувенірами. На жаль, ми не могли взяти свій улов з собою, тому що в дорозі він просто-напросто зіпсувався б, тому довелося підтримати місцевих риботорговці. Вибір сушених і копчених місцевих річкових мешканців був величезний, вибрати щось конкретне було важко. Продавці тиснули на якийсь нелогічний аргумент, мовляв, «якщо ти у нього купив рибу, то і у мене купи». Дізнаючись, що ми приїхали зі столиці, багато хто скаржився на те, що москвичі скупили все в місті, включаючи їх колишні робочі місця, і замінили їх не те роботами, не те гастарбайтерами. Це теж сходило за вагому причину розплатитися за шкоду своїх столичних земляків і купити рибу. Тут можна було придбати і чорну ікру, по абсолютно столичними цінами в 22 000 рублів за півкіло. Перерахувавши по пам'яті всіх родичів, друзів і колег, які знають, куди ми вирушили і без риби бачити нас вдома не хочуть, ми набили пакети ароматними гостинцями і вирушили в аеропорт. На цьому, на жаль, наша подорож закінчилася, але всім нам надовго запам'ятаються ці чотири дні, проведені в Астрахані, і, крім гостинців в пакеті і магнітиків на холодильнику, у кожного залишиться своя «бочка вражень» від цієї поїздки.

Що наше життя? Ікра!

Внаслідок жорстокого браконьєрського вилову осетрових риб їх популяція опинилася на межі зникнення, і з 1 серпня 2007 року було введено заборону на видобуток і продаж чорної ікри. Мораторій діятиме 10 років. Раніше риба йшла на нерест вгору за течією Волги і доходила до Нижнього Новгорода, але з тих пір як в Волгограді побудували греблю, у осетрів немає можливості потрапити на свої нерестові місця.

Антон Журавков 29 жовтня 2010 о 12:10

», «Чому ця риба здається синюватого кольору?
», «Якщо під водою її розмір здається більше, цікаво, яка вона насправді?
», «Підпливти ближче або стріляти звідси?
»,« Це сазан або той самий буффало?