Грузія. Частина 2. Такий різноманітний Батумі

Початок нашої подорожі почалося в Тбілісі. Початок нашої подорожі почалося в Тбілісі

Дивлюся, що Батумі дуже популярний в цьому році. Фотоальбом Батумі має більше переглядів ніж фотоальбом Малайзії! Ну ось прийшов час написати невелике оповідання про те, як ми відпочивали в Батумі. Чим мені сподобався це місто і чим здивував. Сподіваюся, що мої поради допоможуть комусь.

Батумі зустрів нас річним яскравим сонцем і надзвичайно красивим кольором моря! Колір бірюзовий, наче цвіт океану. Залізничний вокзал знаходиться на березі моря. Нас зустрів на вокзалі добрий господар квартири Бадрі і повіз в квартиру. Дорога займала хвилин 10-15.
Жили ми в новобудові, але вже обжитий. До моря пішки 20 хвилин. Для нас це власне нічого, бо вдома регулярно такі відстані проходимо, та й у нас вдома до моря пішки хвилин 30, тому не звикати. Для жителів Батумі, яку мабуть далеке. А чим ще займатися туристам, коли вони приїхали місто інший відпочивати? Не сидіти ж вдома. Господар підказав, що до моря можна доїхати на автобусі за невелику суму (не пам'ятаю яку) або на таксі за 2,5 ларі. Послугою таксі ми скористалися один раз, коли зібралися їхати в ресторан їсти.

де жили

З тісної кімнатки в Тбілісі, в якій вміщувалася вся буквально квартира, ми переїхали в хороми! :) 2 спальні, вітальня, кухня, просторі коридори і ванна ... Коли я бронювала цей варіант, то були трохи сумніву, тому що у цього житла не було ще жодного відгуку. Тому залишалося тільки покладатися на диво, що все буде добре. Скажу, що ми зовсім не розчарувалися! У цій квартирі живе сам господар зі своєю сім'єю. На час відпусток вони з'їхали в інше місце, а своє житло здають. Коли потрапляєш в знімну квартиру, то зазвичай там так незатишно, чогось не вистачає з кухонних приладів, все по-спартанськи, аби вижити. Я, звичайно, не кажу про квартири люкс, а про такі, які доступні більшості. Ну ось. А тут все, що потрібно для життя було. Хоча дивним здалося, що не було штопора. Як це у винній Грузії немає штопора для вина? :) Ну ми впоралися і без нього, звичайно. Ця квартира підійде для сім'ї з дітьми або для компанії. Причому за прийнятну ціну. За цю ж суму ми знімали кімнату з господинею в Тбілісі. Господар Бадрі дуже товариська, добра і гостинна людина. Здавалося, що він наш родич. Все пояснив, показав, приніс домашнє вино. Запропонував нам з'їздити на ринок. Навіть відлучився від роботи не на довго, щоб допомогти нам купити продукти недорого. Ви, напевно, подумаєте, що я жартую, але це правда! Це грузинська доброта і чуйність!

про місто

Ми трохи влаштувалися і вирушили на море. Прогулятися, подивитися що з себе представляє Чорне море. Дійшли до дельфінарію. Поруч з дельфінарієм є гарне озеро та парк. Там живуть жаби. Ми, як дикуни, які приїхали з пустелі, раділи навіть жабам :) По парку ми особливо не гуляли, але зробили кілька відмінних фотографій.

Озеро в Парку у Дельфінарія

Трохи далі починається бульвар вздовж моря. Бульвар тягнеться по всій набережній. Нам вдалося його пройти від початку до кінця. Не раджу це робити тим, хто не любить тривалих прогулянок. Бульвар починається від канатної дороги Арго, недалеко від морського порту і закінчується недалеко від аеропорту Батумі.

Велосипедна доріжка на Бульварі

Гарний бульвар, сучасні споруди

Бульвар Батумі. Новобудови

Фонтанчик для пиття

Квіти на деревах

алфавітна вежа

Нічний Батумі. Шкода, що мало будівель підсвічено вночі

Рухома скульптура. Ніно і Алі

Пляж кам'янистий, причому з великих каменів з долоню. Досить боляче ходити без взуття по такому пляжу. Дно таке ж кам'янисте. Практично відразу починається глибина. Вода в Батумі була каламутна. Думаю це пов'язано з тим, що там дуже багато народу на пляжі і ще в районі Батумі в море впадає кілька річечок, які смердюче смердять. Хтось хвалить море. Кажуть хороші пляжі в Сарпі, Кобулеті, Урекі, в районі Ботанічного саду, але ми туди не їздили. Вимоталися дорогою. Та й море особливо не сподобалося.

Якщо не хочете отримати сонячні опіки і сонячний удар, то краще вдень не ходити на море і по вулицях, користуватися захистом від сонця у вигляді капелюха або парасольки і обов'язково кремом від засмаги. Згоріти тут можна запросто! Відчули на власному досвіді. Хоча самі живемо на море, але тут взагалі дуже швидко засмагли згоріли! Сонце не щадить

Ранок на море. Сонце вже в 7 ранку смажить

Берег Чорного моря

прибережна зона

Річка, що впадає в Чорне море

Коли ми планували відпочинок, то скоротили час перебування в Батумі, але як виявилося треба було ще більше скоротити його. Звичайно, погоджуся, що кожен турист очікує від свого відпочинку різного. Для кого-то відпочинок - це валятися на пляжі, загоряти, є шашлик, пити вино, пиво і спати. Для нас такий відпочинок нудний. Ми любимо рухатися, щось нове дивитися. Хоча це вимотує, але втома потім забувається і залишаються тільки приємні спогади.

Розповідаю вам тут це, а сама згадую як ми були в тому році в Малайзії. Ми тиждень валялися на пляжі, ходили в ресторан, гуляли, спали і більше нічим не займалися. Напевно мені цей відпочинок сподобався, тому що було маса вражень - мавпочки, океан, пальми, сноркелинг, інша країна, щось нове ... А тут море, яке особливо не вразило, так в принципі зайнятися було нічим, плюс ще виснажлива задуха і спека днем, коли хочеться вдома сидіти під кондером тільки.

Це місто туристів. Розмірений темп життя, на відміну від Тбілісі. Люди по-простіше одягаються. Дуже багато готелів і готелів на будь-який смак і колір.

Будинки з красивою архітектурою

красива площа

Батумі - місто контрастів. Зазвичай я бувала в містах, де райони відрізняються - є старі, а є нові, де невідомі старі і зношені будівлі. А в Батумі все навпаки. Весь берег забудований новими, скляними, красивими будівлями. А позаду них, а то і прям поруч, старі, недоглянуті будинки. Ось самі подивіться на фотографії ->

сучасна споруда

Сучасна споруда в контрастом зі старим будинком на задньому плані

Сучасна споруда в контрастом зі старим будинком

Так як в Батумі дуже волого і жарко, білизна сушать на вулиці. Тому відчуття ще більш сільські виникають, коли йдеш між будинками, а зверху тебе мотузки з білизною. А якщо це поруч з новими будинками, то викликає ще більший абсурд в голові ...

де їли

Їли ми і вдома, і в ресторані.

Закуповувалися на ринку. Продукти в сезон недорогі. Чурчхела і приправи дуже хороші і недорогі.

Звичайно ж ми ходили в McDonalds. Архітектура будівлі, в якому розташувався McDonalds дуже цікава. Замовлення робиться на першому поверсі. Далі можна піднятися вище, місць дуже багато, можна навіть вийти в парк невеликий на вулицю. Затишно, але ціни трохи вище, ніж в Тбілісі.

Так само нам порадили ресторан Tavaduri. Обслуговування відмінне, відвідуваність висока, смачно годують. Можна поїсти на 20 ларі на двох без вина.

Місцезнаходження ресторану - Pushkin St, Batumi, Грузія

Аджарське хачапурі і салат Осінь

Оджахурі був шалено смачний

літаки

Як я вже до цього сказала, ми пройшли по бульвару від початку до кінця. І ось в кінці бульвару злітно-посадкова смуга. Можна, звичайно, на таксі туди доїхати, але ми вирішили прогулятися. Правда назад було вже тяжко йти ...

Подивившись розклад літаків, ми вирішили відправитися ввечері. Ми були там не самі :) Ось кілька фотографій.

Спостерігаємо як сідають і злітають літаки прям над головою

Літак Turkish airlines йде на посадку

Зліт літака

Злітна смуга

Посадка літака в Батумі

Чим не атракціон - подивитися на зліт і посадку залізної махини ?! Неймовірні відчуття, коли прям над тобою пролітає літак.

Порада від себе: цікавіше спостерігати посадку літака, тому що зліт відбувається дуже швидко і літак вже швидко високо в небі ...

Оглядовий майданчик

На оглядовий майданчик можна дістатися по канатній дорозі або на таксі. Ціна нам здалася дорогою і того не вартою. Очікували, що там буде парк якийсь ... Але там просто кафешка і оглядовий майданчик. Все обгороджено і довго там робити нічого.

Дахи будинків. на канатці

Оглядовий майданчик. Канатна дорога

Ми приїхали туди ввечері і вирішили чекати заходу, щоб уже не просто так прокататися туди і назад. Фотографії вийшли фантастичні, правда огляду заважав хрест.

Вид з оглядового майданчика на Батумі

Сказачно фото. Батумі за заході

Батумі пізно ввечері. Коли запалюються ліхтарі ...

Читала відгуки людей, що вранці дуже красиві фотографії теж виходять. Місто не в тумані, як це ввечері.

Ще на майданчику ввечері виступають місцеві танцюристи і співаки. Це було незвичайне уявлення! І безкоштовно! Є також послуги фотографа і продаються сувеніри.

А днем ​​там мабуть робити нічого.

екскурсії

З екскурсіями тут туго ... У Тбілісі все набагато дешевше. Раніше забронювали через тур агенство екскурсію з Батумі, але так як сильно вимоталися, то не поїхали. Хотіли з'їздити в Мартвільскій каньйон і Окаце.

Взагалі дуже багато таксистів стоять на набережній. Але вони пропонують нереальні суми. І це просто за транспорт, без гіда! Тому сміливо торгуйтеся. Хоча таксисти теж бувають різні ... Можуть і щось цікаве розповісти. Моя порада: якщо хочете, щоб було цікаво і пізнавально - пошукати тур агентства, щоб був екскурсовод.

У будь-якому випадку вирішувати вам.

У пошуках вина

У Батумі практично немає винотека. У Тбілісі ж їх набагато більше. Тому якщо хочете закуповуватися вином марочним, то краще це робити в Тбілісі. У Батумі можна купити домашнє вино і чачу. Домашнє вино нам недуже сподобалося. Його потрібно зберігати охолодженим, а то інакше процес бродіння триває і виходить оцет. Нам найчастіше траплявся оцет ...

Зате ми знайшли кілька магазинів від самих виробників.

Місцезнаходження магазину - 14 Konstantine Gamsakhurdia St, Batumi, Грузія

Місцезнаходження магазину - 32-34 Memed Abashidze Ave, Batumi, Грузія

Вина в цих магазинах ми не пробували, тому нічого сказати не можемо про їх якість. Це так, на замітку.

Відвідали також Старий будинок вина. Вино відрізняється технікою виробництва. У них продається смачне Кіндзмараулі.

Місцезнаходження магазину - 43 Zviad Gamsakhurdia St, Batumi, Грузія

А це ми сфотографували метр чачі в іншому магазині :)

Дорога додому

В останній день погода в Батумі зіпсувалася. Дощ, вітер, на морі шторм. Весь час нашого відпустки погода була хороша.

Літак додому у нас був з Кутаїсі. Бадрі нас відвіз до місця звідки відправляються маршрутки в Кутаїсі (це приблизно в районі ринку). З водіями можна поторгуватися. Через приблизно 2,5 години ми були вже в аеропорту. Ми приїхали заздалегідь, тому що не хотіли спізнитися і з розрахунком, що ввечері можуть не ходити маршрутки, ми вирішили не ризикувати і поїхати днем, а наш рейс був вночі. Міжнародний аеропорт невеликий, зайнятися там нічим. Можна прогулятися навколо, подивитися на жаб в ставку і запастися фільмами для перегляду.

1:10 на літаку і ми вже вдома. До Актау підлітали з боку Баку, з боку моря. Виявляється нічний Актау красивий!

Кому варто поїхати в це місто?

Я зробила такий висновок: відвідати це місто варто заради Ботанічного саду, заради відвідин бульвару на набережній. Через років 5-10 Батумі стане, думаю дуже красивим, коли відбудуються всі новобудови і хмарочоси. Зараз відпочинок підійде тим, хто хоче просто розвіятися від суєти, повалятися на пляжі. Хоча за цим же можна поїхати в сусідні поселення, типу Кобулеті. Там буде і дешевше і в Батумі звідти можна з'їздити. Вирішувати вам!

Я люблю Батумі!

Гарного відпочинку!

А чим ще займатися туристам, коли вони приїхали місто інший відпочивати?
Як це у винній Грузії немає штопора для вина?
Кому варто поїхати в це місто?