Кращий дайвінг в Туреччині

24 листопада 2012 р 19:28 Туреччина Жовтень 2012

Наш традиційний жовтневий відпочинок біля берегів теплого Середземного моря був доповнений присутністю чотирирічного онука і в перший тиждень - молодшого сина. Наш традиційний жовтневий відпочинок біля берегів теплого Середземного моря був доповнений присутністю чотирирічного онука і в перший тиждень - молодшого сина

Плеканої мною поїздка своїм ходом до захмарного античному Термессоса пішла прахом, коли я побачив палаючі очі сина, який повернувся зі звичайного дайвінгу в середу, за три дні до його повернення в осінню Москву.

Справа в тому, що Вадим (мій син) - єдиний автолюбитель з усіх членів сім'ї, які прибули до Туреччини. А поїздка в Термессос можлива тільки на автомобілі, т. К. Це місце, хоч і недалеко від Анталії, всього 30 кілометрів, але не входить в традиційні екскурсії від турагентств з вулиці і готельних гідів.

Син за моїм наполяганням подзвонив організаторові дайвінгу Галині, і зарезервував нам місце на п'ятницю. Галина попередила про те, що повернення буде пізнім через віддаленість місця занурень. Рідкісна можливість побачити підводний світ поблизу закритих кілька років тому для відвідування простими туристичними яхтами трьох островів навпроти Текірова, випала нам випадково. До трьох островів тепер дозволено підходити лише під дайверским прапором.

У призначений час гід-інструктор дайвінгу, вже знайомий Вадиму по першим зануренням поблизу Кемера, приїхав за нами до готелю. Для мене ця екскурсія розпочалася з малоприємного події - не помітивши через козирка бейсболки низького входу в пікап, я міцно вмазав головою в його сталевий дах. Від великих неприємностей врятувала та сама бейсболка, але голова гула як порожній бідон ще пару годин.

По дорозі, вже в Кемері, з порту якого йшла дайверская яхта, ми підібрали дуже заслуженого, судячи по екіпіровці, огрядного пана. Його багаж і власне тіло зайняли більшу частину пікапа, але нам залишилося достатньо місця, щоб крутити головами на всі боки при в'їзді на територію порту.

На яхті нас зустріла «господиня балу» Галина, має турецьке громадянство і більше десятка років присвячує в таємниці підводного царства середземномор'я наших співгромадян і не тільки їх. Вона пояснила, що доведеться трохи почекати групу сибірських дайверів-профі, які їхали аж з Аланії (люди, знайомі з курортною зоною південній Туреччині, становлять силу любові до підводного світу, яка змусила їхати три з гаком години до місця відправлення дайверской яхти).

Поступово підібралися «місцеві» туристи, серед них - пара зі Швеції. Молода людина з зрозумілим для шведа ім'ям Крістіан і несподіваним для його подруги ім'ям Наташа. Пізніше вона пояснила, що народилася в Хорватії, але вже багато років живе і працює в Швеції. Крістіан занурювався в Таїланді і на Філіппінах, а Наташі вперше належало засунути голову нижче рівня моря.

Нарешті прибула гучна, розвесела група з Аланії, велика частина якої прилетіла напередодні. Як потім стало ясно з їх розмов, вони приїхали до Туреччини заради цього занурення під егідою клубу, в якому складалася Галина. Оформили необхідні формальності для берегової охорони, пройшли первинний інструктаж у Галини і, вийшовши з порту, попрямували на південь до трьох островів. Ходу до них на нашій яхті близько півтори години повз мальовничих берегів курортних Кириши, Чамюва, Текірова.

За нами в фарватері деякий час йшла яхта з червоними вітрилами. Але, по тому з півгодини загубилася серед нечисленних, через кінця сезону яхт, що везуть дозвільних туристів. І на протязі всього шляху на нас в прозорому ранковому повітрі дивився з висоти більше 2 кілометрів Тахтали-Даг, найвища гора Тороських гір в цьому регіоні.

Погода видалася дуже тепла, як сказала Галина, навіть більш комфортна, ніж місяць тому у вересні. Повітря - градусів тридцять, вода - близько 27 градусів Цельсія. Хвилювання моря - не більш одного бала.

При підході до островів яхта взяла мористее і встала на якір в невеликій бухті з зовнішньої сторони одного з островів. Як це часто буває, кормової швартові кінець завели на великий камінь в бухті.

Інструктори стали готуватися до занурення. А за ними своє спорядження стали перевіряти і «профі», мають міжнародні сертифікати, що дозволяють занурюватися самостійно.

Я з Вадимом і єдиною іноземкою-перворазніцей Наташею, потрапили в першу групу. Нам провели останній інструктаж і видали «мокрі» гідрокостюми. Мені після знайомства з підводним світом Червоного моря в районах Хургади і Шарм-Ель_Шейха занурення в тутешніх краях спочатку не представлялося особливо вражаючим. Але, абсолютно несподівано виявилося, що бухта кишіла безліччю риб різних кольорів і форм, підпускають до себе на дуже близьку відстань.

Вода була дуже прозора, видимість перевищувала півтора десятка метрів. Інструктор трохи поопекал кожного з нашої трійці, а потім переключився на Наташу, зрідка вказуючи нам з Вадимом шлях переміщення. Перше занурення проходило на невелику глибину - близько 4 - 5 метрів. Але головним виявилася не глибина морського дна, поблизу якого ми плавали, а велика кількість і різноманітність риб. Вадим невтомно знімав все цікаве на недавно подаровану йому фотокамеру Canon D10, що дозволяє робити знімки під водою.

Занурення було не дуже довгим - близько 20 хвилин. Для перворазніков цього цілком достатньо для великої кількості вражень, а «профі» крутилися в бухті на «всю котушку». т. е. поки вистачить повітря в балоні акваланга. Мої враження від великої кількості неляканих риб безлічі квітів і розмальовок повністю витіснили з голови «бідони дзвін», придбаний через власну необережність.

Все, вільні від підготовки або власне занурення з аквалангом, були відпущені у вільне плавання по нашій дуже затишній бухті. Я теж злегка поніжитися в найчистішої теплій воді. Але потім мене став залучати аромат готується на мангалі курки. До того ж, внутрішній годинник почали нагадувати про давно котрий підійшов звичному часу обіду. Як кіт навколо блюдечка з Whiskas, я став кружляти навколо мангала, на якому так апетитно куряче філе покривалося золотавою скоринкою.

Але кількість бажаючих поринути в морське царство краси було досить великим. Відповідно, розбиті на невеликі групи вони всі разом складали довгу чергу.

Настільки ж довгою була і черга шматочків курячих філе, «бажаючих» бути приготованими на невеликому мангалі. До самого обіду справа прийшла тоді, коли сонце давно встигло перевалити свою вищу точку над горизонтом. І я встиг вдосталь познімати різні сюжети з верхньої палуби і намилуватися видами величних Тороських гір.

На обід були подані просто гігантські порції. Навіть в першу поїздку на відпочинок до Туреччини по системі «все включено» я не насмілювався набирати відразу стільки їжі в одну тарілку. Тут був і прекрасно приготований рис, і салат зі свіжих овочів, і, звичайно, куряче філе з скоринкою кольору західного сонця. А смак цієї курочки міг змагатися з тим, що іноді робить дружина, коли вона перебуває в особливо хорошому настрої.

Після обіду ми ще трохи провели в розслабленому відпочинку, а потім яхта знялася з якоря і ми пішли до місця наступного занурення. Воно виявилося з підвітряного боку цього ж острова навпроти Текірова. Тут же стояла ще одна дайверская яхта і невеликий катер того ж призначення.

Друге занурення було на більшу глибину - до 8 метрів, але меншої тривалості. На це раз інструктор поводив нас під дном нашої яхти і невеликого дайверській катера. Після занурення з аквалангом син зборознив всю бухту в пошуках об'єктів фотозйомки.

Сонце все швидше котилося до заходу, а підготовки до повернення в порт Кемера не відчувалося.

Розвесела група з Аланії стала готуватися до завершення сьогоднішнього циклу занурень, що виразилося в появі на столі безлічі стаканчиків і досить значного виду бутлі з рідиною бурштинового кольору. Все вказувало на те, що це - не свіжий виноградний сік, а щось міцніше.

Сибіряки стали засипати Галю питаннями про можливість організації занурень в найближчі дні і в середині листопада, для чого вони готові прилетіти знову численною групою. Попутно я з'ясував, що місце занурення у «трьох островів» вважається найкращим у турецького узбережжя Середземного моря. По крайней мере, так нам пояснила Галина.

Я пішов на верхню палубу позасмагати в променях західного сонця. Там же ніжилися Крістіан з Наташею в обстановці, що нагадує романтичні сцени з ліричних фільмів. Тепле повітря, швидше за характерний для нашої середини літа, море, злегка погойдується яхту, що висить високо в небі місяць, майже, як намальований яскравими фарбами - ідилія, та й годі.

Такий місяць висів над нашою яхтою при поверненні в Кемер

Нарешті, в густішій сутінках, заурчал корабельний двигун, і ми попрямували назад в Кемер. Але неголосне бурчання движка недовго пестило наш слух. Хвилин через двадцять двигун несподівано заглох, і яхта в повній тиші зупинилася, поступово розвертаючись бортом до легкої хвилі. Проходив повз матрос - він же інструктор дайвінгу, заспокоїв нас, повідомивши, що скоро несправність усунуть, і ми ще швидше рушимо в порт Кемера.

Решта години півтори ми провели в неквапливих бесідах з гостями зі Швеції. З них я засвоїв, що літо цього року в їх скандинавській країні практично не було - суцільні холодні дощі, а океан на Філіппінах холодніше, ніж сьогодні вода Середземного моря. Спільними зусиллями ми вирішили, що в цьому винні, швидше за все, холодні океанські течії. В добавок до нашої розмови, як справедливо зауважила Наташа, я вивчив перше шведське слово «мунонон», переклад якого не зажадав особливих зусиль при погляді на яскраве рогата місяць.

Швартувалися в порту Кемера ми практично в нічній темряві, розрізає лише світлом портових прожекторів, що було абсолютно незвично для мене.

І вже через півгодини під сльози чи то радості, то чи гніву дружини і щирого захоплення онука, що дід живий повернувся «з-під води», ми повернулися в готель і навіть встигли на незавершений вечерю.

Всі фотографії можна побачити тут: https://www.tourister.ru/users/ser_inc/photoalbum/6280