Новорічні канікули в Сербії

Чистого часу на Сербію у нас було 4 дня або 96 годин, за які ми повинні були встигнути якщо не перейнятися Сербією, то хоча б побувати в різних містах, щоб скласти собі приблизне, найвіддаленіше уявлення про цю країну. Чистого часу на Сербію у нас було 4 дня або 96 годин, за які ми повинні були встигнути якщо не перейнятися Сербією, то хоча б побувати в різних містах, щоб скласти собі приблизне, найвіддаленіше уявлення про цю країну

Аерофлот в черговий раз засмутив. За 20 тис. Нас пригостили злипнувся бутербродом з натяком на ковбасу. Іноземні пасажири лише понюхали «це» і є не стали.

Отже, 4 дня. Белград - Ужице з селом Кустуріци - Нові-Сад з Петроварадін - Суботіца - знову Белград, Устя, Нови Град і Земун. Таким чином, ми захопили центральну частину Сербії і автономний район Воєводіна. Повз нас проплив Ніш і Нові Пазар, а також монастирі східній частині Сербії.

Отже, ми на місці. Настільки швидко митницю ми не проходили навіть у Росії. Кілька хвилин - і все. Біля виходу з терміналу стояла невелика купка індивідуальних підприємців - таксистів. Стояли скромно, за руки не хапали, «дешево, поїхали» не кричали і взагалі, нам здалося, що вони начебто не помічають виходять туристів. Від групи отсепарирован один представник і рушив в нашу сторону. Вкрай нерішуче він запропонував свої послуги. Послуги стояли 18 євро. Начебто не те щоб дорого, враховуючи, що ми прилетіли о 23:30. На питання, де тут автобус, він без вагань вказав пальцем на те місце, де ми стояли. Т. е., До відома, автобусна зупинка знаходиться прям біля виходу з дверей. Автобуси курсують в Белград з аеропорту (точніше, аеродрому) протягом доби, роблячи неболшіе перерву під ранок. Поїздка вночі коштує 300 динар. Зовсім бюджетно. Ми стояли і розмірковували, як нам добиратися, а індівідуаьний підприємець мовчки походжав в сторонці і чекав нашого рішення. Нам це дуже сподобалося. Ніякої типовою таксистської нав'язливості. Під'їхав автобус, милий душі людина продав нам 2 квитка, своїми руками завантажив наші речі, як в іншому і речі інших пасажирів, і ми поїхали. Дорога зайняла близько 40 хвилин. Зупинилися на площі Славія. Водій люб'язно пояснив нам дорогу - йти весь час прямо, а там у когось запитати дорогу. Після декількох посмішок, наші шляхи розійшлися.

Чесно кажучи, було не дуже приємно йти вночі по Белграду, переживали, раптом чого. Але досвід 4 днів нам довів, що Белград вночі абсолютно тихий і спокійний місто. Проблем у нас не виникало ніяких. Може нам просто щастило. Не знаю.

Після Аерофлоту нам сильно хотілося їсти. Але жодна кафешка або ресторан не працювали. Магазини теж. Журбинка. Всю дорогу ми йшли прямо, нікуди не згортали. Складалося відчуття, що йдемо в якусь дупу. Для людини непідготовленого, на зразок мене, нічний Белград зовсім не європейське місто. Йшли в самий центр, а здавалося, що навпаки. Белградская тема. Побачили парочку, яка люб'язно пояснила нам, куди йти. Дивно, але треба було рухатися прямо. Що ж, ми їх послухали. Орієнтиром було «багато людей». І ось ми натрапили на готель «Москва», навпроти якої знаходився «па-па-па-па, то що я люблю»! Ціни цілком порівнянні з московськими. У нас з'явилася їжа і інтернет, а значить і карта міста. Після щільного пізньої вечері, ми рушили у напрямку до ліжка. Але ліжку на тому місці, де ми очікували її знайти, не виявилося. Ні вивіски готелю, ні блискучих дверей, взагалі нічого, що хоча б віддалено нагадувало про готель. Що ж, ми почали ломитися у двері. Закрито. Натискали на дзвінки. Тиша. Пізніше ми зрозуміли, наскільки ця ситуація подібна до тієї, яку всі бачили у Гая Річі в «Великому куші», коли двоє темношкірих хлопців намагалися відкрити двері в ювелірній крамниці. А все було просто, вона відкривалася в іншу сторону. З нами вийшла та сама біда. Але це ми дізналися тільки на наступний ранок.

Робити було нічого, ми рушили шукати нічліг. Буквально за рогом перебував хостел, досить пристойний. Це був мій перший досвід ночівлі в хостелі і, треба сказати, досвід позитивний. Милий молодий маргінал в косухе люб'язно надав нам номер на п'ятьох. Ми були останніми, хто туди в'їхав. На нашу радсоть, потеціальние сусіди мабуть десь квасили.

На ранок ми звернулися до адмінітсратору з проханням відшукати номер готелі, який ніби як не існує. Люб'язний чоловік не тільки виконав наше прохання, а й сам подзвонив, домовився про час заїзду, пояснивши, що це не готель, а апартаменти. Проше кажучи, хтось здавай квартиру для туристів. Дивно, так як ми бронювали «готель» на букінгу. Перший раз таке. В подальшому, ми були невимовно цьому раді.

Тримач квартири, хтось Слободан Чочіч, архітектор за покликанням і фахом, виявився наімілейшім людиною. Алкогольний флер радіусом 2 метри і тижнева щетина вказували на те, що в Сербії теж святкують Новий Рік. Квартирка виявилася просто чудовою, мало того, що вона распологаласьь в центрі міста. Між собою ми домовилися називати нашого господаря Слобо, як Мілошевича. Отже, Слобо не став брати з нас навіть ксерокопій паспортів, на рахунок грошей сказав, що ми можемо заплатити, коли вважатимемо за потрібне. Ми були настільки зворушені, що я мало не пустив сльозу. Пояснив він це тим, що «мовляв, слов'яни слов'ян не обдурять». Наші відносини з Слобо, таким чином, будувалися виключно на довірі. І це чудово. Я став закохуватися в Сербію.

На ранок ми запланували прогулянку по Белграду. Почали з Белградській фортеці і прилеглого до неї парку Калемегдан. Вийшовши в 10 ранку на вулицю, ми не виявили навколо нікого. Людей не було взагалі. Вулиці порожні, магазини не працюють. Народ відпочиває.

Ок. Дорога до фортеці склала не більше 10 хвилин пішки. Вхід абсолютно вільний, як і в практично будь-який монастир або замок в Сербії. Все для народу. Він відкритий для відвідування 24 години на добу і це радує. На території паркка гуляє безліч собачників, серби дуже люблять тварин. Сама фортеця багато разів руйнувалася і відбудовувався заново, але, тим не менш, виглядає дуже навіть «старинно».

Головне, що з кріпосної стіни відкриваються чудові краєвиди на річку Дунай і Сава, а також на місто.

Після непродолжіельной прогулянки і покупки пари магнітиків, ми рушили в бік головній пішохідній вулиці. Нічого особливого, такі вулички є практично в кожному місті. Народу там виявилося набагато більше, ніж в усі іншому місті разом взятому.

За вулиця бродили довго, розглядали специфічну Бєлградську архітектуру, забрідали в магазинчики і т. Д.

Рухалися ми у напрямку до церкви Св. Сави, яка кілька віддалена від історичного центру міста. Шлях лежав через площу Славія.

Сама по собі церква дуже нагадує ХХС в Москві, за деякими, звичайно, винятками. Не настільки дорого, не настільки пафосно. Дорогих машин навколо теж не помітили.

Ок. Рухаємося далі. До церки прилягають безліч кривих вуличок, на яких можна зустріти ось такі ось «дому». Незрозуміло, живе там хтось, чи ні. Подібного в Белграді дуже багато.

Центр міста, взагалі, нам кілька набрид, і ми вирішили прокотитися на таксі до «Маракани», стадіону легендарного ФК «Црвена Звезда». Мета була проста, купити на пам'ять футболку. До нашого жаль, фан-шоп через свят не функціонував, і нам довелося звернутися до адміністрації стадіону з кількома запитаннями.

Так, виявилося, що єдиний неробочий день - понеділок, а оскільки ми приїхали в понеділок, всім нашим планам не судилося збутися. Ок. Найприємніше далі. Адміністратор, дізнавшись, що ми з Росії, запропонував нам пройти в VIP-ложу на стадіон, зробити кілька фотографій, пройтися по полю і т. Д. Ми були дуже зворушені цим жестом. Я мало не пустив сльозу.

Під цими приємними враженнями, ми рушили в бік будинку, вечоріло. Добиралися на автобусі, причому безкоштовно, водій нас пропустив без оплати. Дуже мило.

Від площі Славія ми рушили в бік Ж / Д вокзалу повз розбомблених військами НАТО будівель міністерства оборони Югославії.

До слова, вокзал дуже незвичайний. Працює він не цілодобово, годині о 10 вечора він закривається, і відкривається лише о 2 годині ранку. Але, увага, квитки починають продаватися лише о 5 годині ранку. Чому, незрозуміло. Може це тільки в зимовий час?

Ок. Час прийняття їжі. Випадково натрапили на ресторанчик, який розташований по сусідству з якимось легендарним будиночком. Чим він такий знаменитий, не знаю, але фотографії з ним зустрічаються в багатьох сувенірних лавках.

Персонал ресторанчика виявився вкрай привітним і милим. Порції великі, ракія смачна, настрій хороший. Закінчивши Точилове, ми рушили в бік ліжка, рано вранці нам чекала поїздка в Ужице, в гості до заповзятливому Кустуриці.

Проблем з посадкою на автобус не було, стартували вчасно. Всю дорогу проспали. Прибутки за розкладом. Погода в Ужице нас приємно порадувала - йшов нереальний снігопад.

До самого села ми добиралися на таксі, т. К. На маршрутку, безкоштовно підкидають до пункту призначення, ми спізнилися. Або раніше приїхали. До слова, є фіксований розклад, з яким можна ознайомитися на офіційному сайті готелю «Мечавник», саме так називається село Кустуріци. Це просто етногостініца. Дуже мила, з величезною кількістю коте і чудовою кухнею. Місце вибрано просто Чудова!

Село уявляє собою ряди будиночків (читай номерів), які можна зняти за цілком прийнятні гроші. На огляд всього може вистачити і години, щоб подумати про вічне, можна залишити ще годинку-другу. Єдина проблема - дорога назад. Нам довелося виходити на трасу, щоб зловити таксі. По телефону запропонували машину через 2 години. Час втрачати ми не хотіли. Стояли недовго, нас підхопив милий душі людина на ім'я Мілош. Розмовляв він багато і самовіддано на сербсько-російсько-англійському. Сказав, що деякий час навіть жив в Росії. Взагалі будь-який серб, як тільки дізнається, що Ви російські, відразу починає рубати на своєму. Думає він, ніби ми все розуміємо. Така ось особливість. За дорогу з нас взяв 20 € пояснивши, що з американців бере 40 €. Серби і правда чітко пам'ятають 1998-1999 рр., Пам'ятають бомбардування Югославії і ніколи цього не забудуть. Чорні сторінки історії Балкан. Тому в селі є в'язниця, в якій «сидять» Джордж Буш і Хав'єр Солана. Такі справи. В цьому я солідарний з сербами.

Приїхали ми взагалі в Ужице. Нічого так містечко, невелике, тихе, провінційне. Побродили кілька годин по вуличках. Цікавого особливо нічого немає. Через місто протікає річка Детина. Миле назву. Поблизу знаходяться руїни Ужицька фортеці, але до них ми не дісталися на увазі погодних умов, вирішили залишити на наступний раз.

На вокзалі продавали, прямо на пероні, відмінну ракію по 30 місцевих рублів. Перекинувши кілька чарок, ми рушили додому. Сон.

За темпераментом і менталітету, серби ті ж росіяни, тільки більш виховані і культурні. Вони з неймовірним повагою ставляться один до одного. Історія навчила. Шкода, що з нами не трапилося щось подібного. У будинку, коли помирає людина, на дверях вивішується «скорботний лист», невеликий некролог. Не важливо, хто це був - багатий чи бідний, видатний діяч або пересічний обиватель. Вони в рівній мірі шанобливо ставляться до всіх.

Може це тільки в зимовий час?