Rambler's Top100

Меценат проекта

Сергеевка на русском Sergeevka in english

КУРОРТ   У МОРЯ

КАТЕГОРИИ

 

О камчатке География История Погода Камчатки

Литература о Камчатке, камчатских авторов... - «Камчатский форум». Камчатка, Петропавловск-Камчатский, Елизово

Читать бесплатно книгу Описание земли Камчатки, Степан Крашенинников

О Камчатке

Важная информация

Книги по истории Камчатки | Камчатка, Петропавловск-Камчатский: история Камчатки, история Петропавловска-Камчатского, фото Камчатки

Камчатка

Вулканы Камчатки, факты и подробное описание

Интересные факты о камчатке

История освоения Камчатки

 

Doctor Bartosh - автор уникальной методики
Новое ВРЕМЯ. Информационно-развлекательный еженедельник. Новости города Аккерман. Крымская баннерная сеть

 

 

Під чию дудочку танцюють ЗМІ? Нові та старі власники українських телеканалів

  1. Що можна дізнатися на сайтах телеканалів про структуру власності?
  2. Темні конячки медіаринку
  3. Замкнуте коло «112» каналу
  4. Безпорадність Нацради в контролі непрозорих телеканалів
  5. Призи та номінації

13:53

Політики обіцяли зробити інформацію про власників ЗМІ більш прозорою і, як не дивно, зробили. По крайней мере, зобов'язали їх називатися. (Програма «Гра слiв» за 15 лютого 2018 року на «24 каналі»).

Народний фронт і Блок Петра Порошенка взялися за це відразу після Майдану. Парламент прийняв закон, яким зобов'язав всі бізнеси вказувати бенефіціарів, тобто фактичних власників. Хто володіє тим чи іншим ЗМІ - кожен може дізнатися у відкритому електронному реєстрі компаній. Навіть є шанс, що там буде правдива інформація. Хоча дехто досі вписує замість справжніх власників кіпріотів.

Для телеканалів і радіостанцій парламент прийняв додаткові вимоги - вони зобов'язані з 2016 року публікувати на своїх сайтах інформацію про своїх кінцевих бенефіціарів та структурі власності. Кожен телеканал зобов'язаний публікувати на сайті таку інформацію станом на 31 грудня.

Паралельно телеканали і радіостанції повинні регулярно, щорічно до 31 березня звітувати Національній раді. А якщо зміняться власники, то ще й індивідуально протягом місяця. За словами Уляни Фещук, заступник голови Нацради з питань телерадіомовлення, в разі несвоєчасного повідомлення про зміну кінцевого бенефіціара Нацрада має право звернутися до суду про анулювання ліцензії такої телеорганізації.

Що можна дізнатися на сайтах телеканалів про структуру власності?

По-перше, що дані не зовсім актуальні. Опублікована інформація про власників - торішня, ще за грудень 2016 року.

Ось так лінійно і не цікаво виглядає структура "П'ятого каналу" Петра Порошенка.

Власником каналу «Україна» через ряд кіпрських компаній є найбагатший українець Рінат Ахметов.

Мажоритарна частина «24 каналу» належить дружині мера Львова Садовий Катерині.

«1 + 1» володіє Ігор Коломойський. За кількістю офшорів в структурі цього каналу вгадується його почерк. Саме до його прізвища і веде весь цей клубок з Кіпру, Белізу, Нідерландів. АА також до його партнеру Ігорю Суркісу.

Не гидують кіпрськими компаніями і власники Інтера. Офшори тут належать офшорам, але за ними тепер також можна переглянути прізвища фактичних власників, серед яких - Дмитро Фірташ, Сергій Льовочкін та Валерій Хорошковський.

І все було б прозоро з Інтером, якби не останній співвласник - загадковий кіпріот Васула Констаніноу з 10% каналу. Хто насправді кінцевий власник цієї частки в 10%, Інтер вважав за краще публічно не розповідати.

Структуру власників з розподілом на офшори має і ICTV, але бенефіціари тут - цілком очікувані: це зять Леоніда Кучми і бізнесмен Віктор Пінчук, а також його дружина Олена.

Телеканал NewsOne (ТОВ «Новини 24 години») вказав єдиного власника - народного депутата Євгена Мураєва. Сам Мураєв переконував, що купив канал у Вадима Рабиновича за свої гроші і фінансує теж зі своїх заощаджень.

Темні конячки медіаринку

На сайті «Прямого» каналу можна дізнатися, що бенефіціаром каналу «Тоніс» є Олександр Бутко. Це тому, що «Прямий» раніше називався «Тоніс», а дані вказані станом на 31 грудня 2016 року.

Вони не актуальні, але за законодавством на сайті каналу вони повинні оновиться тільки в цьому році. У той же час 2017 році покупцем «Прямого» назвався екс-регіонал Володимир Макеєнко. Зараз канал записаний на кіпрську фірму, а Макеєнко вказаний як бенефіціар. Поза сумнівами що в оновленій структурі власності на сайті буде прізвище Макеєнко, а ось в тому, що він єдиний справжній власник «Прямого» і не купував його в інтересах президентського оточення, на медіа ринку є сумніви.

Замкнуте коло «112» каналу

«112 канал» - ще одна загадка медіаринку. За часів Януковича канал пов'язували з екс-міністром МВС Віталієм Захарченком. Але тоді вимоги розкрити інформацію про бенефіціарів не було. Тепер воно є, але «112.UA» виконує його не надто сумлінно. У минулому році дані про структуру власності на сайті телеканалу не були оновлені. Перший і останній раз цей канал публікував такі дані в грудні 2015 року, і це - порушення порядку Нацради.

У 2015 році бенефіціаром «112.UA» каналу був вказаний бізнесмен Андрій Подщіпков. У те, що він будував канал без фінансової підтримки Віталія Захарченка, вірили не всі. Але навіть після появи прогресивного закону перевірити це не представлялося можливим. В кінці ланцюжка власників «112» стояла Сейшельська компанія. Дані про засновників - закрита інформація.

У 2016 році каналах перестала володіти зарубіжна компанія, бенефіціаром якої називав себе Подщепков. Але прізвища справжніх засновників не стали прозорішими. Тепер фірми-засновники хоча і українські, але належать одне за одним. Структура закольцована, і формально канал володіє сам собою.

Безпорадність Нацради в контролі непрозорих телеканалів

Найкраще у Нацради виходить карати канали за несвоєчасне надання інформації про їх кінцевих власників. А ось перевірити, чи є зазначені бенефіціари справжніми, регулятор може не завжди. Офшорні юрисдикції, як правило, не розкривають засновників і бенефіціарів компаній.

А ще Нацраді не вдається перевірити правдивість такої інформації через внутрішні обставин, а саме - через нестачу грошей на перевірку того, що можна перевірити. У деяких країнах такі виписки стоять досить дорого, а бюджет не передбачає цю статтю витрат, пояснила Уляна Фещук.

У профільному парламентському комітеті намагаються посилити вимоги щодо прозорості телерадіокомпаній. Хочуть, щоб телеканали не тільки називали своїх бенефіціарів, але і більш детально звітували про те, хто їх фінансує. А ще є така ідея - зобов'язати бенефіціарів декларувати свої статки. Але поки це плани.

А на ділі, вже до кінця березня телеканали повинні на своїх сайтах оновити інформацію по власникам (станом на 31 грудня 2017 року).

Призи та номінації

Приз за найзаплутанішу схему власності і відверте ігнорування закону йде все-таки власникам «112.UA».

А в номінації «найзагадковіший бенефіціар» перемагає екс-регіонал Володимир Макеєнко.

Програма «Гра слiв» за 15 лютого 2018 року на «24 каналі»

Що можна дізнатися на сайтах телеканалів про структуру власності?
Що можна дізнатися на сайтах телеканалів про структуру власності?

  Чем отличается курорт Сергеевка от подобных   курортов Крыма ?

Узнать цены

Прайс в Excel формате

заказать путевку сейчас!!!

 

Сергеевка - курорт на Черном море. Солнечный Берег.

 

РЕКЛАМА

(c) Bartosh Dmitriy 22.05.2001
All rights reserved
Ссылка на сайт ОБЯЗАТЕЛЬНА
Использование материалов сайта только с разрешения автора.