У Сочі на машині: ми знову зробили це!

1. День Перший: Уфа -Волгоград. 1300 км
  2. День другий: Волгоград - Анапа. 870 км
  3. Анапа - Сочі

Ось і літо настало - пора довгоочікуваних канікул і відпусток. Дивлячись на результати опитувань на різних сайтах, і власне, спілкуючись з людьми, я прийшла до висновку, що багато хто з нас збираються відпочивати в цьому літньому сезоні в Росії, на «наших морях».

І багато росіян поїдуть в цьому році на курорти Краснодарського краю. І якась частина з них виразно вирішить їхати на море на своєму авто. По-перше, тури з перельотом в той же Сочі за вартістю перевищують навіть тури в той же Туніс. По-друге, це все-таки зручно: їдеш куди хочеш, сам вибираєш маршрут - куди заїхати, що подивитися. І за пару тижнів на машині можна об'їхати, мабуть, все Чорноморські курорти.

По-третє, добиратися до моря на машині стало останнім часом модним трендом. Як колись, в радянські часи, багато хто зараз вибирають такий вид відпочинку: веселі молодіжні компанії, сім'ї, закохані парочки - всі вони можуть отримати від такої поїздки хороші враження.

У минулому році я вперше для себе відкрила такий вид туризму - вирушила на машині в Сочі. І це виявилося дуже захоплююче. Докладний звіт про цю поїздку я виклала >> ось тут << .

В цьому році, тобто рівно через рік після того автопробігу, я знову проїхала по маршруту Уфа - Сочі на своєму автомобілі. А це, нагадаю, 2300 км. Мені було цікаво порівняти - що змінилося за рік на цьому маршруті. І тепер я вже поставилася до цього більш відповідально. Якщо минулого разу я ледь зробила десяток фото по дорозі (не рахуючи Волгограда, де ми погуляли і познімали фото-відео на Мамаєвому кургані), то тепер поставила собі завдання зробити повноцінний відеозвіт про цей маршрут. І зробила.

Так що, дивіться і вирішуйте самі - їхати на наш південь на машині або не варто ... А у мене так питання не стояло: я поїхала в Сочі знову на все літо, працювати. Тому мені тут без авто ніяк. Маршрут у нас в общем-то був такий же, як в минулому році, з одним тільки нововведенням - по шляху трохи відпочити вирішили і заїхали ще й в Анапу. Тому що ви ж самі, друзі, написали мені в тому році в коментарях до статті >> про поїздку з Сочі до Криму << , Що я її незаслужено обійшла увагою. Так що в цьому році я виправилася - відвідала славне місто Анапу і про це теж склала детальний звіт.

Загалом, якщо ви ще не підписані на мої статті, вносите свій мейл в форму нижче і чекайте найближчим часом пости про «наше» море:

День Перший: Уфа -Волгоград. 1300 км

Ось і літо настало - пора довгоочікуваних канікул і відпусток

Десь в Татарії ...

Отже, про першу частину нашого маршруту - якими шляхами, і чому саме по ним ми їхали - я дуже докладно написала в минулорічній статті. Суть така: ми не хотіли їхати по федеральній трасі, тому що це постійні обгони з виїздом на зустрічну смугу, вервечки гучних і смердючих «дальнобоев», безперервний ремонт дороги то там, то сям ... Ми їхали по другорядних дорогах і залишилися задоволені своїм рішенням.

Так що в цьому році ми схилялися на користь цього ж варіанту. Були, правда, думки, все-таки спробувати рвонути по федеральній трасі ... Але вони розвіялися ще в Татарії: ремонт дороги, реверсивний рух, і ми стоїмо ... Варто ... Втрачаємо час ... Так що плюнули на це все, знову звернули на Бугуруслан і далі вирішили не експериментувати - повторили аж до Волгограда свій минулорічний маршрут. Для ночівлі в Волгограді вибрали готель Хуторок (http://www.hotel-hutorok.ru), вибравши його за зручне розташування, гарні номери і прийнятні ціни. Детальний огляд по ньому дивіться у мене на блозі.

Ось таким у нас вийшов цей день:

За часом цей зайняло майже 18 годин. Так, багато втрачали, стоячи в пробках, які утворилися через ремонт доріг. Так, під Саратовом дуже пристойну пробку відстояти довелося. Ну, і намагалися частіше робити зупинки: поїсти, просто розім'яти м'язи ... Так, ми себе любимо. І тому їли 3 рази, пару раз пили каву. Коротше, не гнали коней. В цілому, цей відрізок шляху дався мені легше, ніж минулого разу. Мабуть, морально вже була готова - знала, що чекає. Але все одно втома пристойна навалилася вже ближче до Волгограду.

Але все одно втома пристойна навалилася вже ближче до Волгограду

Захід під Волгоградом

День другий: Волгоград - Анапа. 870 км

А ось на другому відрізку шляху у нас маршрут змінився в порівнянні з минулим роком. Тоді ми їхали відразу в Сочі. А зараз у нас за планом було ще й Анапа. Тому маршрут був побудований через Ростов-на-Дону. Та й траса м-4 нам так сподобалася в минулий раз, що ми вирішили не експериментувати більше.

Виїхали з Волгограда близько 9 ранку. Через 50 км я згадала, що забула в шафі в номері свою куртку. Улюблену курточку. Повернулися, забрали. Ось так я відняла у нас майже 2 години часу в цей день. Дівоча пам'ять, так ...

А далі все пішло за планом, без накладок. Дуже розмірено і комфортно. Відстань від Волгограда до Анапи по трасі складає 870 км. Наш навігатор показав, що розрахунковий час подолання цієї відстані - близько 14 годин. Ну, забігаючи вперед скажу, що у нас вийшло менше - близько 12 годин. І це з заїздом у великий торговий центр під Краснодаром і з декількома зупинками - десь в пробці стояли, десь просто їли, каву пили ...

Загалом, кому ліньки читати - просто дивіться ВІДЕО:

Кому потрібні деталі, давайте розповім детальніше.

В цілому, різниці між їздою по трасі на Ростов і по другорядних дорогах (через Сальськ і ін.) Майже немає: ми їхали майже по такої ж якості дорогам, як і в тому році. Потік машин по дорозі на Ростов був не великий. Гарна погода, красиві пейзажі ... Що ще потрібно для приємної подорожі? Напевно, для мене було б ще здорово, якщо б по узбіччях доріг були спеціально обладнані місця-стоянки з беседочкамі, де можна зупинятися, відпочивати, влаштовувати перекус ... У деяких місцях в Ростовській області такі стояночкі ніби як спостерігалися, але це були просто відсипані гравієм майданчики з урнами для сміття. Ніяких альтанок, столиків з лавками на них не було.

Коли виїхали на М-4, звичайно, стало більше різних столових і кафе, готелів і мотелів, заправок. Навігатор в цьому плані, звичайно, сильно життя полегшує - показує, що і де є по трасі попереду. Він же, до речі, нам радив об'їхати певну ділянку траси М-4 по іншій дорозі. Але ми не почули. І вперлися в величезну пробку, що стояла на реверсі через ремонтних робіт дороги. Цього разу ми хвацько об'їхали її по путівці, куди, піднявши клуби пилу, згорнула пара джипів прямо перед нами. Мінімум хвилин 40 часу таким чином ми зекономили.

Ростов об'їхали по об'їзній дорозі. І після Ростова теж побачили оголошення, що попереду на трасі ведуться ремонтні роботи і рух може бути ускладнене. Навігатор показував власне те ж саме. Але і ті, інші дороги (через Тимашевск і Брюховецького), які нам пропонував навігатор, нас теж не надихали: ми згадали, як тяглися по ним з Криму, в суцільному потоці фур. В одному місці теж встали наглухо, то чи через аварію, то чи ще щось там тоді сталося ... Загалом, вибрали все ж їхати по трасі.

Траса нас порадувала хорошим покриттям. Так, в парі місць постояли. Зате на інших ділянках дуже комфортно летіли. Ближче до Краснодару погода почала псуватися. І покрапав дощик. Зате траса майже спорожніла. Мабуть, частина машин пішли на кримський напрямок.

І тут у нас навігатор несподівано «накосячілі» - показав нам найближчу заправку, нібито вона знаходиться не на трасі, а в селі. Ми згорнули в це село, їхали точно за його вказівками, згортаючи в якісь немислимі сільські нетрі ... Ха-ха три рази, заправкою там і не пахло. Про що ми вже почали здогадуватися, коли асфальт вже скінчився, і почався деревенскйі брудний путівець ... вирулити назад на трасу. Проїхали близько кілометра - і вуаля! Та сама заправка! Помилочка вийшла, так, шановний навігатор?

Помилочка вийшла, так, шановний навігатор

Під'їжджаючи до Краснодару, забронювали собі на букінгу готель для ночівлі в Анапі, точніше - в Витязево. Тому що шукати на місці буде безглуздо - приїдемо в 11 вечора. Так і субота знову ж ... Погода, може, не найкраща (а за вікном дощ вже годину як лив), але випробовувати долю не хотілося.

Проїжджаючи вже по Краснодару, побачили величезний торговий центр космічного дизайну (дивіться на відео). Якось він нас до себе заманив відразу. І ми зробили незаплановану зупинку на шопінг. Хоча шопінг - це голосно сказано. Зайшли купили продуктів, і так небагато прогулялися - щоб розім'ятися, себе показати та на людей подивитися. Величезний, просто нескінченний торговий центр! Відразу якось мізки переключилися, вийшли з «дорожнього» анабіозу ми, а то другий день в дорозі вже, реакції притупляються, думки ватяні стають .... Так що хороша зупинка вийшла.

Коли вийшли з торгового центру, вже майже смеркло. Зате дощик закінчився. І ще я побачила пропущені виклики від готелю в Анапі. Передзвонила ім. нам повідомили, що саме в тому готелів, який ми бронювали на букінгу, 2-х місні номери закінчилися, але у них в Анапі 4 готелю, і вони нам пропонують номер в іншому своєму готелів. По розташуванню він, як нас запевнили, навіть краще. Особливо вибирати не доводилося: інших варіантів за цю ціну - 1200 рублів - вже не було, і ми погодилися.

Забили в навігатор нову адресу, і погнали в Анапу. За навігатора було видно, що по цій дорозі - А-146 - буде багато населених пунктів. Але по факту - це був майже суцільний населений пункт! Чи не встигала закінчитися одна село, починалася інша. Додайте до цього знаки «обмеження швидкості 40 км / год», які майже завжди супроводжувалися відеокамерою, і ви отримуєте мінімальну швидкість пересування. Так, дороги хороші. Розмітка в темряві дуже полегшує життя. Покажчики теж добре про все інформують. Але хотілося вже швидше дістатися до Анапи. А швидше не виходило ... З готелю ще дзвонили пару раз - їдемо ми, у скільки нас чекати.

Нарешті, ми побачили покажчики на Витязево. Минули аеропорт і ж / д вокзал. Вулиці Витязево в темряві здалися нам не дуже привітними. Відразу згадався Судак, куди ми теж приїхали пізно ввечері і де теж спочатку здалося темно і незатишно. Поки ще низький сезон, нагадали собі ми.

Готель «Афаліна» знайшовся досить швидко. Нас зустрів адміністратор Костянтин, вказав місце для паркування машини і провів нас в наш номер. Не вдаючись в подробиці, скажу, що такий варіант розміщення на пару ночей нас цілком влаштовував. Кімната невелика, санвузол з душем, холодна / гаряча вода є. Є їдальня, харчування - 3 рази на день, за додаткову плату. Кому потрібні контакти адміністратора готелю - залишайте мейл в коментарях, вишлю вам його телефон. Ціни у них дуже прийнятні. Від пляжу пішки хвилин 20.

Ось до цього самого пляжу ми і пішли прогулятися, провітритися перед сном. Навіть у темряві було видно, що в Витязево повним ходом йдуть підготовчі роботи до сезону: там добудовують, там підфарбовують. Коротше, курорт чекає напливу туристів влітку.

Про те, як ми провели час в Анапі і Витязево, у мене написана окрема стаття - Відпочинок в Анапі і Витязево: наші враження. Тому як ця моя стаття про дорогу, а не про сам відпочинок.

Тому як ця моя стаття про дорогу, а не про сам відпочинок

Альтанка десь під Анапою

Анапа - Сочі

А ось по дорогу від Анапи до Сочі напишу. В общем-то, ніяких каверз тут немає. По трасі А-290, в спокійному темпі доїжджаємо до Новоросійська. Там трохи напружує проїзд по не дуже естетичним вулицях промзони, повз вантажного порту. Швидкість теж падає - потік машин великий, дорога вузька. Мальовничий пейзаж починається відразу за Новоросійському. І до Геленджика їдемо в дуже розслабленому темпі. У Геленджик вже не заїжджаємо, котимо по об'їзній.

Після Геленджика дорога йде між гір. Дорога хороша. Але сильно не розженешся - плавний серпантин хоч і не надто напружує, але зобов'язує дотримуватися швидкісного режиму.

Дуже добре вийшло у нас поїсти в їдальні в Архипо-Йосипівка. Там прямо на центральній площі розташувалися відразу 3 столових. Так що мимо не проїдеш.

Далі Джубга, в якій ми ночували в минулому році по дорозі на Сочі. Ну, і потім знаменитий серпантин. Але він вже був нам знаком. А ось перед Туапсе ми встали в жахливій пробці, причину якої так і не зрозуміли. Постоявши біля півгодини, спробували об'їхати її по міських вулицях. І частина таки об'їхали, влившись в потік вже перед самим мостом через річку. Загалом, чи то справа в тому, що в цьому місці зливаються кілька доріг - з Джубги, з Майкопа. Чи то в ремонті дороги, який йде в Туапсе. Коротше, прискорити цю частину шляху у вас навряд чи вийде.

До Сочі знову вже під'їжджали в темряві. Але ми і з Анапи виїжджали після обіду. А дорогу від Сочі до Поляни я можу проїхати вже з закритими очима. У Червоній Поляні (а саме сюди лежав наш шлях) ми були в 22-00. Поляна зустріла свіжим гірським повітрям, який хочеться вдихати на повні груди ...

І вже засинаючи, я думала: особисто для мене це кайф -мати можливість ось так їздити по красивих місцях нашої країни! Я люблю їздити за кермом. І штурман з мене непоганий, що нетипово для жінки: я дуже добре запам'ятовую місця, куди хоча б раз вже приїжджала. І дороги, по яким туди приїжджала. Але навіть у тих, хто не впевнений у своїх здібностях орієнтування, завдяки сучасним засобам зв'язку шанс заблукати і заїхати не туди і зовсім не великий.

Про плюси і мінуси подорожей на автомобілі читайте у мене ось тут: Подорожуємо на машині: романтика великих доріг

А дорожня інфраструктура зараз розвивається досить активно: придорожні кафе, кемпінги і заправки виростають як гриби після дощу, особливо в цьому, південному, регіоні Росії.

Виїхали з Анапи в сторону Сочі ...

Так що, якщо ви не боїтеся духу романтики, духу дороги, пакуйте валізи, заливайте в бак бензин - і в путь! І тоді буде і на вашій вулиці море!

До зустрічі на блозі!

Що ще потрібно для приємної подорожі?
Помилочка вийшла, так, шановний навігатор?