До моря по злітній смузі або на південь на машині

1. Волгоград
  2. агою
  3. Туапсе
  4. 33-метровий водоспад і дольмени
  5. Долина річки Аше, водоспади "Шапсуг" і "Псидах"
  6. Свірської ущеліні
  13. Аквапарк "Дельфін"
  14. Висновок

зміст:

Скажу відразу: думка поїхати з дітьми відпочивати на "наш" південь мені ніколи не приходила в голову. І раптом моя подруга оголосила про пошук компанії для поїздки на дачу ... на Чорне море, в селище Агою, що в 10 км від Туапсе. Подумавши трохи про те, що в принципі наша дача, на якій ми живемо все літо, майже нічим не відрізняється від пропонованої агойской, ми вирішили їхати. Наступна порція роздумів привела до вирішення їхати на своїй машині.

Отже, ми - це я, мій чоловік Сергій (15 років водійського стажу), син Степан (8,5 років) і дочка Ліда (2,5 року) Отже, ми - це я, мій чоловік Сергій (15 років водійського стажу), син Степан (8,5 років) і дочка Ліда (2,5 року). Наша машина - маленький джип Сузукі-Ескудо, яку ми всі дуже любимо і готові проводити в ній цілодобово, особливо діти. Час поїздки 13-28 серпня 2005 року. Наш шлях - Чебоксари-Агою-Чебоксари - ми вирішили виконати за різними маршрутами. Туди: 1939км - через Волгоград, де ми жодного разу не були: Чебоксари-Саранськ-Пенза-Саратов-Волгоград-Сальськ-Краснодар-Джубга-Агою. Зворотно: 1817 км - з максимальним "захопленням" траси М4: Агою-Джубга-Краснодар-Ростов-Калач-Балашов-Аркадак-Пенза-Саранськ-Чебоксари. Забігаючи вперед, скажу, зворотна дорога сподобалася набагато менше. Траса М4 понапіхано постами ДПС, за кожним кущем даішник, проміжок Краснодар-Ростов - двосмуговий, величезні пробки, жодної пристойної кафешки, дорога Аркадак-Пенза гірше не придумаєш. Краще б поїхали знову через Сальськ і Волгоград. Але це в наступний раз. А поки...

В машині у нас працювала система GPS, завдяки якій ми легко орієнтувалися і, завдяки їй же, пару раз їхали по ... польовими дорогами (навіть не грунтовкам), зазначеним в атласі аж ніяк не найтоншими лініями. Добре, що у нас джип - ці сюрпризи не стали неприємними, а тільки додали екстремальних спогадів. Без інших пригод шлях в 1000 з невеликим км до Волгограда проїхали за 14 годин з двома зупинками, пообідавши в одному з численних затишних придорожніх кафе близько Саратова.

Волгоград

У Волгограді ми вирішили провести цілий день, тому заздалегідь через інтернет знайшли кілька готелів і по телефону забронювали тримісний номер в готелі Каскад - 690р за добу У Волгограді ми вирішили провести цілий день, тому заздалегідь через інтернет знайшли кілька готелів і по телефону забронювали тримісний номер в готелі "Каскад" - 690р за добу. Відмінний економ-варіант: головне - чисто, тихо, гаряча вода, душ, холодильник, телевізор, а з вікна видно Волга! Виспавшись, відправилися на екскурсії. Насамперед на Мамаєв Курган. Розповідати про самому меморіалі немає сенсу, а відчуття передати неможливо. Хочеться тільки сказати, що хоча б один раз в житті обов'язково варто там побувати. Ми все оглянули, помовчали, поставили свічки в храмі Всіх Святих, що на вершині кургану. Степану дуже сподобалося (за великим рахунком, саме заради нього і їхали сюди), він засинав нас питаннями, і тут ми виявили, що шкільних знань історії нам не вистачає, щоб відповісти навіть на самі елементарні. І тоді ми вирішили піти в Музей-панораму Сталінградської битви, що на набережній. Тим більше що в полудень встановилася трідцатіпятіградусная спека, від якої треба було сховатися.

Музей перевершив всі наші очікування. Замість нудного набору історичних паперів та стендів перед нашими очима постали "живі" карти, схеми, документи, макети, обмундирування, зброю і т.п. Ми піднялися під самий купол, де художниками відновлена ​​панорама битви, і екскурсовод коротко дуже цікаво розповіла про ті події і героїв. Дієвіше будь-якого уроку історії. Не тільки Степану, але і нам з Сергієм дуже сподобалося. Ми розраховували провести там пару годин, але не помітили, як пролетіли всі чотири. У музеї було багато сімей з дітьми, що створило приємне враження: патріотизм і бажання знати історію у наших дітей є. Біля музею виставлена ​​військова техніка, де діти із задоволенням погуляли-полазили. Степан дізнався багато нового і по-іншому почав ставитися до війни. Після музею ми відправилися в відмінний дитячий парк, навпаки цирку, де і провели решту дня. А ввечері викупалися в Волзі біля готелю. Волгоград нам сподобався - зелений, цілком чистий, спокійний, з дітьми там можна добре провести час. На наступний день о 7 ранку ми виїхали і в 20-00 були на місці.

агою

Селище Агою найостанніший перед Туапсе, якщо їхати від Джубги Селище Агою найостанніший перед Туапсе, якщо їхати від Джубги. В Інтернеті і в туристичних колах не дуже відомий (і дуже добре, і я не буду рекламувати, в надії, що він залишиться тихим, затишним і недорогим). За допомогою подруги ми зняли дачу з двома кімнатами (по два ліжка в кожній), кухнею, плитою і холодильником у відмінному тихому дачному містечку на горі за ... 300 рублів на добу. Той мінус, що далеко від моря (десь 1км) виявився великим плюсом у вигляді свіжого повітря і тиші (так як уздовж моря проходить траса), заощаджених грошей (близько моря такі дачі здавали по 600-800), ну а так як ми були на машині - взагалі ніякого мінуса, одні плюси. Крім того, ми опинилися ближче до цивілізації у вигляді магазинів, перукарні, піци-бару, дитячого майданчика та ресторану "Козачий хутір", який ми облюбували. Ресторан - це велика територія під відкритим небом на схилі гори, де в якості огорожі - справжній тин, а столики - у відкритих стилізованих альтанках і хатах, між якими стоять скульптури козаків, різні елементи козачого поселення: млин, колодязь, карета, величезний котел на ланцюгах, в такому ж стилі масивні дерев'яні дитячі гойдалки, гірки. Увечері по хутору гуляє козачий ансамбль з козацькими піснями. Відмінне місце сімейного відпочинку в денну спеку або ввечері після заходу сонця. Трохи далі по хутору присутній нічна дискотека.

Пам'ятка Агоя - аеродром, по злітній смузі якого пролягав наш шлях на пляж Пам'ятка Агоя - аеродром, по злітній смузі якого пролягав наш шлях на пляж. Хіба це не романтика - до моря по злітній смузі? На аеродромі хлопчаки (Степан і семирічні двійнята моєї подруги) розглядали справжні вертольоти і літаки, а ще з нього літають мотодельтаплани, але ми так і не зважилися політати.

Агойскій пляж утворений в гирлі річки Агою, яка на відміну від річок в інших селищах, тече по природному красивому кам'янистому руслу. У серпні після двох місяців без дощів річка обміліла і текла струмком в метр шириною, але саме русло метрів в двадцять, з значними слідами колишніх гірських потоків. Одного разу ми пройшли вздовж неї і спостерігали, як деякі відпочиваючі не тільки обливалися холодною гірською водою, але і обмазувалися білої берегової брудом. Пляж Агоя чудовий тим, що він неокультурен, тобто з моря відкриваються види природного берега, а не результатів людської цивілізації. У центральній частині пляжу - пара-друга затишних кафе, прокат катамаранів, пара гірок і ще якісь розваги на воді. Хлопчаки пару раз скотилися з гірки прямо в море - бурхливе захоплення, а в решту часу пірнали з маскою, шукали "скарби", плавали-грали з безліччю надувних приладдя, які у великому асортименті продаються на підступах до пляжу. Ліді ми купили надувний басейн, так що проблема витягати її з моря зважилася успішно. А проблема виникла несподівано: на наш подив Ліда не тільки зайшла в море, а й плавала так сміливо, як ніби тільки цим все життя займалася. До нашого ж подив і пляж, і море були чистими, так що купання-пірнання приносило величезне задоволення. Морське дно можна розгледіти навіть без маски, воно дуже гарне.

З пляжу йшли о першій годині дня, коли спека, навіть під парасолькою, ставала нестерпною З пляжу йшли о першій годині дня, коли спека, навіть під парасолькою, ставала нестерпною. Обідали тут же, на пляжі в невеликому кафе з домашньою кухнею, де були присутні і локшина, і гречка, і котлетки, так що проблем нагодувати дітей не було. А апетит у них раптом прокинувся неймовірний. Обід на чотирьох обходився в 300-500 рублів залежно від нашого апетиту, вартість однієї страви 50-90 руб. Трохи про ціни. Поруч з пляжем - ринок, де ми купували виноград (50р / кг), персики (50-60), дині (15), кавуни (6) - дорогувато. Ми не здогадалися купити побільше фруктів по дорозі на південь, в Краснодарському краї, (там в 2 рази дешевше), щоб вистачило хоча б на перші кілька днів. Тут же продають бочкове вино 80-100 руб. / Літ руб. Ну і звичайно, повним-повнісінько усякої недорогий всячини, я, наприклад, купила купальник за 300 руб. і пляжну сумку за 150.

Загалом, море виправдало всі наші надії, відпустка починався так здорово, і ми не підозрювали, що це тільки початок наших вражень. Чотири дні ми провели на пляжі, засмагли, накупалися, вечорами гуляли по околицях, спробували місцеву кухню, а один вечір провели в Туапсе.

Туапсе

Про Туапсе у мене з дитинства залишилося враження великого села Про Туапсе у мене з дитинства залишилося враження "великого села". О, як я була рада, побачивши місто іншим. Маленький, чистий, зелений затишний курортне містечко - таке тепер моє враження. Ми приїхали до набережної, поставили машину і пішли гуляти. У порту бачили невеликі кораблі і катери, шкода - до них не можна було підійти близько. Виявили камінь з пам'ятною плитою екіпажу міноносця "Керч", яка виконала завдання В.І.Леніна про затоплення чорноморської ескадри і затопили цей самий міноносець в червні 1918. Я про такий факт ніколи не чула і була вражена його дивацтва. Потім ми прийшли в дитячий парк, там же, на набережній, де діти накаталися на атракціонах з видом на море. Хотіли повечеряти на кораблі-ресторані, але потім передумали і пішли в парк неподалік с гойдалками-гірками для самих маленьких. Ліда на них каталася-лазила, хлопчаки бігали навколо периметра хитромудрого басейну, а ми поїли смачне різний морозиво і попили коктейлі. Залишилися дуже задоволені. На зворотному шляху заїхали в супермаркет "Пятерочка" і стали ще більш задоволеними, тому що таких цін я не бачила вже дуже давно, наприклад, півтора літра мінералки - 7 руб., сік Голден-преміум 25 руб. / літр, кава "Карт Нуар" 290 руб. / 200г руб. Для порівняння: в магазинчиках на пляжі ми купували мінводу і сік в 2 рази дорожче. Ми закупили всякої всячини і більше в магазини не ходили. Ось і ще одна перевага машини на відпочинку. Але найголовніша перевага - це можливість помандрувати! Ми купили путівник по Чорноморському узбережжю, і почалося ...

33-метровий водоспад і дольмени

У перший раз ми вирішили висунутися недалеко, на найвищий водоспад Туапсинського району, який знаходиться приблизно в 10 км від Туапсе (напрямок на Майкоп) біля селища "Дачне". За допомогою місцевих жителів дізналися дорогу, переїхали вузький тунель під залізницею і далі - вздовж пересохлого русла. Але, до нашого розчарування, коли ми під'їхали до території заповідника, хлопчина-служитель сказав, що водоспад пересох. Але ми все одно вирішили піти подивитися і не розчарувалися. Русло струмка "Казенний" дуже вузьке, а берега - височенні. Трохи страшнувато. З каменю на камінь, з містка на місток - і ми дісталися до місця обриву, звідки падає водоспад в більш дощові часи. Місце дике і дуже красиве, загадкове, тихе - нікого навколо ... Хлопчаки тут же почали грати в вікінгів, лицарів і динозаврів.

На зворотному шляху ми заїхали до дольменам, розташованим на горі біля селища "Приміське" в 6 км від Туапсе. Я бачила це диво стародавньої культури вперше. Вражає. В голові не вкладається ні то, як вони могли бути побудовані, ні те, навіщо; все інше теж - загадка. Наприклад, чому отвір дольмена завжди направлено на величезний камінь, розташований на достатній відстані. Десь я прочитала, що існує не менше 78 версій походження і сенсу цих загадкових споруд. Одна з найбезглуздіших: дольмени - це не що інше, як консервні банки, де древні люди зберігали якесь м'ясо, щоб не тягнути його з собою вниз з гір; або така: дольмени - це великі акумулятори, за допомогою яких гіперборейців намагалися перемогти атлантів. Але всі сходяться на думці, що близько дольменів незвичайне електромагнітне поле і люди біля них відчувають різні відчуття, причому не найприємніші. Але це не про нас. Ми були такі задоволені - адже побачили і доторкнулися до ще однієї загадки нашої планети. Загадали бажання у Скелі Бажань: які - секрет, але я впевнена, вони неодмінно збудуться.

До змісту

Долина річки Аше, водоспади "Шапсуг" і "Псидах"

Ми були так заінтриговані, не побачивши водоспаду, що на наступний день вирішили неодмінно відвідати самі, що ні на є, діючі водоспади Ми були так заінтриговані, не побачивши водоспаду, що на наступний день вирішили неодмінно відвідати самі, що ні на є, діючі водоспади. Вирушили в долину річки Аше - приблизно 30 км від Туапсе в сторону Сочі, поворот наліво в селище Шхафіт. До речі, в самому селищі виявилася прекрасна дитячий майданчик, де Повеселившись діти. Після селища нашим поглядам відкрилася чудова картина, не дарма цю місцевість називають "Долиною таємниць, легенд і водоспадів". Проїхавши близько 10 км уздовж красивого русла річки, ми опинилися перед в'їздом на територію заповідника. Довго ми намагалися з'ясувати, чи зможемо ми проїхати далі на своїй машині, в результаті вирішили не ризикувати. Метушилися поруч водії машин ГАЗ-66 заламували ціну 500 руб. з родини, що здалося нам дорого - адже до водоспадів залишилося 5 км. Ми рушили в дорогу пішки, перше, що нам потрібно було - пройти довгий навісний міст через річку - з дворічною дитиною непросте завдання. Незабаром після переходу моста над нами "зглянувся" водій автомобіля, що проїжджав повз екскурсійного ГАЗ-ика і "підібрав", за що йому велике спасибі, і гора проклять на голову того дивного дідуся, який порадив нам йти пішки, адже попереду нас чекав не один брід з метр глибиною. За наше "порятунок" ми віддали 200 руб. (100 - водієві та 100 - екскурсоводу).

Так, їзда на відкритому бортового комп'ютера з величезною швидкістю прямо по кам'янистому руслу гірської річки, по пояс у воді - екстремальне задоволення для людей, але для машин - справжнє випробування Так, їзда на відкритому бортового комп'ютера з величезною швидкістю прямо по кам'янистому руслу гірської річки, "по пояс" у воді - екстремальне задоволення для людей, але для машин - справжнє випробування. Свою машину піддавати такому не підніметься рука, і ми ще раз схвалили своє рішення залишити нашу машину на стоянці. Спочатку нас привезли до водоспаду "Шапсуг" - це скоріше не водоспад, а каскад водоспадів, щоб побачити все, потрібно підніматися з кожної площадки-рівня по крутій звивистій сходах високо вгору - не кожен турист добирається до самого верху. Але ми дісталися. І були винагороджені захоплюючим дух видовищем: зверху з величезної висоти ллється вода, протікає біля ніг і падає тут же вниз. Вниз дивитися моторошно, але цікаво ж! Другий водоспад "Псидах" - зовсім інший. Він виточив у скелі напівкруглу нішу-жолоб, яка після кількох поворотів закінчується ступінчастим схилом.

Після водоспадів нас привезли назад до мосту, і ми рушили до печери Джині-Ун, відомої в народі, як печера Спасіння Після водоспадів нас привезли назад до мосту, і ми рушили до печери "Джині-Ун", відомої в народі, як печера "Спасіння". Печера заповнена водою, тому щоб потрапити в неї, треба надіти гумові чоботи, які видають перед входом разом з ліхтариками (в печері темно і холодно). Ми заплатили за екскурсію на човні, і після того, як пройшли метрів 15 в печеру, нас посадили в гумовий човен і повезли далі - всього в печеру можна просунутися на 33 метри. Жінка-екскурсовод розповіла нам легенду про цю печеру, показала цікаві місця, сталагміти, сталактити і інші печерні премудрості. Печера маленька, вузька, низька, трохи страшнувато, але стільки захвату!

Після печери ми відразу відчули почуття голоду і вирушили обідати в одне з численних кафе, що пропонують страви адигейської кухні Після печери ми відразу відчули почуття голоду і вирушили обідати в одне з численних кафе, що пропонують страви адигейської кухні. Столики кафе розташовуються прямо на вулиці в дерев'яних, повитих зеленню альтанках, на території - басейн з фореллю і фонтанами. Вкуснющіе адигейські зілля були миттєво з'їдені. Зачаровані красою річки Аше ми ще довго не могли виїхати з цього чарівного місця. Витрати: квитки на водоспади дорослий 30 руб., Дитячий 10 руб., В печеру на човні дорослий 100 руб., Дитячий 50. Ліда всюди гуляла безкоштовно.

Свірської ущеліні

После відвідін долини річки Аше нашу цікавість до природи Кавказу только посил После відвідін долини річки Аше нашу цікавість до природи Кавказу только посил. І ми вірушілі на околицю селища Лазарєвське, в Свірської ущеліні. На машині можна під'їхаті прямо до качана туристичного маршруту. Маршрут такий: Біла скеля, водоспад "Свірській", дольмен "Слава", водоспад "Адам и Єва", Місячний камінь, водоспад "Тещіні сльози". Загальна протяжність 3,5 км. Дорослий квиток 25 руб., Дитячий 10 руб. В основному стібка маршруту проходити безпосередно по горі, в густому лісі, что надає прогулянці таємнічість и казковість. Час від часу мені здавалось, что ліс и действительно як з казки: вісь там напевно ховається Лісовик, а там - хатинка на курячих ніжках. До найвіддаленішого водоспаду Ми не дійшлі, а вісь у Свірського водоспаді Степан вікупався. І я б скуповувати, та купальник не взяла. Вода тепла, дуже приємна, водоспад на диво красивий. Дійшлі до дольмена, потім до місячного каменя - все як у казці. Водоспад "Тещіні сльози" в більш дощових сезон такий широкий-широкий (ми на проспекті бачили), но нашому подивимось ВІН постав дуже-дуже маловодний, и ми пораділі за всех тещ відразу. Таємнічість в нашу Прогулянка додали сутінки, ми помітілі, что начали темніті, коли до виходів з ущеліні Залишайся 2 км. Сутеніло так Швидко, что поступово наш розміреній крок превратился в дуже спортивний. У наступаючої темряві доводять йти в дрімучому лісі гірськімі стежками, перебирати по камінню через струмок, переходіті дуже вузькі Містки над обрів, так что наша подорож стало нагадуваті програму "Фактор страху". З ущеліні ми вібіглі в повній темряві з захоплень криками "Ура!". А попереду - не менше захоплююча поїздка по нічній гірській дорозі назад, до Агоя. Відчуття незабутні.

Мамедова ущелині

І після Свірського ущелини ми не заспокоїлися: Кавказ вабив нас своїми таємницями, і наступна вже чекала нас після покажчика Мамедова ущелині, що встановлений на трасі Туапсе-Сочі між Аше і Лазаревским І після Свірського ущелини ми не заспокоїлися: Кавказ вабив нас своїми таємницями, і наступна вже чекала нас після покажчика "Мамедова ущелині", що встановлений на трасі Туапсе-Сочі між Аше і Лазаревским. Проїхавши пару кілометрів після повороту, ми побачили покажчик "Дім чаю" і вирішили доїхати до нього - він виявився на самій вершині гори. Інтер'єр будинку дуже цікавий: тут і лавки, і корчі, і клаптеві скатертини, і старовинні буфети з безліччю найрізноманітніших чайників, чашок і склянок. Стіни розписані чайними сюжетами. Можна подивитися відео з розповідями про краснодарському чаї. Я вперше дізналася, як виходять жовтий, червоний і чорний чаї з зеленого. Тут же ми їх і спробували-порівняли. Смачно-о-о-о !!! Ось це чай, так чай. Купили додому зелений чай, вирощений і перебраний вручну. Все б добре, але ціни! Три чашки чаю з млинцями і кизиловим варенням - 380 руб., 100гр зеленого чаю - 500 руб. Ексклюзив, розумієте.

Заряджені бадьорістю краснодарського чаю, поїхали в саме Мамедова ущелині Заряджені бадьорістю краснодарського чаю, поїхали в саме Мамедова ущелині. Так само як і в Свірського, дорослий квиток 25 руб., Дитячий - 10. Маршрут: кам'яний завал, кургани, водоспади "Вуса Мамеда", "Голова Мамеда", водоспади Любові і Щастя. У чашу водоспаду Щастя Стьопа і Ліда кидали камінці. Великі любителі каменів і води, вони в цих походах відчували таке задоволення! Купатися в цих водоспадах не стали, вода була дуже холодна - ми і без цього улюблені і щасливі. Найцікавішим тут виявилося дуже вузьку ущелину - русло гірської річки. Висота берегів в деяких місцях досягає 30 м. Вражає "Білий зал" - височенні білі-білі скелі, зверху повиті плющем. В одному місці берега сходяться, утворюючи грот. А як цікаво було дітям сховатися в скельній щілині! Мені це місце нагадало пісню Бутусова:

"На березі дуже дикої річки,
У нетрях чужих у свяченої води,
У теплих лісах безіменній річки ".

Виїхавши з основної території, ми знайшли покажчик на дольмен, по шляху до якого ми випадково виявили відмінне маленьке кафе в лісі на березі вируючої гірської річки Виїхавши з основної території, ми знайшли покажчик на дольмен, по шляху до якого ми випадково виявили відмінне маленьке кафе в лісі на березі вируючої гірської річки. Поки нам готували шашлик і овочі на мангалі, чоловіки вирушили до дольмену, а ми з Лідою сиділи на величезному камені посеред річки, спрямувавши свої погляди до гір, і насолоджувалися видами чудової природи. Вражаючої краси. Оксамитова музика з "Романтичної колекції" додала емоцій. Мені здавалося, що я потрапила в рай. У цьому ж раю ми з великим задоволенням з'їли страви кавказької кухні, довго сиділи за столиком, діти спостерігали за фореллю в басейні і бігали по веранді лазні, яка стоїть на березі річки (можна було в ній попаритися). Не встигли ми покінчити з дуже смачним ситним вечерею (на наш подив, всього 500 руб.), Як пішов дощ! Теплий, лагідний, - і ми навіть не стали від нього ховатися. Ось вона, романтика - посидіти-постояти-побігати під дощем на березі дикої річки!

Поки доїхали до Лазаревського, дощ розгулявся не на жарт - машини їхали по полколеса в воді, видимість майже нульова. Ну ось ми і злива в горах побачили. Вирішили їхати далі, поки не скінчиться дощ. Доїхали до Адлера. Нашою метою була Червона Поляна.

Червона Поляна

Спочатку ми хотіли переночувати в Адлері, так як було вже темно, а дорога до Червоної Поляни, як відомо, дуже небезпечна, її так і називають "Скальнік". Але на наше здивування, в приватному секторі "тітоньки" відмовлялися нас селити (так як все на одну ніч) навіть за 1000 руб. А в готелі, де були вільні місця, звичайний двомісний номер коштував 1490. До того ж, Адлер нам здався дуже гучним - по місту проходить залізниця, і з періодичністю в 15-30 хвилин по ній проходять поїзди зі свистом-гулом-гуркотом, та ще в туристичній частині гуркоче музика - веселощі повним ходом. А нам хотілося тиші і спокою. Спасибі дівчині-продавцеві, до якої ми звернулися за порадою в маленькому магазинчику. "Їдьте на Червону Поляну, найнебезпечнішу ділянку -" Скальнік "закрили, два дні тому відкрили новий тунель, Путін приїжджав на відкриття, ви хіба не чули? Там багато готелів, і міні, і приватних, без ночівлі не залишитеся" - щебетала вона . Хай живуть такі дівчата! Завдяки їй ми вже через 20 хвилин мчали по новому тунелю, а через 40 хвилин розміщувалися в шикарному напівлюксі готелю "Тетяна" за 1500 руб. (Зі сніданком на чотирьох). Перед сном навіть подивилися телевізор, по ОРТ йшов серіал, дія якого відбувалося на ... Червоній Поляні (правда взимку). "Завтра ми ось на цьому підйомнику поїдемо на гору" - показали ми дітям пальцем в телевізор, а вони все ніяк не могли в це повірити.

Приїхавши до канатної дороги о пів на десяту ранку, ми побачили дві величезні порожні автостоянки, причому, одна з них платна, і не могли зрозуміти, в чому прикол, і туди ми, взагалі, приїхали Приїхавши до канатної дороги о пів на десяту ранку, ми побачили дві величезні порожні автостоянки, причому, одна з них платна, і не могли зрозуміти, в чому прикол, і туди ми, взагалі, приїхали. Виявилося - туди, тільки досить рано: дорога починає працювати о 10:00. Ми купили квитки (600 руб. Дорослий, 300 - дитячий, Ліда безкоштовно) і вивчили інформацію, яка свідчила, що підйом на найвищу вершину Аибга (2238м) здійснюється в 4 етапи - 4 різних ділянки дороги, між ними - оглядові майданчики, кафе та ін. В одну сторону без перерви підйом займає 1 годину. Сидіння підйомника - звичайні дерев'яні "стільчики", мама дорогая, я як побачила, подумала, що з Лідою піднятися нереально. Але Ліда незворушно зажадала: "Хочу на гойдалку". До моєї радості вона сиділа на моїх колінах смирно, міцно трималася і навіть всю дорогу співала пісні (люди, що їхали назустріч, ухахативалісь - мовляв, тут деякі дорослі їдуть, вчепившись в сидіння, скам'янівши від страху, - а маленька дівчинка ногами махає і пісні виспівує ). До речі, їй так сподобалося, що до сих пір іноді "вимагає" покататися на "ту велику качельці".

На самому верху майданчик невелика, а види на гори відкриваються божевільні На самому верху майданчик невелика, а види на гори відкриваються божевільні. Трохи неподалік видно, - лежить сніг. А температура повітря градусів 12 (внизу 35), хоча, сонце дуже сильне - можна обгоріти і замерзнути одночасно. Дивно, так? Загалом, гори ... З боку державного кордону з Грузією встановлена ​​лише відповідна табличка і натягнута сітка, так що, перетнути її можна було одним необережним кроком і без участі митників. Види шалені. Ось ми і побували вище хмар, поторкали їх. Для Степана це було справжнє відкриття. Ще він дуже хотів злетіти вниз на параплані (з інструктором, 3000 руб.), Але ми залишили це задоволення на наступний раз. Так що обов'язково туди ще повернемося! Зробили дуже багато красивих фотографій, іноді здається - монтаж, настільки нереально ми виглядаємо на тлі "гірської класики". Так, мало не забула - на одній з проміжних майданчиків біля кафе потішив нас рекламний стенд "Тут обідав Президент Росії". ВО як! В туалеті подібної таблички не виявилося :).

Велике відкриття чекало нас на спуску: зверху ми побачили 300-метрову чергу на підйомник, і обидві величезні стоянки і навіть краю прилеглих доріг були переповнені машинами. Упс! Які ж ми молодці, що приїхали до відкриття. Внизу ми пообідали в кафе, що розташувалося на мосту через гірську річку. На цей раз обід складався з блюд грузинської кухні і обійшовся в звичні 500 руб. Підкріпившись, поїхали в Сочі. По дорозі заїхали на мінеральне джерело "Чвіжепсе", попили водички і з собою прихопили.

Гора Ахун

Одна з головних визначних пам'яток Сочі - гора Ахун, що складається з декількох вершин, найвища - Великий Ахун (663 м) Одна з головних визначних пам'яток Сочі - гора Ахун, що складається з декількох вершин, найвища - Великий Ахун (663 м). Якщо їхати з боку Сочі, то, не доїжджаючи Хости, поворот наліво, і далі - одіннадцатікілометровий гірський серпантин, крутий підйом, що включає 4 повороту на 180 градусів. Коли ми піднялися наверх, навіть від машини запахло "смаженим" - так, круто, так круто. На самій вершині, як зазвичай, кілька милих ресторанчиків, оточених дерев'яними фігурами казкових персонажів. Тут і сім гномів, і старий із золотою рибкою, і ведмідь з бочонком меду. Але найголовніше - тридцятиметрова біла вежа. Вона була споруджена в 1936 р за проектом архітектора Воробйова на замовлення самого Сталіна і, як нам розповів екскурсовод (ми "приклеїлися" до однієї екскурсії), є найкращою оглядовим майданчиком в Сочі. Переконатися в цьому нескладно. З верхнього майданчика вежі відкривається панорама на море, на Кавказький хребет, на узбережжі від Дагомисі до Абхазії. Сочі - як на долоні. Знову ж, спустившись з вежі, ми виявили стовпотворіння людей і величезна безглуздо припарковане збіговисько екскурсійних автобусів, безсовісно "замикаючих" один одного, і ще раз пораділи, що ми на своїй машині. Жахнулися, коли побачили, ЯК їдуть ці автобуси по гірській дорозі - один вилетів нам назустріч з-за повороту, анітрохи не зніяковівши, що їхав по зустрічній. Добре, що у нас швидкість маленька була і у Сергія великий досвід водіння - інакше аварії було б не минути. Тільки тепер я зрозуміла, чому стільки випадків ДТП з екскурсійними автобусами - їх водії, схоже, взагалі не знають про ПДР і не думають про те, що везуть людей. Альо Не будемо про Сумне. Перш, ніж їхати в центр Сочі, ми вирішили знайти нічліг, і швидко знайшли - біля підніжжя гори, в кафе з кімнатами відпочинку - великий двомісний номер з кріслом-ліжком для Стьопи за 1200 руб. Тепер вперед - розважатися!

парк Рів'єра

Парк дійсно чудовий. Увечері в світлі різнокольорових вогнів дуже гарний. Величезна зелена територія, красиві алеї, кафе, сувенірні лавки, фонтанчики. Ліді ми купили супер-абонемент за 300 руб., За яким можна було по разу прокотитися на кожному з 12 атракціонів дитячого містечка. На його території є ще один дитячий містечко з гірками, будиночками, лазілкамі, батутами, перебування в якому не обмежена за часом. На превелику силу ми "витягнули" звідти Ліду в 22-00, коли дитяче містечко закрився. Степан же, за його словами, "вже вийшов з того віку", тому катався з татом на дорослих атракціонах (яких в парку близько 40) і хвацько витратив 700 руб. зі своєї скарбнички. Враження від парку залишилися дуже хороші, всім рекомендуємо.

Воронцовські печери

Відвідати ці печери ми вирішили після того, як прочитали, що на сьогоднішній день це один з найбільших печерних лабіринтів в світі Відвідати ці печери ми вирішили після того, як прочитали, що на сьогоднішній день це один з найбільших печерних лабіринтів в світі. Дорога - в гори, приблизно 20км від Хости до селища Воронцовка. Від стоянки до печер пішки 1,2 км. По дорозі - чарівний дуб, що вбирає в себе енергію з космосу. Доторкнешся до нього - і відчуєш надзвичайний прилив енергії (так написано на табличці). І навіть якщо не відчуєш, то, по крайней мере, йти далі веселіше. Вже на підході до печери частина дороги викладена камінням - дуже красиво, і на одній кам'яними сходами нам зустрілася змія. Навколо печери - казковий ліс, вирубані в скелях фігури, одна з них - чиясь голова - оформляє джерело. Для туристів відкрита досить велика частина печери, де проведено електрику, протяжність маршруту десь 300 м, екскурсія триває 40 хв. У печері - все, як годиться: і стоянка стародавньої людини, і настінні написи, і сталактити, і сталагміти - по-печерному дуже красиво. У печері холодно (12 градусів) і унікальне повітря: екскурсовод пообіцяла нам, що за час екскурсії ми повинні помолодіти на 40 хв. Квитки в печеру: 110 руб. дорослий, 80 руб. дитячий (з 7 років).

дендрарій

A ось Дендрарій справив на нас гнітюче враження. Напевно ми надто багато читали про нього красивих відгуків, а у Сергія з дитинства залишилося захоплення цим парком. Так, рослини все ті ж, красиві і величні - але доглянуті тільки ті, що посаджені на самому початку парку. Чим вище - тим більше заростей, засохлих гілок, сміття і ... обдерті фонтани. Про нижню частину парку і говорити не буду. Прикро до сліз. А адже квиток коштує недешево, разом з квитками на канатну дорогу два дорослих і дитячий 600 руб. Служитель парку, з яким ми розговорилися, розповів, що парк бідує, грошей не виділяється, зарплати затримуються. А саме гнітюче враження справила будівництво (з усіма наслідками, що випливають у вигляді бруду, зборів, шумливою техніки та будівельного сміття) в двох кроках від дендрарію - будується суперсучасний житловий 24-поверховий будинок. Кому таке могло прийти в голову?

Але, ми не звикли сумувати і все-таки знайшли, чому порадіти в дендрарії: величезна стіна бамбука, красиві сосни з довжелезними голками і пухнастою кроною, алея магнолій, безліч різних пальм, кілька красивих куточків-квітників, забавні фонтанчики, рідкісні рослини: сакура , гліцинія, юка та багато-багато інших, назви яких запам'ятати неможливо Але, ми не звикли сумувати і все-таки знайшли, чому порадіти в дендрарії: величезна стіна бамбука, красиві сосни з довжелезними голками і пухнастою кроною, алея магнолій, безліч різних пальм, кілька красивих куточків-квітників, забавні фонтанчики, рідкісні рослини: сакура , гліцинія, юка та багато-багато інших, назви яких запам'ятати неможливо. Всього 1800 видів рослин. Велике задоволення отримали ми і від поїздки по канатній дорозі: видно не тільки парк, але і весь Сочі.

В цілому, від центру Сочі залишилося далеко не захоплене враження: постійні пробки, нечемний персонал, брудні нецентральних вулиці, допотопні магазини, височенні ціни і постійне відчуття того, що на тебе роблять гроші В цілому, від центру Сочі залишилося далеко не захоплене враження: постійні пробки, нечемний персонал, брудні нецентральних вулиці, допотопні магазини, височенні ціни і постійне відчуття того, що на тебе роблять гроші. Куплений диск про дендрарії за 200 руб. виявився такий туфтою - на рівні троечние курсової роботи (хоча був куплений в касі дендрарію). Сочинський співаючий фонтан взагалі не справив враження, в тому ж Лазаревському фонтан набагато оригінальніше.

Після триденної подорожі по сочинському узбережжю ми вирушили знову в Агою. На виїзді з Сочі поїли смачних різних вареників у відмінному кафе "Варенична хата".

Аквапарк "Дельфін"

Останні три дні ми провели знову в Агое, на пляжі, а також з'їздили в дельфінарій і аквапарк в Небуг, що в 5 км від Агоя Останні три дні ми провели знову в Агое, на пляжі, а також з'їздили в дельфінарій і аквапарк в Небуг, що в 5 км від Агоя. Дельфінарій хороший, новий, просторий, з круглим басейном близько від глядачів, але після торішнього "Марінеленд" в Іспанії уявлення нам здалося трохи нудним. Але, загалом, звичайно, сподобалося. Квитки: 300 руб. і дорослий, і дитячий. А ось аквапарк дуже сподобався. Перш за все, великим дитячим комплексом-містечком, в якому я нарахувала 12 різних гірок і безліч інших развлекаловок. Дітям нудно не буде - точно! Ліда раз 50 з'їхала з гірки-жаби, трохи менше з інших. У перервах лазила по сухопутному комплексу-кораблю з гірками. Тут же познайомилася-подружилася з дівчатками постарше, які взяли над нею шефство, так що мені не довелося безвідривно всюди слідувати за нею. Степан же, "вийшов з того віку", зганяв в медпункт, де за заявою тата йому поставили на руку печатку, знімає з адміністрації відповідальність і роздільну кататися з усіх "дорослих" гірок (правила дозволяють тільки з 12 років). Його радості не було меж. Тільки з "Камікадзе" він з'їхав 7 разів. А вже, скільки з інших гірок - не піддається рахунку. Аквапарк має велику територію, всім вистачає місця і в зонах лежаків, і в численних кафе і в зонах прогулянок. Але ще більше мене здивувала чистота: дуже-дуже чисто скрізь. Так що ми отримали величезне задоволення. А саме-то головне - пінна ДИСКОТЕКА! Скільки радості, сміху, захоплення викликала вона у дітей. Ось вже розвага, так розвага. Квитки: 500 руб. дорослий, 250 дитячий - з 16-00 до 20-00. Якщо з 10-00 або з 14-00, то дорожче.

Висновок

Відпочинок, безперечно, вдався на славу! Ще раз хочемо висловити величезну подяку Файзулліна Гулі, яка впровадила в мою голову думка поїхати відпочивати на "наш" південь з дітьми і "відкрила" нам Агою. Величезний плюс нашої поїздки - наша машина. Завдяки їй ми змогли подивитися з дітьми так багато всього і не зв'язувалися з екскурсіями. Зі здоров'ям у всіх був повний порядок, пакет з ліками повернувся в повному обсязі, акліматизація пройшла просто легко. Фінанси: витратили на все про все 38 тис. Руб. Найбільша стаття витрат - харчування (я так жодного разу і не скористалася плитою) - 11 тис., Потім житло - 7,5 (включаючи готель на Красній Поляні, готелі в Волгограді і Сочі), бензин - 7, поїздки-екскурсії - 6 , развлечения - 3,5, покупки-сувениры - 3. Мы посмотрели только около трети достопримечательностей сочинского и туапсинского побережья, не съездили в Абхазию, а значит, вывод: поедем еще раз!

Дашук, [email protected] .

Хіба це не романтика - до моря по злітній смузі?
Дивно, так?
Кому таке могло прийти в голову?