Камчатка. Зі своїм дивовижним внутрішнім світом

26 вересня 2017 р 9:38 Петропавловськ-Камчатський - Росія Червень 2017

КАМЧАТКА КАМЧАТКА

26 червня - 5 липня 2017 рік

Моє перше дотик до неї відбулося за пів року до описуваних подій мій друг Євген, який живе і працює на півострові вже 7 років, рекомендував до прочитання 3 твори, за що йому велика подяка:

1. «Опис землі Камчатки» Стеллера (1774 г.) стало ясно як велична і багатогранна природа цього краю, і як люди (корінні люди-ітельмени), що живуть тут віками змогли не тільки навчитися виживати, а й любити свою сувору Батьківщину.
  2. «Забути адмірала» Юрія Завражнов я почерпнула знання про приєднання землі камчатської до Росії. Цитата «... козаки відповіли, що з'явилися від великого і могутнього владики, якому підвладна вся земля і що йому, ительменов, слід платити їм щорічно ясак або дарувати соболів за те, що вони козаки будуть проживати на його землі ...», за 40 років чисельність корінних жителів зменшилася в 15 разів від початкової ..., а також про події кримської війни 1854 і її героїв: першому військовому губернаторові Завойко і 2-ий батареї Олександра Максутова ...
  3. Завдяки роману В. В. Зверовщікова «Корова Стеллера, або перевірка правопису по-французьки» я подумки вже бродила по вулицях Петропавловська і співпереживала подій давно минулих років ...

Перше слово, так вийшло, що самостійно прочитав мій 4-х річний внук Іванко - Камчатка ...

Я готувалася, я прагнула до зустрічі з нею і все одно прилетівши була вражена красою, величчю, різноманітністю того, що побачила спочатку з літака - гори, океан, Авачинская бухта, місто, а незабаром поруч, навколо, всюди ... «домашні вулкани» ААГ , Арік, Коряцький, Авачинский, Козельський, а з вікна квартири - Вілючинську. Чудово! Прозоре повітря свіже і чисте, вода нічого смачнішого я не пила (і це з крана ...). Фарби надзвичайної чистоти і насиченості. Цей світ живе окремо і не схожий на материковий світ. Так, так це інший світ.

26 червня 2017 року

Поїздка на океан, пляж Халактирская.

Тихий океан в цей день був-тихий.

Вдосталь насолодившись шумом океанських хвиль, походили по темному піску, захопилися видами відкриваються звідси і поїхали на термальні джерела «Озерки». Кілька басейнів з термальною водою, температуру можна регулювати самостійно: додаючи прямо зі шланга гарячу воду з джерела. Бонус - озеро з крижаною водою. Дуже сподобалось! До речі, рекомендую відвідати ларек- кафе при вході: імбирний чай + пиріжки з бездріжджового тіста - вищий клас.

Святкова вечеря:

1. Червона ікра з Нерки
  2. Юшка з чавича.
  3. черемша

Культурна програма: пісні про Камчатці від Сергія. Нижчий уклін і захоплення.

27 червня 2017 року

Ранок починається прекрасно: вид з вікна Авачинская бухта і Вілючинську вулкан.чашечка кави + бутерброд з червоною ікрою.

Сьогодні початок триденного туру на вулкани. Останні приготування і прямо від під'їзду нас забирає позашляховик Toyota Hilux Surf, з красунею Машею за кермом. Наш гід - інструктор Віктор Іванович. Близько 3-х годин добираємося через перевал повз Вілюченского вулкана з зупинкою в Гарячому ключі для купання в термальному джерелі. Повз заячого ключа

Пересідаємо на снігохід і близько години добираємося до нашої стоянки, роблячи коротку зупинку для фото в кальдері Горілий. Наш будиночок просто наперсток на тлі

величного пейзажу. Нас оточують діючий вулкан Мутновский: він знаходиться не далеко ⁓ 7-8 км від нас і видно як з кратера постійно йде дим. Завтра ми йдемо туди. Далі вулкани Хатунка, Осача, Опала і завершує цей круг вулкан Горілий.

Розміщуємося в будиночку, милуємося зразками флори: рослинами високогірної тундри і фауни.

Віктор Іванович готує юшку з чавича і після обіду ми робимо пробну вилазку до найближчого водоспаду. Та частина водоспаду, яку ми бачимо не велика, але Віктор Іванович каже, що під нами шар снігу 10-12 метрів і пройшовши кілька метрів ми в цьому переконуємося і бачимо в цій висоти як вода виривається з-під снігу. Відчуття вражають.

Йти по снежники нелегко та й підйоми долати доводиться з труднощами. Але ми сповнені рішучості перед завтрашнім сходженням !!!

28 червня 2017 року

Мій головний день.

Сьогодні сходження на діючий вулкан Мутновский. Почуття тривоги і очікування захльостують. Взявши з собою мінімум необхідного, о 8 годині ранку вирушаємо в дорогу. Ще наше притулок не стало видно, як я помічаю на сніжника, не так далеко від нас ... невже? Так, Віктор Іванович підтверджує, це ведмідь. Каже, що в цих місцях бачить ведмедя вперше ...

і просить всіх нас швидко підійти до нього. У нас немає зброї, але є якісь спецзасоби, які повинні допомогти в разі небезпеки. Віктор Іванович не прихильник нанесення шкоди ведмедям і засуджує тих хто полює на ведмедиків і ми його підтримуємо. Він каже, що ведмідь молодий 3-х льотка, важить близько 150 кг, швидше за все у ведмедиці новий приплід і вона прогнала підріс ведмедя під дорослими-білу життя і він йде до річок з рибою. Віктор Іванович каже, що ведмедик нас з відстані 300 метрів не бачить, а вітер дме від нього до нас, так що нам пощастило. Чекаємо хвилин 10 поки він йде з нашої дороги і продовжуємо шлях. Перетинаємо його сліди і бачимо нашого ведмедика вусі з іншого боку метрах в п'ятистах від нас. Він зійшов зі сніжника і орудує камені на невеликому пагорбі в пошуках їжі. Був і страх і захоплення. Ми побажали нашому ведмедику довгих років життя і продовжили свій шлях.

Я явно не витримую темп нашого інструктора і весь час відстаю (не допомогли мої щоденні годинні 4,6 км піші походи на роботу по рівній місцевості). Тут підйоми і спуски, частіше підйоми, сніжник, зона каменепаду, потім піднімаємося по кам'яному схилу. Якщо постійно активно не займаєшся спортом, до сходження треба готуватися, щоб не підводити інших, а я була впевнена в своїх сила. Але ми йдемо малої групою тому спокійно чекаємо останнього і тільки потім продовжуємо свій шлях. Віктор Іванович постійно нас підтримує: «Дійдемо до того каменя - буде привал.«; «Бачите той горбок? Дійдемо туди, буде пройдено півдорозі ». Без його «морквин» мені було б важче. Спасибі йому за мудрість і терпіння.

Години через 3 шляхи входимо в нижній кратер вулкана Мутновский. Навіть якби я змогла дійти лише сюди - вже щастя! Я вперше бачу своїми очима сірчані фумароли і грязьові котли. Захопленню немає меж, фотосесія і ... вже без сил починаємо рух до ак-тивному верхньому кратера, тому чий стовп диму ми спостерігали з вікон нашого будиночка. Йти важко відстаю нещадно, але з твердим наміром тягнуся до мети. Думки здатися немає.

Нове випробування: останні 10 метрів стрімкий підйом, треба підніматися по вузликах на мотузці ... починаю підйом, на середині обертаюся ... летіти доведеться довго ... на фініші крижане озеро ... страх впливає на ноги і останні метри піднімаюся на руках, ось він край кратера, зібравши залишок сил і волі заглядаю всередину, крім клубів диму нічого не бачу і починаю поспішний спуск по мотузці, ура-сил вистачило, не зірвалася. Я дійшла до своєї мети. Я бачила верхній кратер діючого вулкана і заглянула всередину ... Я щаслива !!! Спасибі всім хто підтримував мене на шляху до мрії!

Шлях додому не менш складний, але підтримує захоплення від побаченого, не дивлячись на біль в ногах і страшну втому.

За 8 годин ми пройшли 15 км і піднялися на висоту 1730 метрів ...

29.06.2017

На жаль, на вулкан Горілий ні у кого з нашої малої експедиції сил не залишилося.

Милуємося красою, робимо фотографії та вирушаємо в дорогу назад.

Про погоду.

Під час нашої поїздки нам з погодою дуже пощастило. Всі дні були теплі 22-25 градусів і головне ясні. Було прозоро і сонячно, так що ми змогли вдосталь милуватися чудовими пейзажами Камчатки.

Але Камчатка все ж показала нам, що вона може бути не тільки сонячної і привітною, але і страшною. Вчора ми ще тільки підходили до нашого будиночка, як весь наш чудовий пейзаж раптом стрімко початок заволікати щільним туманом. І хвилин через 10-15 навколо залишився тільки густий туман ... подув сильний вітер, вночі я постійно прокидалася від його завивання і гуркоту, моторошно відчувати себе піщинкою в цьому сніжному океані ... Вранці поступово вітер заспокоївся, туман розсіявся. Так що наостанок ми змогли ще раз насолодитися чудовими пейзажами.

Ми рушили в дорогу, за 2 дня сніг став ще водянисті, і під фінал переїзду на снігоході нам довелося спішитися і хвилин 40 хлюпати в гірку пішки. Як же ми зраділи коли побачили нарешті очікує нас джип і його власника Геннадія. Зворотна дорога через перевал була не такою романтичною як 2 дні тому. Сніг підтанув, велика частина дороги перетворилася на багно, нас базікало з боку в бік. Слава богу, завдяки Гені ми уникли небезпек.

Після важкого переїзду вирішили повечеряти на березі Авачинській бухти в маленькому кафе біля підніжжя Микільської сопки. Побаловали себе смачним шашликом і спробували камчатське пиво. Рекомендую.

30.06.2017

Сьогодні-екскурсія в долину гейзерів.

Хвилююся ..., так як вперше лечу на вертольоті. Їдемо в Нікольське, чудовий невеликий сучасний аеровокзал, йдемо на злітну площадку, все вертольоти новенькі.

Все виглядає надійно і це радує, адже поїздка не дешева ...

Злітаємо. Перші хвилин 20 відчуваю невеликий дискомфорт: гуркіт гвинтів (навушники видали, без них було б взагалі неможливо) і вібрація в салоні вертольота. Але дуже скоро адаптуєшся, а види з ілюмінатора змушують забути про все гірські хребти, вулкани, озера в кратерах ...

Паруючий кратер вулкана Каримкій на відстані витягнутої руки.

Перший переліт триває близько години. Приземляємося і перше, що нам показують місце, де зупинилася зійшла в 2007 році сель і тільки тут я згадую про цю трагедію і розумію чому з вертольота я побачила тільки 3 скромних стовпчика диму, а не десятки, як я очікувала ... Далі за спеціальними стежках - дерев'яних настилах (як добре, що тут дбають про збереження природи) в супроводі двох охоронців з карабінами спускаємося в долину гейзерів. Встигаємо до початку виверження гейзера «Великий».

Вражає, хоча і триває виверження всього хвилини три. Просуваючись по спеціальним стежках, оглядаємо все краси долини: гейзери, грязьові вулканчики, прогріті майданчика, гарячі озера, грязьові котли, парові озера ... І раптом - ведмідь на протилежному схилі, це близько, можна його добре розглянути ... Нас супроводжують і страху вже немає.

Насолодившись дивовижними краєвидами і вдосталь нафотографировались повертаємося до вертольота.

Летимо хвилин 10 і приземляємося біля кислотного озера Узон.

Знову супроводжуючий з карабіном і вже на підході до озера бачимо групу з чотирьох ведмедів, трохи далі ще троє. Нас «заспокоюють» це мами з ведмежатами ..., а то що ведмежата розміром з маму ...?

Узон унікальне озеро, яке досліджують вчені, тому що в ньому живуть доісторичні організми. Мене більше хвилюють свіжі ведмежі сліди, які тут всюди.

Грязьові котли, кислотні калюжі, грязьові вулканчики ... ведмеді дуже близько, тому заспокоююся і дуже радію поверненню в вертоліт.

Летимо хвилин 40, остання зупинка в природному заповіднику Наличево.

Купаємося в Горячереченскіе термальних джерелах, обідаємо і повертаємося додому.

01.07.2017

У Петропавловську- Камчатському свято - 10-річчя утворення камчатського краю. З цієї нагоди на центральній площі пісні і танцю.

З ранку вирушаємо в краєзнавчий музей (рекомендую), потім мис Сигнальний місце подвигу батареї Максутова.

Піднімаємося на Микільську сопку (вона ж сопка любові).

На святі пощастило почути кілька пісень камчатських бардів: Юрій Завражний, Олександр Коротченко, Сергій Поломарь, ансамбль «Акварель».

Далі відвідуємо унікальний музей СРСР, з експонатами музею нас знайомлять чудові і захоплені своєю справою Олександр Іванович та Ірина Безуглова.

І ось ми вирушаємо на озеро мікіжа.

Ще один чудовий камчатський пейзаж і талановитий і гостинний господар Олександр проводить екскурсію і знайомить нас з природними чудесами Камчатки. Соковиті трави мало не в людський зріст з яких можна приготувати безліч оригінальних страв. Морквяник, шеломайнік, папороть, черемша ...

Сьогодні вечеряємо чавича гарячого копчення у виконанні талановитого в усьому Олександра.

02-03.07.2017

Сплав по річці Швидка.

Йдемо на веслах на гумовому човні. Всі комфортно, без екстриму все тому, що Швидка в своїй середній течії не надто швидка ... Пейзажі нас оточують дуже насичені, ліси по берегах, а на горизонті гори. Всі радує око.

Правда нам не пощастило побачити ще одне з чудес Камчаткі- червону рибу йде на нерест ...

Та мало не забула перед сплавом і після відвідали термальні джерела.

04.07.2017

Відвідування камчатського рибного ринку. Найкращі подарунки з Камчатки - червона ікра і червона риба.

05.07.2017

Відлітаємо з надією повернутися ... в наступний раз обов'язково буде ОКЕАН і Курильські озеро і вулкани ...