Ми + Греція = ...

4. півострів Афон
  5. Метеори - монастирі на скелях-хмарочосах

зміст:

Ця поїздка стала нашим першим знайомством з Грецією і початком нашої взаємної симпатії Ця поїздка стала нашим першим знайомством з Грецією і початком нашої взаємної симпатії. Ми з дитиною летіли на відпочинок в Халкідікі. Насилу уявляючи, як мій, ще не досяг 4-річчя, син витримає ознайомлення з визначними пам'ятками, я, тим не менш, старанно збагачувала свої знання про історію цієї країни і доступних нам історично значущих або просто красивих місць.

Наш відпочинок припав на першу половину травня. На жарку погоду і тепле море я не розраховувала і якраз мала намір використовувати цю обставину в пізнавальних цілях.

Ми відпочивали в готелі "Kassandra Palace" 4 * на мисі Кассандра півострова Халкідікі. Готель дуже сподобався. У нього досить велика і озеленена територія, багато надзвичайно красивих трояндових кущів, квіти, пальми, симпатично підстрижений чагарник. Є хороша дитяча площадка з гойдалка-гірками-гойдалками, дитячий клуб і міні-диско. Але ми потрапили на початок сезону, тому мені важко оцінити роботу дитячих аніматорів. Ситуація склалася так, що були аніматори, але не було дітей.

В силу початку сезону відпочиваючих в готелі взагалі було мало, до вечері в ресторані накривали третину столів, при цьому завжди були вільні місця і офіціанти. Греки дуже добре ставляться до дітей, вітаються, заводять розмову, особливо танули, дізнавшись, що сина звуть Дмитро (або "для своїх" Митя) - Св. Димитрій є покровителем цієї частини Греції і дуже шануємо місцевим населенням.

Незважаючи на малу заповненість готелю, спочатку нас поселили в номер з так званим "видом на гори", що насправді означало вид на автостоянку і десь там далеко - гори. Але я натякнула адміністратору, що ми з маленьким дитинчам приїхали на два тижні і дуже хотіли б милуватися морським пейзажем, а не автомобілями, при цьому пообіцявши заходити до них ще ...

Спочатку в якості заміни нам запропонували кутовий номер на бік моря, але на першому житловому (тобто другому) поверсі. Крім крони поруч зростаючого дерева нічого не було видно, зате мене на балконі було видно всім сусідам. Я зрозуміла, що такі умови мене ніяк не задовольнить. Вже краще було залишитися в колишньому номері: останній (третій) поверх і вид вдалину.

Другий запропонований номер виявився рівно на поверх вище запропонованого напередодні. Я навіть не хотіла заходити, але все ж ... Балкон виявився вищим крони цього дерева, і те, що я побачила, змусило мене змінити думку в кращу сторону. Так ми і переїхали. І милувалися ось таким видом зі свого балкона. І тільки загиблі холодної грецької взимку пальми трохи псували пейзаж своїми сухими кронами.

Море було прохолодним Море було прохолодним. Митя тільки ніжки намочити заходив, а я, звичайно, плавала. Вода - прозора, я такий ще не бачила. Мабуть, не випадково там багато пляжів нагороджені блакитним прапором за екологічну чистоту. Митя в основному грав на березі, будував замки і дороги, шукав черепашки і красиві камінчики. А вечорами ми зазвичай гуляли на дитячому майданчику.

Тепер про наших поїздках. Отже, за 5 днів оренди машинки ми встигли наїздити не менше 2000 км, причому чимала частина шляху припала на серпантини, іноді дуже навіть вузькі і круті. Але я отримала від водіння неймовірне задоволення. Перш ніж пускатися в подорожі, я уважно вивчила свій улюблений путівник Polyglott (у мене вже ціла колекція зібралася з різних куточок Європи). У цих путівниках є і пропоновані маршрути, що часто буває дуже зручно. На все подорожі нам вистачило карти (точніше, маршруту) з цього путівника і карти, яку нам дали в агентстві з оренди автомобілів. Хоча, відверто кажучи, вона не завжди відповідала реальній дорозі ...

Представники зустрічає боку мене лякали особливостями місцевого дорожнього руху. Але я вирішила, що якщо я "керма" в, то вже навряд чи мене може щось налякати. І що я побачила ... Греки не дотримуються швидкісного режиму, обганяють по зустрічній. Коротше, відчуваєш там себе, як вдома. Я, звичайно, так безвідповідально себе не вела, суцільні лінії не перетинаються, але швидкість поза населеними пунктами "трохи" перевищувала. На автобані до Метеор і Олімпу вдалося поганяти на Fiat Punto на швидкості 140-160 км / год.

Є ще одна особливість руху по грецьким дорогах - якщо дозволяє дорога, то машини їздять по узбіччю, це вони так збільшують рядності дороги.

Поліцейські туристів не чіпають, їх там взагалі не видно, цих поліцейських. Тільки один раз він мене трохи до смерті не перелякав. Їхала я з Метеор, дорога далека (500 км в одну сторону), тому на прямих широких ділянках я витискала з машинки якомога більшу швидкість в межах розумного. І раптом бачу, поліцейський руками махає. Все, думаю, "потрапила", пряма мені дорога тепер до в'язниці за 5-кратне перевищення швидкості. Я знак-то з обмеженням бачила, але "забила". А він, люб'язний, виявляється попереджав, що попереду йде ремонт дороги. Помічник, одним словом. У мене трохи розрив серця не трапився.

Думаю, довідкової інформації про ПДР вже досить, тепер про маршрутах Думаю, довідкової інформації про ПДР вже досить, тепер про маршрутах. Отже, 5 днів оренди автомобілів розподілилися наступним чином:

1 день - поїздка до Олімпу (350 км в одну сторону);

2 день - печера Петралона, містечко Нео-Муданья;

3 день - розкопки стародавнього міста Олінфос, поїздка по півострову Кассандра;

4 день - поїздка до півострова Афон, бухта Урануполіс, круїз навколо святої гори Афон, руїни Стагера (всього приблизно 300 км);

5 день - монастирі Метеора (500 км в одну сторону).

Олімп - гора богів

До Олімпу від нашого готелю приблизно 350 км. А ось в гарну сонячну погоду вершину цієї гори можна навіть побачити з нашого півострова. Ми доїхали досить швидко, але все залежить, звичайно, від кількості машин на дорогах. Ось коли я раділа тому, що сезон відпусток ще не почався, і туристів небагато.

В процесі вдалося двічі збитися зі шляху: один раз карта не збіглася з місцевістю, а другий раз я прогавила з'їзд з автобану. Обидва рази милі грецькі водії не просто пояснювали, як проїхати, при цьому активно розмахуючи руками, але і супроводжували до найближчого покажчика або повороту. Так що, хоч і з невеликими пригодами, але досить швидко ми дісталися до містечка Литохоро, який розташований біля підніжжя гори. Дуже миле містечко з невеликим парком, з красивим фонтаном. Але до глибини душі мене зворушило те, що в цьому місті, що знаходиться далеко від моря і майже в горах, є Військово-морський музей.

До вершини веде серпантин, причому в якийсь момент він перестає бути асфальтованих, а стає просто покритим галькою і значно звужується до ширини однієї машини До вершини веде "серпантин", причому в якийсь момент він перестає бути асфальтованих, а стає просто покритим галькою і значно звужується до ширини однієї машини. Чесно кажучи, я трохи злякалася і не поїхала вище, тому що побоювалася зустрічної машини. Роз'їхатися з нею не представлялося можливим. Втім, розворот над прірвою теж був з розряду каскадерського трюку. Відчуття, коли капот твоєї машини зависає над прірвою, описати словами неможливо - це треба відчути самому.

Звичайно, види з гори відкриваються незвичайні. Ми кілька разів зупинялися, щоб озирнутися навколо і подихати незвичайним чистим повітрям. Дуже багато піших туристів, і навіть попалася нам намет - ось дійсно чудовий варіант відпочинку на природі, не треба ніяких SPA-курортів.

Дорога додому видалася коротше. Заодно ми заїхали на заправку і з'ясували порядок місцевих цін на бензин (0.8-0.83 євро / літр).

Печера Петралона

Печера Петралона - це найближча до нас пам'ятка, вона розташована у підстави пальця півострова Кассандра, приблизно в 50 км від нашого готелю Печера Петралона - це найближча до нас пам'ятка, вона розташована у "підстави" пальця півострова Кассандра, приблизно в 50 км від нашого готелю. У печеру не пускають "неорганізованих" туристів, а оскільки ми не належали до жодної екскурсійній групі, то нас приєднали до натовпу якихось місцевих школярів, екскурсія для яких проводилася на грецькій мові. Ми пасли задніх, просто з цікавістю дивлячись на всі боки.

Печера дійсно красива, є на що подивитися, крутячи головою в різні боки. А в самому останньому "залі" розміщений скелетик стародавнього неандертальської людини, його знаряддя праці. А чоловічок-то маленький, ледь на півтора метра тягнув. Ці останки, знаряддя, кістки древніх тварин (вік понад 5 млн. Років) були виявлені в цій печері. Також тут були знайдені і сліди багать, які, на думку вчених, є найдавнішими підтвердженнями використання вогню людиною, знайдені до сьогоднішнього дня.

На зворотному шляху ми заїхали в містечко Неа-Муданья, хотіли пообідати. Довго бродили по набережній вздовж кафешок, а в підсумку я купила полуницю в місцевій крамничці, вимила її в питному фонтані, і ми з задоволенням поласували ягодами. При цьому Митя, звичайно ж, ізвазюкался, тому що ягоди не вміщалися у нього не те що в роті, але навіть в руці. Зате я єдиний раз скористалася послугами хімчистки в готелі: приблизно за 2.5 євро через кілька годин я отримала назад чистенькі випрасувані штани.

Поїздки по околицях

В цей день я вирішила просто покататися по околицях, тобто  на нашу півострову Кассандра В цей день я вирішила просто покататися по околицях, тобто на нашу півострову Кассандра. Але для початку ми поїхали в бік півострова Ситонія до розкопок стародавнього місто Олінфос. Це приголомшливе видовище. Мій мозок не в силах усвідомити, як тисячі років тому люди могли будувати такі міста - без сучасної техніки, без сучасних матеріалів, а тільки використовуючи ручну працю.

Олінфос був найбільш значним містом Халкідікі ще в IV до н.е. В період нашестя персів (479г. До н.е.) місто було захоплене ними, а після відходу персів був заселений переселенцями з Халкіди. Тоді ж місто і був знову відбудований за новою містобудівної системі "іпподаміо" (гіпподамова система), згідно з якою Олінфос поділявся широкими проспектами, які потім перпендикулярно перетинаються з іншими, менш широкими. Пересічні вулиці утворюють невеликі квартали, в кожен з яких входять кілька будинків, магазин, дворик. У будинках були ванни і умивальники, збереглися черепичні водостоки. І приголомшливої ​​краси мозаїки ...

Мозаїчні панно, знайдені під час розкопок Олінфоса в 1928 і 1931 рр., Є найдавнішими з усіх знаменитих мозаїк, знайдених на території Греції. У наступні роки Олінфос переживає незвичайний розквіт і панує над усіма містами в Халкідікі. У серпні 248г. до н.е. Олінфос був зруйнований дощенту царем Македонії Філіпом II.

Поки я милувалася масштабами древнього міста і мальовничими околицями, Митя з радістю бігав "по кімнатах" або за останками стін, зображуючи "паровозик". А навколо розкопок, навіть не підозрюючи про близькість такого історичного пам'ятника, буйним цвітом червоніли маки.

Після цього ми поїхали назад на півострів Кассандра, щоб дістатися до південного краю півострова - мису Св Після цього ми поїхали назад на півострів Кассандра, щоб дістатися до південного краю півострова - мису Св. Миколая, а по дорозі заїхали на пляж. З покажчиками знову була біда, карта знову не збігалася з місцевістю, довелося катувати місцеве населення, яке кудись впевнено махало руками (при цьому в різні боки), а супроводжуючі коментарі були виключно на грецькій мові. Добре, що в придорожньому супермаркеті зустрілася нам англо-що говорить продавщиця, вона і направила нас в потрібну сторону. У підсумку я вибралася на вузьку доріжку (майже стежку) і ми приїхали до нашої мети. Красота !!! На жаль ні слова, ні фотографії не зможуть передати побачене.

На мисі знаходиться невелика церква, але ми не зважилися зайти. Напевно, даремно. Але у нас і видок-то був ще той - шорти-майки-шльопанці ...

А ввечері ми вирушили в таверну на Грецький вечір. Не буду вдаватися в подробиці, про це часто пишуть в путівниках. Нам сподобалося, особливо моїй дитині, який майже весь вечір танцював під місцеву музику, але в своїй інтерпретації.

півострів Афон

На півострові Афон розташована єдина Православна Чернеча Республіка, яка вже більше 1000 років живе згідно з церковними канонами, в дусі традицій візантійських часів (використовують юліанський календар) На півострові Афон розташована єдина Православна Чернеча Республіка, яка вже більше 1000 років живе згідно з церковними канонами, в дусі традицій візантійських часів (використовують юліанський календар). Вперше монахи Афона були офіційно згадані в IX столітті. Два наступних століття (X-XII ст) часто згадуються як "золотий вік" Агіон Ороса (Свята Гора).

Цю екскурсію ми організували собі самі. Справа в тому, що гід якось невизначено говорила про можливість централізованої екскурсії до Афону найближчим часом, а упустити можливість помилуватися монастирями я не хотіла. В результаті на машині ми дісталися до містечка Урануполі і там сіли на кораблик, і просто 3 години плавали уздовж узбережжя. Розповіді були на декількох мовах, але без російського.

Було дуже мало народу, так що ми могли зайняти будь-які місця, дитина ходила-переміщався по палубі. А на зворотному шляху місцеві тітоньки зображували грецькі танці - просто так, самі себе розважали і відпочивали. Чудово. А ще нас супроводжували дельфіни: три дельфінчика протягом декількох хвилин пливли за корабликом, вистрибували з води. Ребятенок мій просто верещав від захвату. Це в тисячу разів цікавіше будь-якого дельфінарію. Три години плавання пролетіли зовсім непомітно.

На зворотному шляху ми заблукали (що характерно, карта знову не збіглася з місцевістю: там, де по карті ми повинні були повернути ліворуч, були дороги тільки прямо і направо) і заїхали в результаті в Стагеру. Це місце народження Аристотеля. Місто (а нині його останки) оточений широкою стіною. Територія дуже велика, але ходити там складно і навіть небезпечно, тому що розташований він на схилі гори.

Якби ми мали часом, то обов'язково прогулялися б уздовж стіни Якби ми мали часом, то обов'язково прогулялися б уздовж стіни. Але нам ще попереду була абсолютно незвідана дорога, яка в підсумку перетворилася в найжорстокіший серпантин години на два, періодично супроводжується дощем. Але вражень від такої поїздки залишилося дуже багато, в тому числі і від нових умов управління автомобілем.

Метеори - монастирі на скелях-хмарочосах

Ця поїздка була найдовша по відстані до мети нашої подорожі - 500 км в одну сторону Ця поїздка була найдовша по відстані до мети нашої подорожі - 500 км в одну сторону. Екскурсійні автобуси забирають туристів з готелю о 5:00 - 5: 30 ... але я була не готова до такій ранній побудке. Ми виїхали з готелю приблизно о 8 годині, попередньо швидко поснідавши. До Метеор добралися вже "до обіду". Як же там красиво !!! І як незбагненно походження цих скель, цих кам'яних стовпів. На сьогоднішній день вчені говорять про їх підводному походження - подекуди на вершинах виявлені скелети риб.

Метеора - найзнаменитіший після Афону чернечий центр Греції. У ХII столітті Афонські монахи зі Священної Гори в ім'я порятунку православ'я сховалися на кам'яних вертикальних стовпах, згодом побудувавши православні храми. У 1356 року чернець Афанасіос Метеорітіс заклав основи того, що після закінчення будівництва стало називатися монастирем Метаморфосіс або Велика Метеора. Прізвище засновника першого монастиря згодом дала назву всій території.

Метеора являє собою групу високих і обривистих скель і скель, увінчаних монастирями, скитами і келіями, а різні їх печери перетворені в оселі аскетів православного чернецтва. Тут в піднебессі поєднується чернечий героїзм з дивом природи.

Все необхідне доставляється в монастирі в кошиках, які на тросі розуміють вгору. А в монастирі Велика Метеора ми бачили, як батюшка "приїхав" з монастиря на візку по канатній дорозі.

Вільні від поїздок дні ми просто відпочивали в готелі, один раз прогулялися в сусіднє селище Кріопігі, де купили дитині абсолютно чарівного плюшевого дельфіна Вільні від поїздок дні ми просто відпочивали в готелі, один раз прогулялися в сусіднє селище Кріопігі, де купили дитині абсолютно чарівного плюшевого дельфіна.

Скажу відверто, що погода не завжди мала до пляжного відпочинку. Початок травня - це дійсно ще "не сезон" для цієї місцевості. Але отримані в поїздках враження з лишком перекривали такі дрібні неприємності, як парочка дощових днів.

На закінчення додам, що ця поїздка відбулася майже два роки тому. Але тоді я не наважилася літературно увічнити свої спогади, тому моя розповідь вийшла в світ з "невеликою" запізненням. У минулому році, також у травні, ми побували на Криті, знову багато їздили і багато бачили, про це я вже розповідала .

А в мріях я сподіваюся продовжити знайомство з такою незвичайною і "міфічної" країною -.

Наталія Маклакова, [email protected].