Новий рік в Литві

29 жовтня 2014 р 9:16 Мінськ - Білорусь, Тракай, Каунас, Вільнюс - Литва Січень 2014

Ми вирішили якось по-особливому відзначити новий рік. Стали розробляти різні варіанти і в підсумку вирішили поїхати на машині до Вільнюса. Це був мій перший досвід поїздок на настільки довгі відстані, тому ми вирішили заздалегідь опрацювати весь маршрут до дрібниць. Ми вирішили якось по-особливому відзначити новий рік

Для початку ми подбали про візи. У мене віза вже Була, а дітям і дружині ми зробили візи через офіційний візовий центр Литви . Візи нам зробили дуже швидко за 5 робочих днів. І причому дали шенгенські мультивізи на півроку.

Ми вирішили, що в Вільнюс поїдемо вночі 28 грудня з однією ночівлею в Мінську. А потім на свіжу голову вирушимо до Вільнюса, тим більше що перед новим роком передбачалися пробки на кордоні.

Отже, Дорога до Мінська була дуже хороша, відсутність снігу і широке 4-х смуговий Можайское шосе мені дуже допомогли. Майже всі населені пункти були висвітлені, а на темних ділянках можна було їхати з дальнім світлом, не заважаючи зустрічному потоку. По дорозі з нами трапилося тільки одна подія, та й то не з нами, а з машиною, яка їхала перед нами. Все сталося дуже несподівано. Машина, що їхала попереду нас, раптом спалахнула, полум'я виривалося з-під капота і з-під днища автомобіля. Водій машини, що загорілася з'їхав на узбіччя, ми теж з'їхали, що б дізнатися, чи потрібна якась допомога. І не дарма. У людей не виявилося вогнегасника, і вони намагалися залити пожежа стеклоомивайкой, ймовірно не знаючи або забувши, що вона на спирту. Від цього вогонь тільки сильніше розгорівся. Я поспішив дати їм вогнегасник і скоріше відійшов від машини, т. К. Вона могла в будь-який момент вибухнути. За допомогою вогнегасника їм вдалося загасити полум'я, ну, а ми вирушили далі і на найближчій заправці купили новий вогнегасник. Так як Білорусія і Росія входять до митного союзу, то кордоні як такої немає. Єдине, що потрібно при в'їзді до Білорусі на машині - це зелена карта (страховка на автомобіль). Її можна купити як в будь-якому відділенні страхових компаній, так і по дорозі, за кілька кілометрів до в'їзду в Білорусію повно маленьких наметів, де можна купити цю страховку.

До Мінська ми в'їхали близько 12 години ранку. Ми заздалегідь (за два місяці), забронювали готель (а можна сказати не готель, а квартиру), через сайт booking.com. Це так звані. Ми під'їхали до потрібного будинку, і зіткнулися з проблемою паркування. Територія навколо будинку обгороджена, і охоронець категорично відмовився нас пускати, навіть за дні, довелося шукати місце, де-то рядом. Чуть-чуть покружлявши, ми знайшли вільне місце не далеко від будинку. Через 15 хвилин до нас під'їхала жінка і показала квартиру, в якій нам треба було провести ніч.

Квартира була дуже затишна. В квартирі дві кімнати, одна спальня та одна вітальня, кухня туалет з ванною і навіть невелика кімната, де стоїть пральна машина. На кухні було все необхідне, посуд, чайник, плита і навіть посудомийна машина. У квартирі був встановлений wi-fi роутер, так що у нас навіть був доступ до інтернету. Квартира перебувала практично в центрі Мінська на проспекті Незалежності. Трохи перепочивши, ми пішли погуляти по Мінську і заодно пообідати.

Обідали ми в ресторані Франциска. Хороший ресторан, з великим меню і хорошим обслуговуванням, але забігаючи вперед скажу, що ціни виявилися значно вище, ніж навіть в найдорожчому (в якому ми були) ресторані Вільнюса. За чотирьох ми заплатили, в перекладі на російські рублі 4300. Пообідавши ми трохи прогулялися по місту, а після відправилися в квартиру відпочивати.

Увечері ми вирішили зайти в місцеві магазини, сподіваючись на те, що ціни нижче ніж в Москві, однак тут нас чекало розчарування, ціни виявилися зовсім не нижче, а приблизно такі ж, правда справедливості заради треба зауважити, що ми були, напевно в найдорожчому магазині Мінська в ГУМі. Сам ГУМ мені нагадав про старі радянські часи, жінки консультанти строго одягнені, величезна кількість народу і тільки дві працюючі каси.

Вечеряти ми вирішили в Макдональдс, але зайшовши всередину ми зрозуміли, що простіше купити їжу тут і піти вечеряти в квартиру, т. К. Народу було просто незліченна кількість. Давно я не бачив в Макдональдс таких черг.

Вранці ми подивилися на сайті: http://gpk.gov.by/border/ppr/ кількість машин на кордоні Білорусі та Литви і вирішили їхати не через найближчу до Мінська кордон Кам'яний Лог, а через більш дальній погран. Пост Котловка, т. К. Там машин було в 8 разів менше (10 проти 80). До Котоловкі наш навігатор Navitel, нас довів тільки з однією помилкою, десь в середині шляху ми приїхали на дорогу, яку мабуть реконструюють і тому закрили, але повернувшись на основну трасу навігатор проклав нам новий шлях і в цей раз ми вже їхали без всяких заїздів не в ту сторону. Не далеко від кордону ми вирішили заправитися, т. К. Я точно знав, що ціни на бензин в Литві будуть значно вище ніж в Білорусії. І не прогадав, ціни відрізняються практично в два рази. У Білорусії ціна близько 32 рублів за літр, в той час як в Литві ціна вже була близько 53 рублів за літр 95-го.

До кордону ми під'їхали близько 4-х годин вечора (з Мінська ми виїхали близько 12 ранку). І тут нас чекав неприємний сюрприз. Кількість машин різко зросла, з 10 обіцяних на сайті їх вже було близько 60. З урахуванням того, що цей пропускний пункт менше Кам'яного Лога, ми очікували простояти на кордоні не менше 3-4-х годин. У підсумку ми простояли 5 годин, з урахуванням часу витраченого на проходження прикордонних процедур. На щастя самі процедури огляду і перевірки документів не займали багато часу.

В Литву ми в'їхали, коли на вулиці було вже темно. Відразу при в'їзді висить щит, де написано, що обмеження швидкості в населених пунктах 50 км / год, поза населеними пунктами 80 км / год. Однак їхати по вузькій дорозі в повній темряві зі швидкістю 80 км / год могли тільки місцеві жителі, мені особисто було трохи страшно, так як нічого не було видно на відстані 30-40 метрів, навіть з дальнім світлом. Непроглядна темрява і тільки в місцях крутих поворотів стоять стовпчики зі світловідбиваючими елементами.

Близько 21-00 (за місцевим часом, яке відрізнялося від Московського на дві години, а від Мінського на годину) ми в'їхали у двір нашого готелю. Готель ми теж вибирали заздалегідь і через booking.com. У підсумку ми зупинилися на готелі. Як потім з'ясувалося це не зовсім готель, а хостел. У цьому хостелі всього 7 кімнат, наша, напевно, була найбільша і в ній було 4-е ліжка (точніше три ліжка і розкладачка), як раз на всю нашу родину. Також в номері був телевізор із супутниковим ресівіром, проте телевізор досить старий і слухати його було практично не можливо, так сильно він тріщав. Це для нас не було великою проблемою, т. К. В готелі був потужний wi-fi роутер і ми дивилися телебачення через Ipad.

Санвузол також був окремий у нас в кімнаті, поєднана Ванна з туалетом, незважаючи на те, що в кімнаті було тепло у ванній кімнаті було досить прохолодно, і ще одна незручність особисто для мене, у ванній немає шторки, тому після миття навколо на підлозі було повно води і душ був підвішений на досить низькою для мене висоті.

Ще в готелі була загальна кухня з посудом і чайником, плита і раковина. З усього цього ми користувалися тільки чайником, що б вранці поснідати. Взагалі снідали ми в своєму номері з вечора купуючи в найближчому магазині Maxima все для бутербродів.

Наш номер здавався нам дуже великим, через те, що там були дуже великі вікна і дуже високі стелі, напевно, 3,5 метра.

Готель розташовується дуже зручно щодо центру. Всього в 1,5 км від центральної площі, і, напевно, метрів 500 до пішохідної вулиці Вільнюса. Так само, напевно, метрів 500 до центрального вокзалу.

У перший повноцінний день 31 грудня, ми спочатку відправилися гуляти по пішохідній вулиці. Все було прикрашено по-новорічному, кругом ілюмінація і дві ялинки, одна на центральній площі (кафедральної), а інша на ратушній площі. До речі від ратушній площі можна було взяти екскурсії по місту, а також недалеко від площі їздив невеликий паровозик, який провозив туристів по центральній частині міста за 4 літа з людини. Нам вдалося покататися на цьому паровозику тільки в останній день перед від'їздом, тому що кожен раз приходячи на місце паровозик опинявся повним. Тому в останній день ми прийшли набагато заздалегідь (за 25 хвилин), і тільки тоді встигли.

Увечері 31 грудня ми спочатку відсвяткували новий рік за московським часом (о 22-00 за місцевим), потім в 23-00 ми ще раз відсвяткували Новий рік з білорусами, послухали виступ Лукашенко, послухали Білоруський гімн. Ну, а ближче до півночі за місцевим часом вирушили на головний майдан Вільнюса. Народу на вулиці була величезна кількість. Кругом панувала атмосфера свята. Близько 23-40 ми прийшли на головну площу, там народ вже починав пускати феєрверки. Ближче до 12 години канонада посилилася, а з настанням Нового року розпочався святковий салют влаштовані міською владою. Салют був приголомшливим (див. Відео). Моїм дітям дуже сподобався. Після салюту ми вирушили до готелю, т. К. Діти вже хотіли спати, ну і звичайно їм не терпілося швидше заснути, щоб прокинувшись знайти подарунки від Діда Мороза.

Вранці 1-го січня, діти насамперед роздрукували подарунки, і стали грати, а ми спокійно досипали. Днем ми вирушили знову гуляти по Вільнюсу. Обідати ми намагалися кожен раз в різних місцях, але найбільше нам сподобалося тут: http://www.lokys.lt/ru/o_restorane , Тому в цьому ресторані ми обідали двічі.

2-го січня у нас була запланована поїздка в Тракай. Тракай - це місце, де стоїть старовинний замок, перебувати Тракай всього в 30 км. від Вільнюса. На машині ми доїхали за 25 хвилин, і вже під'їжджаючи до замку побачили, як якась жінка нам махає рукою. Виявляється вона зі своєї прибудинкової території влаштувала парковку і бере по 10 літ за стоянку (стій хоч весь день). Ми заїхали на парковку, і заплативши дамі 10 літ вирушили до замку. Замок перебувати на острові, всередині дуже мальовничого озера. Вода в озері була просто чистісінька, дно було видно майже в будь-якому місці, навіть в самому глибокому. До замку веде міст. Вхід в замок платний, знижки дітям до 12 років, а дітям до 6 років безкоштовно. Всередині замку перебувати кілька експозицій. Гланая звичайно присвячена замку. Трокскій Острівний замок був побудований в XV столітті, а в середині XVII століття під час міжусобиць з Росією замок був зруйнований. І тільки на початку XX століття замок стали реставрувати і повністю відновили.

Ми пройшлися по всіх залах, погуляли по центральній площі замку, діти сфотографувалися біля гармат і водяного млина. На все це ми витратили близько години. Діти сильно зголодніли і тому прикупивши кілька сувенірів в лавках, розташованих прямо біля мосту веде до замку ми відправилися в найближчий ресторан. У ресторані ми замовили місцеве блюдо, називається Kibinai. Це такий пиріжок з начинкою. Ми вибрали Kibinai з куркою і грибами. В принципі досить смачно, але нічого особливо незвичайного ці пиріжки з себе не представляють. Після ресторану ми вирушили назад до Вільнюса.

3-го січня ми вирішили з'їздити в другій за величиною місто Литви місто Каунас. Ми спочатку хотіли сходити в музей чортів, тому на навігаторі я виставив адреса музею і ми поїхали. До Каунаса від Вільнюса близько 100 км. Дорога не особливо мальовнича, невеликі села і безкраї поля.

Каунас виглядав старим провінційним радянським містом. Музей чортів теж не особливо вразив, три поверхи різних фігурок пов'язаних з тематикою нечистої сили. На весь музей ми витратили 20 хвилин, і потім вирішили ще трохи прогулятися по околицях. Неподалік виявилася алея слави з вічним вогнем і військовий музей Литви. Ми не стали заходити в музей, а просто погуляли по алеї. По дорозі назад ми заїхали в великий мегамаркет, де пообідали в ресторані самообслуговування. Взагалі ресторани в Литві в порівнянні з Москвою і з Мінськом досить дешеві. У найдорожчому місці ми заплатили в перерахунку на рублі 2600 (на 4-х), а в найдешевшому близько 700 рублів. Причому і в дешевому і в дорогому місці їжа була дуже смачна.

4-е січня ми присвятили купівлі сувенірів. Головною сувенірною продукцією Литви є бурштин. Дуже багато сувенірних крамниць, які торгують прикрасами і різними статуетками з бурштину. Також в Литві є дуже хороша настойка. Вона 40 градусів і настояна на 23 різних травах. Більше особливо з Литви везти нічого. Принаймні ми особливо не закуповувалися і як потім з'ясувалося не дарма.

Вранці 5-го січня близько 9 ранку ми вирушили в дорогу назад. Ми сподівалися проїхати до Москви без зупинок на ночівлю. Я подивився на сайті прикордонної служби Литви: http://www.pkpd.lt/lt/border інформацію про те скільки машин зараз стоїть в черзі на пропускних пунктах, і прийшов до висновку, що судячи з таблиці краще знову їхати через пропускний пункт Лаворішкес - Котловка.

До кордону ми дісталися за 30 хвилин, і Литовських прикордонників пройшли досить швидко, а ось на Білоруській стороні нас чекав неприємний сюрприз. Машин було дуже багато, але на щастя вони все стояли в червоний коридор. Оскільки нам декларувати не було чого ми під'їхали до зеленому коридору, а за нами під'їхало ще дві машини. Ми швидко пройшли паспортний контроль і стали чекати прикордонника. Він підійшов хвилин через 10 і почав огляд чомусь із середньою машини. Він оглядали їх дуже довго, перевернув практично всю машину, заглянув в усі затишні місця. На середню машину він витратив не менше 10-15 машин, ми вже думали, що нас чекає та ж доля, проте, мабуть побачивши дітей прикордонник зрозумів, що шукати у нас особливо нічого, просто попросив відкрити всі валізи, трохи понишпорив у них і все .

На цьому пригоди на кордоні закінчилися. На проходження всіх постів ми витратили близько години. Далі ми вирішили їхати обхідним шляхом, не заїжджаючи до Мінська, а проїхатися по маршруту Котловка - Глибокае - Докшици - Бегомль - Лепель - Орша - Смоленськ - Москва. Та частина шляху, яка проходила по Білоруської території була дуже мальовничій, особливо запам'яталися маленькі села, річка Березина, літак в місті Бегомль, і безкраї ліси і поля. Дорога була середньої якості, а в деяких місцях (особливо проходять через ліс) була дуже погана. Дозволена максимальна швидкість в 90 км / год на таких ділянках оберталося дуже сильною тряскою всіх пасажирів, тому доводилося знижувати швидкість.

Загалом регіональні дороги в Білорусі не краще наших. До вечора, близько 17-00 ми в'їхали в Росію і вирішили дозаправитися і повечеряти. Ми зупинилися на першій же заправці BP. У кафе взяли різної їжі і близько 40 хвилин відпочивали і вечеряли. До того моменту очі вже дуже сильно боліли, а ноги і руки сильно затекли. Їхати залишалося ще пристойно, а сил залишалося вже не дуже багато. Крім того вже стемніло і почався невеликий туман змінюваний поривами вітру зі снігом. Остання частина шляху була дійсно важким випробуванням для мене, з цього в Вязьмі я вирішив ще рас зупинитися хвилин на 30-40 для того, щоб зробити перепочинок.

Близько 23:30 ми в'їхали в Москву, а ближче до півночі благополучно дісталися до будинку.

Це було дуже цікаве і незвичайне подорож, яке мені запам'ятатися на все життя. Сподіваюся і мої діти теж запам'ятають це свою першу подорож в інші країни.

Усе фотографії з Литви можна подивитися на моєму сайті klodnitskiy.ru