Подорож на Кавказ на машині: Кисловодськ, Медові водоспади, Ельбрус

1. Мета подорожі
  2. Збори до поїздки
  3. Дорога до Кисловодська
  4. Прогулянка по Кисловодску: що подивитися?
  5. Погода на Кавказі
  6. медові водоспади
  7. Дорога на Ельбрус
  8. підсумки подорожі

Звіт про подорож на автомобілі по Кавказу. Відвідування Кисловодська, поїздка на Медові водоспади, підйом на гору Ельбрус. Цінні поради туристам і супутні фотографії.

Мета подорожі

Ми з батьками дуже любимо подорожувати на машині втрьох. Завжди беремо з собою все необхідне і їдемо дивитися найкрасивіші місця в Росії. До Кавказу ми давно звикли. Часто тут подорожуємо і відкриваємо для себе нові і красиві місця.

У листопаді 2017 роки ми відвідали Кисловодськ, проїхалися по Пятигорску і доїхали до найвищої точки Кавказу - гори Ельбрус. Метою нашої подорожі був огляд цих міст, а також деяких водоспадів за три дні з урахуванням дороги (від Ростова-на-Дону). Здавалося б, що можна побачити всього за три дні. Однак ми навчилися розподіляти свій обмежений час правильно і використовувати його максимально ефективно для пригод.

кавказькі дороги

Збори до поїздки

До подорожі ми підійшли з усією відповідальністю, оскільки бюджет був обмежений. З собою ми взяли близько 15 000 рублів з урахуванням витрат на бензин, їжу та проживання, а також можливих непередбачених обставин. З собою захопили обов'язковий набір речей:

1. Теплий одяг.
  2. Навігатор для машини.
  3. Набір псуються продуктів для сніданків, перекусів і обідів (три банки паштету, одна палиця сирокопченої ковбаси, два кілограми овочів і фруктів, два батони, дві банки консервів, три пачки швидкої локшини).
  4. Гроші і смартфони з інтернетом.

За п'ять днів до планованого подорожі ми обдзвонили всі квартири, які здаються подобово. Знайшли затишну двокімнатну квартиру в трьох кілометрах від центру Кисловодська всього за 1200 рублів на добу. У цьому нам допоміг сайт Avito. Звичайно, ремонт в обраній квартирі залишає бажати кращого, але для нас головне - дах над головою, наявність ванній і ліжок.

За квартиру на вулиці 40 років Жовтня ми внесли невелику передоплату в розмірі половини вартості, і господиня нас внесла до свого списку. Пізніше, коли ми вже під'їхали до будинку, ніхто не брав трубку. Це була нервова ситуація, але все благополучно закінчилося - через півтори години господиня нас все ж впустила в квартиру. Рада майбутнім туристам - телефонуйте орендодавцям хоча б за 10 годин до прибуття, щоб не опинитися в такій же важкій ситуації, як і ми. Хоча за час очікування господиня вибачилася і подарувала нам великий осетинський пиріг. Це було дуже несподівано і приємно.

Це було дуже несподівано і приємно

По дорозі до Кисловодська

Дорога до Кисловодська

Наш автотур почався з центру Ростова-на-Дону. Завантажившись в машину, ми вирушили на виїзд з міста 3 листопада о 02:00. Відразу ж зіткнулися з труднощами - на виїзді була велика пробка в зв'язку з великою аварією. Простояли в ній близько години, але незабаром згорнули на трасу і вирушили в дорогу.

По дорозі на Кавказ

По дорозі в місто

Наша машина - мінівен Nissan Note з механічною коробкою передач і витратою 1,6 л на 100 км. Незважаючи на невеликі габарити машини і малий двигун, рухається вона по вільній трасі 120 км / ч. В середньому ми їхали 100-110 км / год по трасі, а по населеним пунктам - 40-60 км / год.

Нас попередили про всі камерах і великих рахунках за перевищення швидкості на кавказьких дорогах. Ось чому ми спеціально встановили в машині навігатор, який попереджав нас про все заздалегідь. Рекомендую його регулярно оновлювати, щоб він показував реально встановлені камери і пости ДПС.

По дорозі до міста

По дорозі до Пятигорску

Так виглядав наш маршрут на 587 км . Весь шлях до Кисловодська пролягав по наступним великим населеним пунктам:

• Батайськ.
  • Тихорецьк.
  • Кропоткін.
  • Армавір.
  • Мінеральні води.
  • Єсентуки.
  • П'ятигорськ.

Враження від кавказьких доріг у нас залишилося сильне. Під'їжджаючи до сіл біля Єсентуки і П'ятигорська, ми побачили багато різного худоби, починаючи від коней, закінчуючи гірськими баранами. Найцікавіше, що вони часто виходять на дорогу і створюють невелику пробку. Незважаючи на те, що відповідних знаків на трасі немає, будьте обережні і уважні. Рогата худоба може з легкістю вибігти на дорогу, та так швидко, що ви не встигнете його помітити.

Корови біля траси

Барани перекрили нам дорогу

Вся дорога зайняла приблизно шість годин з урахуванням пробки. Поки добралися до місця проживання, на годиннику вже було 20:00.

Прогулянка по Кисловодску: що подивитися?

Коли ми вийшли з квартири і поснідали, на годиннику було 09:00. Погода стояла сонячна і напрочуд приємна - 12 градусів тепла. Почати прогулянку по місту вирішили з центрального парку і Нарзан галереї.

Центральний парк Кисловодська

У Нарзан галереї ми йшли підготовленими - відразу взяли з собою пластикові стаканчики, щоб набрати мінеральної води і спробувати її. Людей було не так багато, тому завжди можна було підійти і набрати води стільки, скільки потрібно. Порадувало те, що там ще є виставка картин і невеликі лавочки, щоб посидіти і розглянути їх.

Вийшовши з галереї, ми вирушили вздовж по доріжці річки Вільхівка. Так добралися до головного національного парку "Кисловодский" і почали рухатися вгору по гірському схилу.

На найвищій точці парку

Види в парку приголомшливі: багато столітніх кедрів, ялин, ялиць, сосен, кленів, ялівців дубів і не тільки. На найвищій точці ми побачили долину троянд, червоні камені, мале сідло і велика кількість інших природних пам'яток.

Види в парку

Після закінчення нашої стомлюючої прогулянки по парку ми пройшли біля скляної струменя, побачили Свято-Нікольський собор, краєзнавчий музей, мечеть. По проспекту Миру до 17:00 повернулися додому.

Звичайно, весь Кисловодськ нам не вдалося подивитися, особливо цілий парк, але ключові пам'ятки ми побачили. Порада: якщо вам хочеться обійти парк і не повернутися при цьому додому з хворими ногами, можете замовити екскурсію на спеціальних машинах. Буквально за 600 рублів протягом трьох-п'яти годин вас будуть возити по всій території і розповідати цікаві факти про визначні пам'ятки.

Трохи відпочивши і перекусивши будинку, ми вирушили на пошуки місця, де можна було б спробувати кавказькі смакоту. Вибрали непоганий ресторан і втрьох ситно поїли на 800 рублів, включаючи пиво і глінтвейн. Так закінчилося наше пригода по Кисловодська. З ранку ми вирішили відправитися до Ельбрусу, а по шляху заїхати на Медовий водоспад.

Місцеві ароматні хичіни з м'ясом

Дуже смачні манти зі сметаною

Погода на Кавказі

Погода на кавказьких дорогах дуже мінлива, особливо восени. Коли ми виїжджали з Ростова вночі, було дуже холодно, і нам доводилося під час зупинок надягати шапки, шарфи і навіть рукавиці. На під'їзді до Армавірі початок світлішати, і поступово холод йшов, а погода ставала приємніше. До Пятигорску вже остаточно настав світанок, і нам вистачило тільки теплого светра і шарфика.

кавказькі дороги

По дорозі на Ельбрус погода дуже сильно змінювалася. Не довіряйте визирнув сонця за вікном машини. Без куртки зайвий раз краще не виходити, щоб не захворіти. Кавказький вітер і погода дуже оманливі. Піднімаючись в вагончику або на підйомнику на Ельбрус, не забудьте надіти на себе всі теплі речі, які у вас є з собою. Тут гуляє дуже пронизливий холодний вітер, навіть незважаючи на температуру в 10-15 градусів і яскраве сонце.

медові водоспади

Дорога на Медові водоспади залишає бажати кращого. Немає ніяких покажчиків, куди і в якому напрямку рухатися. Місцеві охоче допомагають туристам, проте, їх на дорогах зустрічається дуже мало. Щоб не блукати і не втрачати час, заздалегідь беріть навігатор, в пошук якого забивайте фразу "Медовий водоспад".

Відстань від Кисловодська до водоспаду невелике - всього 16 кілометрів, але дорога настільки погана, що їхати на машині доведеться не 30 хвилин, а всі півтори години. Покажчики з'являються приблизно за шість кілометрів до прибуття. Однак втрачений час варто того, щоб побачити всю красу водоспадів. Вхід коштує 70 рублів з людини і 150 рублів з машини за станом на 2017 рік.

Усередині відкриваються приголомшливі види на потужні скелі, гори і шумливі струмки красивих водоспадів. Нам пощастило. Ми зайшли разом з якоюсь екскурсією, і гід нам трохи розповіла історію цих місць і легенди. Незважаючи на те, що поруч було близько 20 незнайомих людей, вони не заважали нам отримувати задоволення від видів. Якщо ж ви хочете бути одні, краще приїжджайте рано вранці, приблизно о 08:00. Ми потрапили до водоспадів близько 10:00.

медові водоспади

Пройшовши по доріжці, зробивши багато фотографій, ми побачили невеликий зоопарк, придуманий місцевими. Там є кролики, лосі, барани і навіть осли. Їх можна помацати і навіть погодувати (з дозволу). Там же є місток, кілька гойдалок, мангалів для шашликів і різьблених столиків з лавками. Думаю, це ідеальне місце для відпочинку всієї сім'ї. Ми поїхали з Медових водоспадів в 11:00 і вирушили на Ельбрус.

Ми поїхали з Медових водоспадів в 11:00 і вирушили на Ельбрус

Величні тварини водоспадів

Кролики біля річки

Дорога на Ельбрус

На Ельбрус ми вирушили відразу ж після Медових водоспадів. На жаль, поїхати уздовж тієї ж дороги не можна, тому довелося повернутися в Кисловодськ і відправитися в протилежну сторону. Шлях на цю гору дуже крутий і небезпечний. У 2017 році ще не було побудовано дорожніх бортиків для машин і світловідбивних приладів на них, тому поїздка склала не належні два з половиною, а цілих три з половиною години.

Крім того, дорога розрахована на два потоки машин, один з яких - для повернення в місто. Їхати тут днем ​​- одне задоволення. Навколо нас оточували чудові річки, а нашому погляду відкривалися чудові види на природу Кавказу.

Види по дорозі

Поступово, у міру наближення до гори, стали видні снігові хребти. Ми дісталися до підніжжя Ельбрусу до 14:00. Місцеві розповіли, як дійти до відкритих підйомників. Ми залишили машину і пішли їх шукати. Купили звичайні квитки для туристів за 700 рублів. Оскільки у мене був з собою студентський квиток, мені зробили невелику знижку, але з великою натяжкою.

Черг до підйомника було небагато - попереду стояло близько 10 осіб. Всього до Ельбрусу є два підйомники. Спочатку потрібно забратися в двомісний, а потім - в одномісний, який доставить вас на більш високу точку гори. Ми піднімалися на обох. На найвищій точці знаходилося невелике кафе, в яке ми зайшли погрітися і спробувати трав'яний чай. Коштував він 120 рублів за півлітра. Це кращий засіб, щоб зігрітися і продовжити оглядати гору і насолоджуватися видами.

Вид згори з підйомника

Види з підйомника

На вершині гори

На вершині першого підйомника

біля підйомників

В альпійському містечку біля підніжжя гір

Коли ми все оглянули, то вирішили повернутися назад по тим же підйомників і поїхати назад до Кисловодська. Там ми переночували, вранці ще трохи прогулялися по місту, купили сувенірів і вирушили додому. Ближче до ночі ми повернулися, задоволені і втомлені.

підсумки подорожі

У підсумку за три дні ми без особливих труднощів пройшли такий шлях:

• Ростов-на-Дону.
  • Кисловодськ.
  • Медові водоспади.
  • Ельбрус.
  • Ростов-на-Дону.

За цей час змогли побачити всі ключові пам'ятки Кавказу, насолодитися видами, їжею і напоями, а також оцінити місцевий колорит. В якості головних порад для мандрівників, які хочуть відвідати ті ж місця, варто сказати наступне:

1. Беріть з собою більше їжі, грошей і теплого одягу. Це ті речі, які завжди знадобляться у подорожі.
  2. Будьте акуратніше на дорозі: крім домашньої худоби, небезпека таїться в погано освітлених дорогах і крутих поворотах.
  3. Домовляйтеся з власниками житла заздалегідь і повідомляйте про своє швидкий приїзд, щоб не потрапити в неприємну ситуацію.
  4. Купуйте екскурсії, щоб не тільки побачити всі визначні пам'ятки, а й дізнатися чимало нового і цікавого, не витративши при цьому багато сил і часу.