Працювати і подорожувати: досвід двотижневої поїздки в Польщу

12 Января, 2015 року, 16:10

22824

В кінці минулого року я вирішив спростувати міф про те, що жити в європейських країнах дуже дорого і пересічному українцеві це не по кишені. Я поставив перед собою завдання знайти спосіб жити і подорожувати по Європі за $ 500 в місяць. Ця сума повинна була включати витрати на проживання, переїзди, харчування та мобільний зв'язок. Як країни для пілотного експерименту вибрав Польщу. Країна з більш-менш зрозумілою мовою, порівняно невисокими цінами і великою кількістю красивих середньовічних міст ідеально підходила для такої подорожі. Отже, що із запланованого у мене вийшло, а що ні.

Поїздка в будь-яку європейську країну починається з довгої і складної процедури отримання шенгенської візи. Мені в цьому плані пощастило - завдяки членству в НСЖУ я відкрив річну польську мультивізу ще у вересні, причому абсолютно безкоштовно. Ні-журналістам я можу порадити пошукати друзів в Європі - кілька моїх знайомих зробили річні візи, маючи на руках запрошення від польської компанії. Також для цієї мети відмінно підходять виклики від неурядових та громадських організацій.

Набір документів і місцевих дрібних грошей перед поїздкою

З візою розібралися - наступним кроком було спланувати маршрут і проживання. Спочатку я вирішив економити, де тільки можливо, тому в Краків я виїхав на попутці, знайденої на Blablacar . Дорога з Києва в досить комфортабельному мікроавтобусі обійшлася мені всього в 460 грн. Недолік цього способу подорожі полягав у тому, що при поїздці на далекі відстань дуже важко розрахувати час прибуття. З Києва ми виїхали близько 16.00 і я сподівався, що в Кракові ми будемо вранці. Але реальність виявилася трохи інший - при середній швидкості 150 км / год і проходженні обох кордонів менш ніж за годину, ми приїхали до Кракова о 4.30 за місцевим часом. На щастя, ресепшн мого хостелу працював цілодобового, я залишив речі і вирушив шукати працюють кав'ярні.

До слова, наявність двох «багажних місць» - сумки та рюкзаки з ноутбуком - дуже заважало протягом всієї подорожі. В майбутньому я буду брати з собою тільки рюкзак на 20-30 літрів, де буде міститися техніка та всі необхідні речі.

Наступним кроком було вирішити питання з інтернетом і робочим місцем. Мій робочий день починається о 9 годині за київським часом і закінчується о 18.00. Це час мені потрібно було перебувати в теплому приміщенні з розеткою і швидкісним інтернетом. Коворкінг і креативні простору не підходили через досить дорогих денних абонементів, а ось покупка чашки кави відкривала двері в Starbucks або будь-яку з безлічі мережевих кав'ярень. Якщо виходити з номера було лінь, то я використовував готельний Wi-Fi, або 4G-інтернет, який роздавав на ноутбук з телефону. До речі, трафік в Польщі не найдешевший - 1Gb даних у місцевого оператора Orange коштує 25 злотих (близько $ 8). Сама SIM-карта обійшлася приблизно в $ 3, які вже лежали на балансі телефону.

Вид з вікна моєї кімнати в Гданську

Початковий план полягав у тому, щоб змінювати місто перебування двічі в тиждень. Але на практиці це виявилося досить складно - середня відстань між обраними містами становить 400-500 км, і до місця призначення я добирався вже вночі. До того ж двох-трьох днів явно недостатньо для огляду нового для тебе міста, якщо в розпорядженні є лише неробочий час. Тому після відвідування Кракова, Вроцлава і Торуня в перший тиждень, наступні сім днів я вирішив провести в приморському Гданську.

Переїзди між містами і пошуки свого нового житла - це окрема тема, тут мене дуже виручали місцеві програми для добірка і замовлення квитків, Booking.com і польський навігатор по громадському транспорту jakdojade.pl . Двічі я досить нерозважливо купував квитки на потяги, які майже в два рази дорожче автобусних - це ще один урок, який варто запам'ятати. Найбільше мене здивував стоячий квиток за $ 20 в місцевому варіанті «Інтерсіті» - всі місця були зайняті і три години довелося провести в тамбурі, сидячи на сумці. Влітку, до речі, цілком можна пересуватися автостопом - довгий світловий день і доброзичливі польські водії залишать чудові спогади і дозволять ближче познайомитися з місцевою культурою.

Той самий «Інтерсіті»

Що стосується вартості житла, то тут все залежить від бажаного рівня комфорту. Перший тиждень я зупинявся в хостелах, на другу знімав кімнату через AirBnb. Хостели в Польщі дуже дешеві - ліжко в номері на 4-6 місць в центрі міста коштує $ 10-15 на добу. Оренда через AirBnb обійшлася значно дорожче - близько $ 140 за тиждень. Зате за ці гроші я отримав чудову мебльовану кімнату в красивому дерев'яному будиночку в двох кілометрах від старого міста. Взагалі, оренда житла на короткий термін є найбільш витратною частиною подорожі - вартість добового знімання кімнати або номера значно вище, ніж якщо знімати на місяць. Як варіант, можна безкоштовно зупинятися через Couchsurfing , Але він більше підходить для коротких «впісок» на 1-2 дня. Зловживати гостинністю незнайомих людей і жити у них тиждень все ж не варто.

З їжею ситуація така ж, як і з житлом - є варіанти на будь-яку кишеню. Можна купувати продукти в місцевому супермаркеті, а можна ходити в кафе або їсти шаурму на вулицях. Я користувався всіма трьома варіантами, в залежності від наявності часу і грошей, тому якийсь універсальний рада запропонувати не можу. Скажу так - при бажанні і достатній мірі винахідливості місячний бюджет на їжу можна вкласти в $ 200.

Обід в місцевій їдальні за $ 5 і інші варіації на тему їжі

Я прожив в Польщі два тижні і побував в п'яти містах - Кракові, Вроцлаві, Торуні, Гданську та Варшаві. Якщо вірити моїм попереднім міркуванням, то я повинен був вкластися в $ 250. Але цього не вийшло - я витратив близько $ 500, тобто суму, на яку збирався жити місяць. Дорогі переїзди, тиждень в окремому номері і харчування в кафе і ресторанах з'їли ті самі $ 250, на які при більш скромних розкладах можна було жити ще два тижні. Зате на роумінгу я заощадив, напевно, кілька сотень євро. Я отримував дзвінки і дзвонив зі свого українського номера, який був прив'язаний до місцевої SIM-карти через Roamer . Детально процедура економії на зарубіжних дзвінках описана тут .

Мій робочий процес при цьому не змінився - єдина відмінність було в часових поясах. Я виходив на роботу о 8 ранку за місцевим часом, а закінчував о 17.00. Це було навіть зручно, тому що ввечері залишалося більше вільного часу. Ще я намагався бігати вранці хоча б тричі на тиждень - це відмінний спосіб познайомитися з містом, коли його вулиці ще не заповнені потоком машин і людей.

Посадка на рейс Гданськ-Варшава вартістю $ 12

Останній важливий аспект подорожей - це розрахунки при покупках. У зв'язку з нестабільним курсом гривні і списанням грошей з комерційних курсів, картою я користувався тільки коли це було необхідно - при купівлі квитків та бронювання житла. Оплачувати покупки гривневою карткою вкрай невигідно: наприклад при внесенні оплати за AirBnb 124 євро перетворилися в більш ніж 3000 грн. Для всього іншого в нагоді готівкові долари, які в перший же день були обміняні на місцеву валюту.

Незважаючи на відносний провал експерименту, я маю намір повторити його вже в лютому. На цей раз я планую відвідати більш теплу країну, наприклад, Хорватію, і врахувати досвід попередньої поїздки. Вкластися в $ 500 нелегко, але, думаю, можливо. Ось що я зроблю сам і раджу зробити всім, хто збирається подорожувати і працювати віддалено:

1. Всі речі і техніка повинні поміщатися в одному рюкзаку. Вага і обсяг рюкзака не повинні заважати гуляти і пересуватися на далекі відстані. Зараз я думаю над варіантом покупки OGIO All Elements Pack .
  2. Перед поїздкою потрібно встановити всі доступні місцеві програми для покупки квитків і з маршрутами громадського транспорту.
  3. При подорожах поодинці дешевше і веселіше жити в хостелах. Компаніям від двох чоловік буде комфортніше в окремих номерах, які можна недорого зняти через той же AirBnb. Зареєструвавшись і сплативши бронь по цьому посиланню , Можна отримати подарункові $ 25.
  4. SIM-карту місцевого оператора з мобільним інтернетом потрібно купити в перші години перебування в країні. А ще краще - безкоштовно замовити з доставкою додому.
  5. Переїжджати в нове місто найкраще в п'ятницю ввечері. Так ми не витрачаємо дорогоцінний вихідний час на переїзди і безглузде сидіння в автобусі.
  6. Знайти хоча б формальне обґрунтування поїздок. Подорож заради подорожі швидко набридне - в цей час можна, наприклад, ходити в музеї, знімати відеоролики, писати в блог, фотографуватися з місцевими жителями - список можна продовжувати до нескінченності.
  7. Якщо вже зважилися, то не відкладати поїздку без вагомих причин. Відмовка, «зараз допінаю всі свої проекти і поїду» може тримати на місці вічно.

На завершення хочу запропонувати читачам ділитися своїм досвідом і спостереженнями в коментарях і нагадую, що на AIN.UA можна прочитати кілька десятків захоплюючих історій про те, як наші співвітчизники переїхали жити за кордон.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити нам.