Скажіть, хто не мріяв побувати в Парижі?

1. Від'їзд і перші враження
  2. День другий
  3. День третій - Діснейленд
  4. Дні четвертий і п'ятий
  5. день шостий

зміст:

Скажіть, хто не мріяв побувати в Парижі Скажіть, хто не мріяв побувати в Парижі? Ні, напевно, такі люди все ж знайдуться, але я не з їх числа :) Я з дитинства хотіла своїми очима побачити це місто, але навіть не припускала, як і коли у мене це вийде.

Вийшло насправді досить несподівано. Незабаром після нашого переїзду до Фінляндії я познайомилася через Інтернет з одруженої парою російських хлопців, які живуть в Парижі. Більше року ми спілкувалися тільки віртуально і зрідка обговорювали, що добре б нам (мені з чоловіком) з'їздити в Париж, але далі розмов справа якось не йшло. В останній Новий Рік ми всі опинилися в Пітері і, нарешті, познайомилися реально. А після цього буквально за пару днів думка про поїздку в Париж в один оформилася остаточно і безповоротно :) і я, повернувшись до Фінляндії, почала добувати інформацію :) Взагалі-то, найбільш дешевим варіантом для нас виходило їхати на поромі до Німеччини і потім на автобусі до Парижа. Але така дорога зайняла б добу, або більше, що нам було незручно - все-таки ми були не у відпустці. Тому, врешті-решт, вирішили летіти на літаку.

Нам трохи не пощастило - ми занадто пізно дізналися про акцію, яка проводилася в AirFrance в зв'язку з - вони пропонували два квитки за однією ціною в кілька європейських міст. Потрібно було тільки, щоб політ проходив в певний період - і коли ми дізналися про цю акцію, місць на дні, зручні для нас, вже не було. Так що ми тільки пооблізивалісь і залишилися ні з чим.

З іншого найдешевшим для нас варіантом виявилися квитки від STA Travel, які надають знижки студентам.

Спочатку ми збиралися їхати на 4-5 днів, але коли замовляли квитки знову ж з'ясувалося, що не в усі зручні для нас дні є місця, так що вийшло у нас в Парижі повних 6 днів. Зараз я про це не шкодую абсолютно :)

Від'їзд і перші враження

Літак до Парижа у нас був від Гельсінкі (від Тампере не було місць) о 7.35 ранку. Тобто до Гельсінкі ще треба було доїхати на автобусі, який йшов в 3.20 ночі :) Тому в ту ніч ми взагалі не лягали - сенсу особливого не було.

Почалася поїздка екстремально - оскільки міський транспорт вночі не ходить, а автовокзал від будинку досить далеко, то ми поїхали туди на великах - вночі, в легкому одязі, тому що в Парижі вже майже літо на початку квітня, по тонкому шару снігу і льоду, тому що ночами у нас до сих пір заморозки до мінусової температури :) Виглядали ми, напевно, досить комічно, добре, що вулиці були пустельними і нас ніхто не бачив. Доїхали без пригод, правда, вже в Гельсінкі вийшли не на тій зупинці - біля внутрішнього аеропорту, а не міжнародного і трохи побігали по ранковому морозцем в пошуках. Але все обійшлося нормально і, врешті-решт, ми опинилися в літаку, все ще не зовсім вірячи, що міфічний Париж зовсім скоро стане реальністю.

У літаку сподобалися телеекранчікі, що висуваються з стелі, на яких транслювалося зображення з камери, що стоїть на носі.

Аеропорт Шарля де Голля вразив своєю заплутаністю :) Далеко не відразу ми знайшли потрібний автобус до міста, а потім, коли вже сіли, він ще хвилин 20 роз'їжджав по аеропорту, збираючи пасажирів з різних терміналів. Але, врешті-решт, ми виїхали на трасу, що веде на Париж. Перші враження - тепло! Все цвіте! Жахливо брудно :) Таке відчуття, що такого квітучого і такого брудного міста я ще не бачила. Смітять всі, кому не лінь, на деяких станціях метро підносяться просто гори всіляких папірців, недопалків, фантиків та ін.

Ще несподіване враження, зовсім не в'язалося з моїми уявленнями про Париж - скільки там чорношкірих і китайців! Було таке відчуття, що мало не 50% населення - не бiлi. А район, де ми жили, взагалі був китайсько-арабським, з 10 ресторанчиків 9 там були китайські.

А ще - скільки там жінок у спідницях! Втім, справа навіть не в спідницях, а в тому, що більшість з них схожі на жінок - нормально одягнені, з макіяжем, зачіскою, якоюсь родзинкою в одязі. Можливо, не всі читають зрозуміють мої захоплення з цього приводу, але, чесне слово, за півтора року життя в я вже трохи відвикла від такого, тут жінки за собою не особливо стежать, керуючись в одязі одним головним критерієм - щоб було зручно. А там - я просто отримувала задоволення, дивлячись на людей.

Ольга зустріла нас на кінцевій зупинці автобуса в місті і показала, де ми будемо жити, тому що жили ми в їх (Ольги з чоловіком) попередній квартирі, яку вони поміняли перед самим нашим приїздом (чи не спеціально для нас, звичайно :)), а стару ще не встигли здати господареві. Від автобуса до квартири їхали на метро. Про метро треба розповісти окремо :)

Схема вражає і з першого погляду метро здається жахливо заплутаним. Станцій дуже багато, багато хто з них знаходяться дуже близько один від одного, потяг рідко де їде більше хвилини. Метро в Парижі найзручніший вид транспорту, для будь-якої точки міста в радіусі максимум 10 хвилин ходьби пішки знайдеться станція, а то й не одна. Станції всі однотипні, маленькі і знову ж брудні. Втім, є кілька симпатичних - наприклад, Лувр, досить красива. Майже у всіх поїздах двері автоматично не відкриваються, потрібно самому піднімати ручку. Станції не оголошують, потрібно стежити самому за схемою, вони є у всіх вагонах.

І, як і в Росії, по вагонах ходять музиканти (траплялися нам чомусь в основному виконували російські народні пісні) і люди або діти бомжістого виду, що просять гроші. Переходи між станціями теж вражають. Особливо спочатку весь час згадувався фільм "Чародії" і Фарада, що бродить по коридорах інституту НУІНУ, відчуття схожі :)

Частенько на перехід зі станції на станцію часу витрачається більше, ніж на проїзд одного перегону на поїзді :) Прохід на станцію по паперовим квитком, який потрібно компостувати в спеціальному автоматі і які не можна викидати, тому що навіть після заходу всередину вам може зустрітися контролер. Ми, правда, жодного не бачили. Квиточки вигідніше купувати по 10 штучeк відразу (un carnet).

Розібравши речі, перекусивши і злегка прийшовши в себе, ми вирушили втрьох (я, Саша і Оля) гуляти по місту Розібравши речі, перекусивши і злегка прийшовши в себе, ми вирушили втрьох (я, Саша і Оля) гуляти по місту. Почали прогулянку від центру Помпіду - це великий культурний центр, в якому всі комунікації виведені назовні, щоб звільнити більше корисної площі всередині, через що будівля має дещо дивний вигляд. Мені воно, якщо чесно, не сподобалося. Далі шлях лежав повз Готель Де Вілль (міської мерії) до Нотр-Дам де Парі (Собору Паризької Богоматері). Собор приголомшливий! Я його, звичайно, бачила і раніше на фотографіях, але, якщо чесно, не дуже розуміла, чому його називають дуже красивим. А ось в реальності він виявився дійсно незвичайним. Приголомшливі вікна з вітражами, химери, фантастичні птахи та звірі на стінах. Вражає. Навколо - красивий парк, де багато-багато різних квітів, а вже який навколо аромат! :) Ні, нам дуже пощастило, що ми опинилися в Парижі навесні! Перейшли по мосту через Сену (Сена, до речі, теж брудна) і виявилися в Латинському кварталі, де знаходиться Сорбонна і раніше жило багато студентів, а тому основна мова викладання раніше був Латинський, то звідси і пішла назва кварталу. Сорбонну теж бачили, але чомусь не зайшли. Квартал дуже милий, вузькі вулички, всюди видимо-невидимо різноманітних ресторанчиків, магазинчиків, ввечері прямо на вулиці виступають жонглери, музиканти. Ми там вечеряли пару раз, дуже сподобалося.

Після Латинського кварталу вирушили в Люксембурзький сад. Чомусь з усіх парків я найбільше хотіла побувати саме в ньому - мабуть, тому що у мене в дитинстві однією з улюблених книг була "Знедолені" Віктора Гюго і ще тоді, читаючи, як Козетта з Маріус познайомилися в Люксембурзькому саду, мені хотілося побувати там самій :) Сад дуже красивий, коли ми були там, був уже вечір, теплий, ясний, враження вийшли дуже хороші. Закохані парочки на лавках, стільчиках і просто на траві, паризькі пенсіонери, мами з дітьми, художники ... Мені сподобалося! А після дійшли до вежі Монпарнас, на 56 поверсі якої є оглядовий майданчик, з якого відкривається приголомшливий вид на Париж. Біля вікон стоять підзорні труби, якщо опустити монетку в 2 євро, то можна помилуватися подробицями. Потім ми бачили такі на всіх високих точках.

Увечері пішли в гості до друзів, де нас пригостили равликами :) Равлики мені, до речі, настільки сподобалися, що потім я їх кілька разів замовляла в ресторанчиках, в яких ми вечеряли :) Дуже мило посиділи і поговорили Увечері пішли в гості до друзів, де нас пригостили равликами :) Равлики мені, до речі, настільки сподобалися, що потім я їх кілька разів замовляла в ресторанчиках, в яких ми вечеряли :) Дуже мило посиділи і поговорили. Загалом, до кінця дня, незважаючи на те, що я жахливо втомилася і хотіла спати (все-таки не спала більше 36 годин) у мене було якесь приголомшливе відчуття переповнювали мене щастя - я в Парижі, попереду ще 5 днів, навколо весна. З вулички, по якій потрібно було йти до нашого дому, була видна підсвічена Ейфелева вежа з обертовим на вершині прожектором. Цим видом і закінчувався кожен наш день, коли ми виходили пізно ввечері з метро і йшли до дому.

День другий

День другий розпочався з готелю Інвалідів. Раніше він був призначений для госпіталізації інвалідів воєн.

В ансамбль входить дуже красивий собор, куди був перевезений прах Наполеона з острова св. Олени і де прапори різних країн, переможених. Прапори старі, пошарпані, "бойові" :) Вражає. Далі повз Військової школи вийшли на Марсове поле і побачили Ейфелеву вежу :)

Втім, особливо трепетних почуттів, типу "Я насправді в Парижі, я стою біля Ейфелевої вежі" у мене не виникло.

Подивилися, пофотографувати і пішли стояти в черзі, щоб піднятися на неї. Черга величезна, стояли близько години, але вистояли-таки. У той день, коли ми там були, чомусь був закритий самий верх і можна було піднятися тільки на другий рівень, що ми і зробили. Знизу здається, що другий рівень - не дуже високо, але вид відкривається гарний і видно багато.

Особливо сподобався собор Сакре-Кер на пагорбі Монмартр - такий білий, повітряний. Після Вежі шлях наш лежав до Тріумфальної арки, на яку я вже підніматися не стала, а чоловік поліз, щоб подивитися зверху на площу Шарля де Голля (раніше вона називалася площа Зірок), де сходяться 12 найбільших доріг Парижа. Власне, подивитися він на це захотів в основному тому, що на своїх автомобільних форумах начитався, що на цій площі дуже складні розв'язки, але, спустившись, констатував, що нічого особливо навороченного не виявив. Від Тріумфальної арки до площі Згоди ведуть Єлисейські Поля. Вони розділені на дві половини - та половина, що у площі Згоди, облямована садами. На площі Згоди в центрі встановлено єгипетський обеліск з ієрогліфами, створений за часів Рамзеса II, це найстаріший монумент в Парижі.

За площею Згоди починається сад Тюїльрі, доповзли ми туди вже майже без сил, трохи побродили і сіли випити кави на березі невеличкого озерця. Замовили там сендвіч і млинець, тому що все нам говорили, що і те і інше в Парижі дуже смачне.

Сендвіч був, в общем-то, звичайним - шинка, сир, помідори, травичка, але на дуже смачне французькому хрусткому батоні.

До млинчиків покладався джем. Офіціантка запитала мене, абрикосовий або полуничний я хочу, вислухала відповідь (полуничний) і принесла чорносмородиновий :) Причому, говорили по-англійськи :)

По-французьки говорити я теж трохи намагалася (все-таки французький я трохи вчила), найчастіше мене навіть розуміли :), іноді розуміла і я, що говорили у відповідь. Але в основному ці спроби були чистим випендріваніем перед самою собою, тому що практично всі люди, до яких ми зверталися по-англійськи, нас розуміли, так що проблем не було.

Заїхавши на годинку додому, щоб відпочивши, ми вирушили на Монмартр. Перше, що кидається в очі, при виході з метро - величезні купи сміття. Мені Монмартр здався найбруднішим районом з усіх, побачених нами. При виході з метро ми купили по коробочці полуниці - вже справжньою, цього року, запашної, клас! І побрели по вуличках до собору Сакре-Кер. Собор разюче гарний. Мабуть, саме він найбільше сподобався мені в Парижі. Варто на самій вершині пагорба Монмартр, білий, високий, увечері підсвічений і здається, що сяє. Вид на місто від нього теж відкривається дуже красивий. До вершини пагорба йде фунікулер, але ми його помітили тільки коли вже піднялися. Від собору пішли гуляти знову по вузьких вуличках, там накупили сувенірів - репродукцій акварельних малюнків з видами Парижа, потім вибрали ресторанчик і сіли повечеряти. На цьому день і закінчився.

День третій - Діснейленд

Бути в Парижі і не побувати в Діснейленді ми не змогли :) Діснейленд знаходиться в передмісті, їхати туди потрібно на поїздах RER, на які купувати окремі квитки Бути в Парижі і не побувати в Діснейленді ми не змогли :) Діснейленд знаходиться в передмісті, їхати туди потрібно на поїздах RER, на які купувати окремі квитки. До речі, прямо в касі можна купити і вхідний квиток в сам парк, що ми і зробили. Діснейленд поділений на тематичні зони - Main Street, Fantasyland, Adventureland, Frontierland, Discoveryland. У кожній атракціони, що відповідають тематиці. Перед атракціонами завжди є табло, на якому вказано час очікування в хвилинах. Для деяких атракціонів існує Fastpass - по вхідному квитку в парк в автоматі отримуєш ще один квиток, на якому вказано час, протягом якого треба підійти до атракціону і тебе пропустять або без черги, або значно швидше, ніж народ з основної черги. Наступний Fastpass можна отримати тільки після закінчення терміну дії попереднього. Дуже зручна система, хоч на сам атракціон ти потрапляєш все одно через стільки ж часу, як якщо б стояв у черзі, але в даному випадку в черзі тобі стояти не треба - можна за цей час відвідати щось інше. На вході дають карту парку. Отже, де ми встигли побувати.

Почали ми з Adventureland. У цій частині повсюди піратської-пригодницька символіка, є піратський корабель, острівець з печерами, скеля, на якій росте величезне дерево, а на дереві - житло Робінзона Крузо, туди можна залізти, що ми і зробили, правда вже під кінець дня. А почали ми з атракціону Pirates of Caribbean. Думали, що це будуть американські гірки. Нас посадили в човники, які рухаються по рейках, поворотик і спуски там, звичайно, були, але зовсім не страшні, основний інтерес полягав у сценах на березі - пірати, скелети, скарби, нападу на міста і кораблі, продаж наречених в порту, в одному місці кого-то катували - мачали в бочку з водою. Зроблені всі фігури дуже здорово, рухаються, лунають звуки, в загальному, виходить дуже цікаво. Хоча і не страшно, звичайно :)

Після ми пішли на американські гірки Indiana Jones. Вагончики там рухаються задом наперед, видали все здавалося не особливо страшним, а ось коли ми вже підійшли до самого входу, я помітила, що в одному місці вагончики роблять мертву петлю (люди перевертаються догори ногами), тут мені стало страшнувато, але йти було вже не дуже зручно, та й відстояли ми хвилин 15 - прикро. Загалом, перший раз я проїхала всі з закритими очима, Сашка сказав, що прикольніше всього було дивитися на мене :) Однак, під кінець я вирішила, що все не так вже й страшно і ми проїхалися вдруге. Уже з відкритими очима :)

Після цього ми вирішили прокат не паровозику, який робить круг навколо всього парку, пішли на найближчу станцію, довго чекали, прийшов один, нам на ньому не вистачило місць, в загальному, ми вже пошкодували, що стали чекати, але оскільки часу витратили вже багато , то йти було прикро, дочекалися наступного. Паровозик дуже милий і симпатичний, робить 4 зупинки в різних частинах парку, коло робити ми не стали - вийшли в Discoveryland. Там вирушили на атракціон Політ із Землі на Місяць. Це теж американські гірки з поворотами, падіннями, перевантаженнями, поворотами і невагомістю, в найвищій точці (а проходить все в темряві - космос як би) паровозик завмирає у "Місяця", а потім падає назад - на Землю. Вражає :) Було страшнувато, але нам сподобалося і пізніше ми сходили на цей атракціон вдруге.

Подорож на машині часу - в кінотеатрі зі сферичними екранами показують подорож Жюля Верна в часі. Дають навушники, можна слухати англійський переклад.

У цій же частині парку класний стереофільм - Honey, I Shrunk the Audience У цій же частині парку класний стереофільм - Honey, I Shrunk the Audience. Всім видають окуляри для тривимірного ефекту, знову ж є навушники з перекладом. Особливо цікаві ефекти - сидіння трясуться, іноді створюється ефект падіння, на глядачів дме повітря, в один момент на екрані з'являється зграйка мишей, після цього вимикають світло, лунає писк і тупіт мишачих ніжок по залу, а по ногах б'ють мишачі хвостики (чи то повітря , то чи мотузочки під сидіннями), Гігантська змія наближається і кидається прямо на тебе, розкривши пащу - страшнувато, а в самому кінці фільму з'являється збільшена собака і чхає на глядачів - дме повітря і бризкає вода. Загалом, нам дуже сподобалося.

Ще в цій же частині є атракціон Star Tours - зіркові подорожі. Потрапляєш на космічний корабель, декорації дуже класні, а сам атракціон недержавний - сидиш у кріслі і дивишся ролик, крісла трясуть через що виходить ефекти поворотів і падінь, а на екрані - космос, астероїди, планети і т.п. Нестрашно зовсім.

На виході з атракціону автомати, які фотографують вас, переносять фотографію на екран і дотиками пальців екрану можна особа деформувати як в кривому дзеркалі, при бажанні таку фотографію можна зберегти і отримати за гроші.

Frontierland. По озеру навколо острова курсує пароплав Molly Brown з трьома палубами, просто цікаво покататися, красиві пейзажі і на берегах встановлені різні фігурки - фермери, тварини, в одному місці з землі бив гейзер. Після пароплава ми пішли в будинок з відьмами та примарами. Це щось типу печери страху, яка повинна бути в будь-якому парку атракціонів :) Знову садять в якісь карети і везуть по дому - навколо черепа, скелети, привиди, кров, могили, відьми та інші "чорні руки" з дитячих страшилок . Нам було не страшно, але дітям років до 10 повинно подобатися, я так думаю. Мене вразив тільки зал з привидами - накритий стіл, за яким бенкетують примари, над столом теж літають привиди, потім все зникає - ефекти зроблені за допомогою світла. Дуже натурально.

Big Тhunder Mountain - ось цей атракціон нам сподобався, напевно, найбільше. Були ми там перед самим відходом, вже сходивши в Fantasyland. Відстояли в черзі хвилин 40, а то й більше, але не пошкодували. Це теж гірки, паровозики їдуть під водою на скелястий острів (навколо якої плаває пароплав), підводний тунель символізує шахту, багато тематичних декорацій, паровозика по острову одночасно їздить два - створюються ефекти зіткнень, гірських обвалів, спусків низько до води і в печери, падіння в прірви. Запам'ятався дохлий єнот, прив'язаний за хвіст до суку :) Загалом, дуже цікаво, якби був час і сили, ми б напевно прокотилися ще разок, але табло обіцяло 70 хвилин очікування, а парк вже закривався.

Fantasyland. Це область для самих маленьких, ми майже ніде не встигли побувати. Є замок сплячої красуні - ось туди шкодую, що не сходили, атракціон пригоди Піноккіо, політ Пітера Пена - ось тут ми були: вагончики "летять" за "неба", внизу - декорації до сцен з казки. Досить мило, знову ж дітворі має дуже подобатися. Є лабіринт з персонажами з Аліси в країні чудес, сам лабіринт нескладний і ми туди не пішли, поруч велика квіткова клумба, яка зображує посмішку чеширского кота, та й сам кіт сидить поруч - дуже прикольно зроблено, ми сфотографували :)

На головній вулиці в середині дня проходив парад - платформи з різними казковими персонажами рухаються по доріжках, пісні, танці, насправді дуже красиво, мені сподобалося.

По всьому парку дуже багато ресторанчиків, кав'ярень, наметів з морозивом, картоплею фрі, зацукрованими яблуками. Насправді парк, звичайно, більше орієнтований на дітей, тобто їх обов'язково варто туди звозити - захоплень буде купа. Але і дорослим теж є де розважитися, цікаво буде всім. Тобто мені дуже сильно сподобалося і я б не відмовилася повторити :) Сподіваюся, що і повторю - коли будуть свої діти.

до змісту

Дні четвертий і п'ятий

Цей день насправді вийшов у нас трохи невдалий. По-перше, десь в Діснейленді (мабуть) ми застудилися, тому що прокинулися обидва з хворим горлом. Хоча, де можна було застудитися, я до сих пір не уявляю - стояла сонячна безвітряна погода, протягів не було. Альо факт залішається фактом. Прокинулися пізно, тому поїхали в Булонський ліс, а не в замок Фонтенбло, як збиралися спочатку (замок в передмісті, а до лісу можна доїхати на метро). У лісі повинен був бути парк Шекспіра, де зібрані всі квіти, згадувані в творах Шекспіра і замок Багатель, який ми хотіли подивитися. Однак, в самому лісі ми заблукали, карти же докладної не було, так що ходили ми там ходили, а замку так і не знайшли, на жаль. У парк Шекспіра начебто вийшли, але він нас теж не дуже вразив - ну парк і парк, звичайні клумбочки. Загалом, вийшла просто прогулянка по лісі :) А в лісі ми втратили карту Парижа :( потім купили нову, але за старою я до сих пір ностальгую - так вона мені подобалася. У другій половині дня ми каталися на кораблику по Сені з невеликою екскурсією . Гід говорила по-французьки і по-англійськи, кораблик проплив повз основні визначні пам'ятки - Лувр, музей д'орсе, площа Згоди, міст Олександра III, Ейфелева вежа, острів Сіте, Нотр-Дам. Бачили найменший будиночок в Парижі - всього з двома вікнами, ресторан, де вперше була використана вилка, цей ас він дуже дорогий. Багато мостів, один з яких був найромантичніший міст Парижа - Pont Marie. Коли пропливаєш під ним перший раз, потрібно загадати бажання, закрити очі і поцілувати сусіда - тоді бажання збудеться :) Ми загадали :)

Після екскурсії ми пішли в Лувр, тому що  куплений мною в Пітері путівник обіцяв, що по середах і п'ятниця (а була п'ятниця) Лувр відкритий до 21 Після екскурсії ми пішли в Лувр, тому що куплений мною в Пітері путівник обіцяв, що по середах і п'ятниця (а була п'ятниця) Лувр відкритий до 21.45. Путівник набрехав, днями довгої роботи виявилися понеділок і середа. Так що після цього ми вирушили в Латинський квартал повечеряти в ресторанчику і додому.

День п'ятий - з ранку вирушили в Лувр. Мене там вразили давнини - єгипетські, грецькі статуї, звичайно, Венера Мілоська і Ніка Самофракийская :) Що твориться в залі живопису у Джоконди - навіть не описати. Картина маленька (я чомусь уявляла її більше), поміщена за скло і обгороджена. Навколо - натовп народу, так що близько підібратися дуже складно (а здалеку вона погано видно). Народ не дивиться, немає, народ фотографується :) причому робить це так, як ніби це єдине, що потрібно зробити біля картини, щоб отримати доказ того, що були в Луврі. Мені вдалося підібратися ближче до огорожі, все-таки дуже цікаво було подивитися на картину наживо. Сподобалася вона мені, до речі, більше, ніж на репродукціях (на репродукціях, якщо чесно, не подобалася зовсім). Але довго дивитися мені на неї не дали - групка дівчат буквально отпихнула мене в сторону, я заважала їм фотографуватися. На мене вони глянули здивовано - навіщо ще щось робити біля картини, які бажають щось багато, а я тут зручне місце займаю :)

У другій половині дня поїхали в Фонтенбло. Однак приїхали запізно і не встигли потрапити в сам замок - він вже закрився на вхід. Так що найцікавіше ми пропустили. Подивилися на замок зовні, погуляли по парках - вони там гарні, по вулицях містечка - квіти, вуличні ресторанчики, винні, сирні, кондитерські, хлібні лавки, французькі пенсіонери, чинно прогулюються під ручку - ось це все мені дуже сподобалося.

до змісту

день шостий

Застудилися ми до цього дня ще більше, вітер став холодніше, та й температура впала Застудилися ми до цього дня ще більше, вітер став холодніше, та й температура впала. Але вдома сидіти все одно не хотілося, та й день був останній. Тому ми поїхали в парк Франція в мініатюрі. Парк знаходиться в передмісті, в моєму путівнику було написано, що проїхати туди можна або на електричці з вокзалу Монпарнас, або на RER, станція, до якої потрібно їхати вказувалася одна і та ж. Не знаю, чому, але ми вирішили їхати на RER. Доїхали на метро до перетину з потрібною гілкою, пішли до каси купувати квитки. Назва станції складався з декількох слів і у мене ніяк не виходило нормально його вимовити (з урахуванням французьких правил читання), тому в касі я вирішила сказати, що нам потрібно два квитки туди і назад до парку Франція в мініатюрі - начебто місце досить відоме, по ідеї повинні зрозуміти. Намагалися пояснити це по-англійськи, по-французьки, але касирка нас зовсім не розуміла, і в підсумку продала нам 4 квитка просто на метро в межах Парижа (це ми зрозуміли вже пізніше). Сіли на якийсь потяг, але з ними теж все було заплутано, і, проїхавши кілька станцій, ми зрозуміли, що він йде тільки до Версаля, а парк наш далі. До того ж квитки наші дозволяли пересуватися тільки всередині міста, а на станціях RER квиток треба засовувати в турнікет і при виході, і якщо квиток дійсний на меншу кількість зон, то турнікет вас не пропустить. Отже, це загрожувало і нам. У підсумку вийшли на одній зі станцій, пішли знову в касу. Цього разу, попередньо потренувавшись :) на суміші англійської та французької нам вдалося дати зрозуміти касирці, що ж нам треба. Вона виявилася настільки тямущою, що навіть продала нам вхідний квиток в сам парк, і квиток на проїзд, який дійсний протягом усього дня, як ми зрозуміли на необмежену кількість поїздок до 5 зони (де знаходиться парк). Причому виявилося все це навіть дешевше, ніж ми очікували. Настрій наше піднялося, ми пішли на перон і стали чекати поїзд. Благополучно доїхали до станції, яка була вказана в путівнику, вийшли.

Треба сказати, що була неділя, а по неділях у Франції, як і в Фінляндії, закриті всі магазини, установи, закритий був і туристичний офіс, який був на станції. Людей теж було дуже мало. Покажчиків не було. Ми пішли просто прямо в надії згодом зорієнтуватися. Йшли-йшли, нічого схожого на парк не було видно, ставало все холодніше. Загалом, вирішили запитати дорогу у сімейної пари, що прогулюється з коляскою. Зібравшись з духом :) я видала по-французьки: "Вибачте, як пройти до парку Франція в мініатюрі?". У відповідь почулися здивовані вигуки і довга промова, з якою я зрозуміла, що ми десь не в тому місці і нам треба йти на вокзал. Навіщо на вокзал, якщо ми тільки що приїхали? Молода людина дістав папірець і написав нам назву станції, до якої потрібно ще доїхати. Ми потягли знову на вокзал. Там в касі я запитала ще раз, вже по-англійськи - виявилося, що і правда треба проїхати ще кілька станцій на іншому поїзді (а на станції, до якої доїхали ми і яка була вказана в путівнику, потрібно було робити лише пересадку), а звідти ще й на автобусі! Квиток наш правда був дійсний. Дочекалися поїзда, поїхали далі. Потім пересіли на автобус. Було таке відчуття, що ми їдемо вже кудись до Сибіру - дорога у нас тривала вже три години! В автобусах зупинки теж не оголошують, а на схемі зупинок нічого схожого на Францію в мініатюрі не було. Довелося знову йти питати у водія, і він пообіцяв попередити нас, де виходити. І навіть коли ми вийшли, парк знайшли не відразу - потрібно було ще пройти. Так що коли ми, нарешті, доїхали, мені не вірилося, що це все, здавалося, що після таких перипетій парк обов'язково повинен був опинитися закритим за законом підлості :) Такого, на щастя, не сталося.

Тепер про парк. Насправді нам там дуже сподобалося, і ми абсолютно не пошкодували, що пройшли такий шлях. Парк являє собою область, по контурах повторює Францію на географічній карті, всередині прокладені доріжки зі стрілками, за якими потрібно ходити, на самому початку дають опис всіх експонатів по порядку. У парку близько півтори сотні макетів різних пам'яток Франції в масштабі 1:30, зроблені і річки, і море, і гори - Альпи, Піренеї, французькі села, залізниця з потягами, кораблики, мости і, звичайно, собори, замки, монументи , все більш-менш важливі пам'ятки Франції. Розташовані вони все більш-менш з дотриманням географії, тобто якщо подивитися зверху на цей парк, то бачиш як би карту Франції, з річками, морями, і, припустимо, Альпи розташовані там, де вони насправді, замки міст - там, де повинні бути міста і т.п. Пам'яток Парижа там, звичайно, більше, так що пропорції не зовсім дотримані, але вони всі зосереджені приблизно там, де Париж - Ейфелева вежа, Сакре-Кер, Нотр-Дам, Версаль з фонтанчиками, собор Інвалідів. Майже біля кожного експоната лунають якісь звуки - з соборів церковний спів, з сіл - собачий гавкіт і мукання корів. Зроблені навіть фігурки людей. Виглядає все просто приголомшливо, цікаво дуже! У парку є ще музей мініатюри - там різні мініатюрні композиції вже не належать до Франції, але все одно дуже цікаві. І магазинчик з мініатюрними сувенірчиками, боже, який там був суперський набір лялькової меблів з усіма дрібницями, включаючи посуд, я була просто в захопленні :) Так що поїздкою ми дуже задоволені, фотографій зробили безліч.

І залишився тільки останній вечір в Парижі, ми повечеряли, зайшли до друзів, поспілкувалися на прощання. На наступний день вранці у нас вже був літак. Майже повна тиждень пролетів як один день. Враження залишилися просто приголомшливі, я дуже рада, що ми поїхали, і дуже рада, що поїхали "дикунами", тому що самим гуляти, по-моєму, набагато цікавіше. У Париж я закохалася відразу і, схоже, назавжди, дуже сподіваюся, що ще побуваю в цьому місті.

Летіти назад було трохи сумно, особливо, коли почалася Фінляндія і зверху ми побачили сніг і озера, до сих пір покриті льодом. Втім, і в цьому є свій плюс - зате в цьому році у нас буде дві весни, просто друга прийде трохи пізніше.

Катерина Краснікова, [email protected] .

Коментувати можут "Скажіть, хто не мріяв побувати в Парижі?"

Навіщо на вокзал, якщо ми тільки що приїхали?
Коментувати можут "Скажіть, хто не мріяв побувати в Парижі?