Щоденник Марья_СПб: LiveInternet - Російський Сервіс Онлайн-Щоденників

Можливо, це здасться дивним, але я повинна дякувати за цю раптову вилазку в норвезьку казку події, які сталися зі мною влітку. Цього літа я і мої друзі, всього сім росіян, відправилися дикуном в Норвегію. Ми були там 11 днів, за які ми встигли оглянути основні туристичні об'єкти Осло і Бергена і облазити майже уздовж і поперек Аурландкоммуну (комуна - територіальна одиниця в Норвегії). Там було все - підйом в гори по Фломсбане і потрясний спуск по Фломській долині, поїдання всіляких ягід і цілування з козами, катання по фіорду на каяку і поїздка на поромі в сусідню комуну. Було багато чого, всього і не згадаєш (якщо, звичайно, не милуватися нашими фото), але було одне подія, яку ми всі запам'ятаємо на все життя.
Ми мріяли про типовий норвезькому літо з ночівлею в Хітті (повний аналог цього слова важко знайти в російській мові - це щось типу мисливського будиночка, в якому можна знайти ковдри і дрова, а гроші за ночівлю покласти під килимок). Для цього ми повинні були піднятися в гори, заночувати там і далі автобусом відправитися в Восс і далі поїздом в аеропорт. У нас були докладні карти із зазначенням мало не кожного дерева, були офіційні путівники норвезького туристичного товариства. Обидва ці джерела говорили, що до Хітті йти всього 7 годин. І ми почали свій шлях.

Погода стояла чудова, ми дерлися в гори ... Думаю, що слово «крутий» дуже поширене в норвезькому мовою. Тут круто все - спуски, підйоми, повороти ... Карабкаться було складно, але заблукати було важко - скрізь камені з червоною маркуванням «Т». Море ягід, багато білих грибів ... Чарівні гірські річки (перебратися через них, теж було непросто !!!), зелена гладь гірських озер ...
Членообразно пояснити, де ми бовталися 12 годин не можу, але до магічної Хітті ми не дійшли. І не те, щоб ми заблукали, немає, просто у нас не вистачило сил. Дійшовши до місця, де снігу було по коліно і крім лишайників не було вже нічого, вирішили розвернутися і рухатися назад.

Добре хоч, що влітку день довгий, але сонце вже починало йти вниз ... Сяк-так, з пригодами заночували. Вранці, налякані і завмерлі, ми спустилися назад. Слово «Хітті» - і раніше була загадкою, а тепер і поготів! Хоча, якщо бути чесним на 100%, то я б на місці норвезького посольства не давала б візи туристам, якщо вони хочуть мати типово норвезький відпустку і переміщатися від Хітті до Хітті. Шукай їх потім в горах, цих туристів з рятувальниками ..
На жаль, треба визнати, що ми не можемо скакати по горах як норвеги. Вони цим займаються з раннього дитинства, і хоча ми були не в поганій фізичній формі, але ми постійно думали, куди ногу поставити, на який камінь, як перейти річку і т.д. І на все це пішло багато часу ... За два дні базікання в горах ми не зустріли нікого. З тих пір з голови не виходила та Хітті, яку ми не знайшли. Друзі-норвеги, коли приїжджали гостювати до Пітера, привезли мені в подарунок набір для вишивання. Це була величезна карта Норвегії.

Це була величезна карта Норвегії

Вишивка моя друга пристрасть, але тільки після Норге. Спочатку я дуже зраділа, але потім засумувала. «Тут немає тієї Хітті» - сказала я. Мої норвезькі друзі запевнили мене, що ми обов'язково як-небудь вирушимо туди разом.
Прийшла зима, а разом з нею круговерть свят. Я робила всім друзям рукотворні подарунки і кілька з них вирушили до Норвегії. Коли мої друзі розкрили подарунок, там сидів сумний вишитий ведмідь. Сидів він під табличкою «Grindalflæthytta». Табличка була червона, з синім периметром і білим Окант. Зовсім як норвезький прапор.

Зовсім як норвезький прапор

Мої друзі, побачивши його сказали: «Все, вистачить, збирайся. Ми чекаємо тебе на наступному тижні. Підемо шукати Хітті ».
Я сиділа вдома задумливо і оцінювала ситуацію. Адже у мене насправді не було ніяких планів на новорічні канікули. І правда, чому б не рвонути в улюблену Норге? Все: рішення прийнято, збираю рюкзак, бронюю квитки - літаком дороговато, вирішила поїхати поїздом через Стокгольм. Виходить дешевше, повільніше, звичайно, але ж канікули довгі. Автобус, Фінляндія, паром, Швеція ... Нічого особливого тут зі мною не трапляється.
Рано вранці я приїхала в Осло, закинула рюкзак в камеру зберігання. В Осло близько 0, снігу майже немає. Я навіть трохи прізадачілась. Я була в Норвегії взимку вперше і думала, що норвезька зима, куди більш красива. Зараз я розумію, як я помилялася! Досить було взяти поїзд метро і доїхати до останньої зупинки, потім спуститися трохи вниз по засніжених стежках.

Стежки все розчищені, а по обидва боки стоять такі казкові їли, вкриті білим покривалом. Світило сонечко і відкривалася фантастична панорама Осло, фьорда і островів. Справжня зима! Шкода, що трамплін ще на реконструкції. Ех, добре б приїхати сюди на Хольменкольскіе гри. Але не в цьому році. А жаль! Поїздом метро я знову опинилася в центрі міста. Всього якихось 20 хвилин і я покинула справжню зиму. Часу було ще досить, і я ще відвідала пару традиційних туристичних об'єктів на музейному півострові, а саме музей корабля Фрам і Кон-тики. Знову повернулася в місто, забігла в кафедральний собор і ось уже пора забирати рюкзак - мене чекає черговий нічний поїзд. У поїзді норвезьких залізниць було куди затишніше, ніж в шведському. Мені видали плед і подушку, і хоч квиток був другого класу, я дуже комфортно влаштувалася. Спалося добре, тільки ось було страшно проспати мій Восс, де мене повинні були зустріти мої друзі.
О шостій годині ранку я вийшла на станцію. Місто спало, та й моїх друзів було не видно. Посиділа на вокзалі хвилин 20. А, ось уже і вони. Вони - це норвезька подружня пара Ларс і Анна. Тільки ось машина у них вигляліт якось дивно. На ній лежать лижі! Тут мені вперше в голову приходить жахлива думка - ми будемо рухатися в сторону Хітті з моєї мрії на лижах! Це жах! Я до цього не готова. Ми вітаємо один одного, я дістаю з рюкзака їх улюблений квас, вони сміються. Мене з рюкзаком запихають в машину, і ми їдемо в Сталхейм. В дорозі мої сумніви починають підтверджуватися - нас чекає 17 кілометровий похід на лижах до Хітті. Мені погано - останній раз я стояла на лижах ще в школі! Якщо ми вже влітку не змогли осилити ці кілометри, то що ж думати про зиму! Дорога петляє, краса божевільна. Снігу всюди багато. Не на добро це! Зліва від дороги здалося якесь чудовисько.

Зліва від дороги здалося якесь чудовисько

Це ж знаменитий «водоспад молодості» Твіндефоссен! Я бачила його кілька разів влітку, але тут він постав зовсім в іншому вигляді. Казкове нагромадження бурульок, що переливається в променях ранкового сонечка. Краса божевільна. У Сталхейме ми п'ємо гарячу каву, милуємося Нейройдален.

У Сталхейме ми п'ємо гарячу каву, милуємося Нейройдален

Ще трохи і наша авантюра почнеться. Ми зупиняємося в Фюре, звідси до Хітті 5 годин. Це варто на карті, значить годин за 10 ми, може бути, доповземо. Норвеги як відчували, що я буду одягнена неправильно. Мені видається комплект термобілизни. Все інше - шапки- рукавиці, штани - більш-менш підходить. Мені показують лижі їх сина, який нині служить в армії. На найближчі кілька днів вони мої ... Черевики завеликі, але тут я отримую теплі шкарпетки. Перевіряємо вміст рюкзаків - карти, компас, сірники, їжа. Все в порядку. Погода теж сприяє нам - мінус 2 і сонце. Але що нас чекає в горах? Мої перші кроки на лижах - це точно варіант «Корова на льоду». Спочатку дорога йде через лісок, начебто виходить.

Спочатку дорога йде через лісок, начебто виходить

Потім нас чекав крутий підйом. Норвеги мої були вже далеко, а я все повзла. Друзі мені радісно пояснили, що найголовніше витримати цей підйом. Легко сказати, витримати. Кінця цього підйому не видно. І що мені не сиділося вдома, перед телевізором? Іду, йду, йду ...

Іду, йду, йду

Стоять гарні дерева, запорошені снігом, зустрічаються самотні будиночки. Ларс чекає мене, каже, що вже зовсім замерз в очікуванні мене. Намагаюся щосили. Якщо чесно, то милуватися красотами норвезької природи, немає сил. В голові одна думка - подужати підйом. Потіконьку підйом був подолана.

Потіконьку підйом був подолана

Ми опинилися в полонині. Краса! На небі НЕ хмарки! Можна встати і перепочити! Яке блакитне небо! Попереду сніжна цілина. О ні. Це не цілина. Все дорога позначена березовими віхами.

Все дорога позначена березовими віхами

Вони стоять рівненько, на відстані один від одного в метрах 50. У Норвегії все зроблено для туристів. Спеціальні люди на снігоходах розставляють ці віхи. Більше 100 км в Норвегії маркованих зимових трас, адже літні мітки на каменях потопають у снігу. Їх взимку не бачити.

Їх взимку не бачити

Віхи - зовсім інша справа. Загубитися складно. Снігу дуже багато, іноді лижі починають тебе самі нести з гірки. Бац! Ось воно і перше падіння. Встала, обтрусився, йду далі.

Встала, обтрусився, йду далі

Ландшафт починає втомлювати - всюди один сніг. Мої норвеги йдуть вперед, я плентаюся за ними ... Раптом з'явилося якесь дивне будова - якісь стовпчики, канати ..

Раптом з'явилося якесь дивне будова - якісь стовпчики, канати

Я б довго думала, що це. Виявилося, це частини канатного мосту через річку, ті, які не засипало снігом. Значить, у нас під ногами десь тече гірська річка. А ось, ми йдемо по льоду гірського озера. І в цій монотонності можна знайти таку красу. Ми вже більше 4-х годин в дорозі. Друзі пропонують підкріпитися. Немає нічого кращого, ніж просто сісти на рюкзак і в тиші, без суєти випити чашку гарячого чаю з термоса і з'їсти пару бутербродів. Поїли, знову в путь. Ми йдемо то вниз, то вгору. У мене вже виходить краще, навіть починаю ловити в цьому кайф. Раптом норвеги щось закричали. Десь вдалині вони побачили маленьку точку.

Десь вдалині вони побачили маленьку точку

Ця Хітті - запевнили мене вони. Йдемо, йдемо. Це тільки здається, що це недалеко. Йшли ще години дві. Начебто, і правда, Хітті. Ось уже видно два будиночки з трубою. Нам туди. Хітті стоїть недалеко від озера. Тільки воно замерзле. Думаю, що влітку тут красивіше. Доповзли до будиночка. Зняли лижі. Ноги на землі стоять якось погано. Хітті вище вікон засипана снігом. Над дверима висить лопата. Тепер потрібно годину-другу, щоб її откопать.У Ларса це виходить дуже добре і через якийсь час ми вже в будиночку.

У Ларса це виходить дуже добре і через якийсь час ми вже в будиночку

У будиночку, зрозуміло, дуже холодно. Але тут є газові пальники і дрова. Мої друзі швидко розпалюють піч. Я лише статист в цій справі. Будиночок дуже затишний - двоповерхові ліжка, стіл і навіть фіранки на вікнах. Йдемо з чайником за снігом. Я вперше в житті буду пити чай з норвезького снігу. Справжня романтика! Ми влаштовуємо велику вечерю. Тут і квас мій з Росії придався. Непомітно день підійшов до кінця.

Вже з'явився захід над горою. Вийшли на вулицю, щоб помилуватися грою світла. Краса незвичайна. У Хітті ми знайшли хіттовий журнал. Читати його було дуже цікаво. Одні їли в п'ятницю брокколі, інші покинули Хітті о 4 годині ранку, інші бачили північне сяйво ... Щоб написати нам? Ми влаштувалися на нічліг. Я залажу в свій лакенпусе з думкою, що збулася мрія ідіота - я дійшла до Хітті, і швидко засинаю. Кілька разів я прокидалася вночі від завивання вітру, але перевернувшись на інший бік, швидко засинала знову.
Прокинулася я рано. Давала знати про себе різниця в часі з Росією. За вікном вже світило сонце. Я встала і зрозуміла, що у мене все болить. Звичайно, якщо мене зірвали з теплого дивана і поставили на лижі. Чого можна було ще чекати? Одягнувшись, я вирушила за черговою порцією снігу для чаю. Мої друзі прокинулися теж. Поснідавши, ми швидко збираємо речі. Нас вже чекають лижі.

Треба спуститися вниз і мені встигнути запхати в нічний поїзд. Йти по знайомому шляху легше, але менш цікаво. З погодою знову пощастило. Тільки сьогодні є вже хмаринки на небі і іноді сонце пропадає. Не дуже холодно. Десь -8. Я думала. Що в горах буде куди холодніше. Йдемо, йдемо, йдемо. Ось уже і наш крутий спуск. Спускатися складно. Спробувала зняти лижі, але виходить ще гірше. Краще вже з ними, але не швидко. Ось уже з'являються чагарники. Про це можна лише здогадуватися, тому що стирчать лише їх верхівки. Ось уже й дерева на горизонті.

Ось уже видно перші будиночки. Годині о 16-17 ми спустилися з небес на землю. Ось уже стоїть машина, трохи припорошена снігом. Значить тут був сніг, а у нас було тільки сонце .. Я як завжди боюся спізнитися на нічний поїзд. Знову та ж дорога, знову Твіндефоссен, ось уже і Восс. Часу ще тільки 20-00 годин. До мого поїзда ще 4 години. Мої друзі втомилися, та їм їхати ще в Берген. Я прошу їх не чекати мого поїзда і їхати додому. Вони мені дарують на прощання тушу сушеної тріски. Я розумію, що це національна гордість, але що мені з нею робити? Вони кажуть: «приготувати в Росії баккалао, і будеш згадувати про нас». Я погоджуюсь. Сплю на вокзалі пару годин. Ось уже і поїзд, завтра я буду в Осло, а там відразу ж на поїзд в Стокгольм ...
Все йде за планом і вже через два дні я сиджу вдома. Мені не віриться, що я була в цій казці. Якби не ця тріска, фотографії та біль у м'язах, я могла б подумати, що мені це приснилося. Скоро біль пройде, риба буде з'їдена, але залишаться фото і спогади. Мої друзі допомогли мені перетворити в реалії мою мрію - Хітті перестала бути для мене загадкою, я була в казці. Це так важливо мати справжніх друзів, важливо ще мати мрії. І дуже добре згадати нове бажання і чекати коли воно здійсниться. Куди б мені відправиться в наступний раз? Милуватися першим весняним сонечком на Хольменкольскіх іграх? Шукати чарівний світ на Лофотенах? Отримувати адреналін на Щераке? Або відправитися дивитися на квітучі сади Хардангер, слухати хардінгфеллю і вчитися національної вишивки? Ще не вирішила. Треба заглянути на офіційний туристичний портал Норвегії. Можливо, я там знайду ще більш цікаві ідеї.
Зрозумілим є одне, що в будь-якому випадку, це буде улюблена Норвегія.

І правда, чому б не рвонути в улюблену Норге?
Але що нас чекає в горах?
І що мені не сиділося вдома, перед телевізором?
Щоб написати нам?
Чого можна було ще чекати?
Я розумію, що це національна гордість, але що мені з нею робити?
Куди б мені відправиться в наступний раз?
Милуватися першим весняним сонечком на Хольменкольскіх іграх?
Шукати чарівний світ на Лофотенах?
Отримувати адреналін на Щераке?