Спортивний каяк-клуб "Три Стихії" »Верхня Мзимта 2008

Ми довго радилися з илюха - написати які ми
герої і як ми круто замочили все пороги на Мзимта,
або написати правду - як ми обісцялись і все обнесли ...
Ось що вийшло в результаті.

Взагалі я збирався їхати до Абхазії з хвилеріз ...
Але, як багато хто знає, я люблю футбол. Причому як грати, так і дивитися. Тому пропустити другий матч «Зеніту» з «Баварією» я не міг (як виявилося, зовсім правильно, бо пітерці дуже успішно напхали мюнхенцям цілих чотири шИшкі), і плани довелося терміново міняти. Зовсім випадково, я дізнався, що Ілюша з групою товаришів збирається на верхню Мзимта, і вирішив до них приєднатися.
Купили з Мареева квитки на літак, зібрали мінімум речей, бо за планами илюха, в Червоній Поляні нас повинен був чекати Кестен з басом, і стали чекати години «Ч» дня «Д» місяці «М».
Отже, цей час настав, і ми до пів на п'яту вечора приїжджаємо у «Внуково». З подивом при уважному перегляді квитків виявляємо, що виліт у нас в шість, і реєстрація майже закінчилася. Перша реакція:
- Ось ти дятел!
- Сам ти дятел!
Гаразд, поки я з човнику стою осторонь, Мареева йде шукати, де ж власне реєстрація закінчується. Ходить-ходить - нічого не знаходить. Доводиться звалити човен на плече і взятися за справу самому. Пробираючись через натовпи охочих покинути гостинну столицю, я нарешті бачу за стійкою нудьгуючу жінку. Питаю: «Ви нас зареєструвати можете». Вона: «Так як два пальці об асфальт!». За десять хвилин успішно здаємо багаж, отримуємо посадочні талони і потрапляємо на літак.
Прилітає. Насилу відбиваємось від нав'язливих послуг сочинських таксистів ®, починаємо чекати илюха. Він прибуває через пару годин. Знаходимо, незважаючи на всі старання одного сочинського таксиста ® допомогти нам, водія на мікроавтобусі, який погодився докинути нас за 2000 рублів до Нарзаном. Нахабне хтось, що намагалося допомогти, вимагає за це 300 рублів, але посилається на йух, після недовгих пояснень неправоти його домагань на наші матеріальні ресурси.

Ліричний оттупленіе № 1.
Про жилет.
Після висадки з літака включається динамік і лунає наступна мова:
«Шановні ... довга пауза, мабуть, в спробі підібрати адекватне визначення ... громадяни! Прохання повернути на місце жилет, все одно міліція буде оглядати! »
Думаю, ну я-то свій жилет вам йух поверну ... Але все закінчується благополучно, напевно, жилет знайшли де-небудь в неосяжних просторах літака.

Мимохідь Илюха дзвонить Кестен і дізнається, що бас приїде тільки завтра, тоді ж прилетить Кондрашкин. Так ... Едвенчур почався. Їдемо наверх, по дорозі Илюха випадково цікавиться, чи є у кого-небудь запальничка або інше джерело багаття. Дружне «ні» у відповідь (ми ж команда!), Невелика задума, але тут на виручку прийшов водій, який подарував нам коробок сірників.
По дорозі віддаємося мріям про те, що на галявині нас зустрінуть друзі-каякери, яких за нашими підрахунками повинно бути в цей час більше, ніж місцевих жителів. Илюха весь час розглядає сліди на дорозі, виявляючи «широкі сліди коліс автобуса». Але ...
Приїхавши на місце, виявляємо тільки пару катамарани груп, ніякого драйву, чаду і всього іншого, супутнього стоянках каякера. Вирішивши, що для багаття вже пізно, ставимо намет, вечеряємо залишками обіду з літака і лягаємо спати.

Ліричний оттупленіе № 2.
Про намет.
Треба сказати, що для економії місця, ми з Мареева спеціально взяли у Міші Венедиктова, намет-півторатонку. Клочков ж, досвідчений турист-водник, взяв з собою тільки ганчірочку, колись намагалася бути спільниками. Тому довелося йому віддати одну пінку, і покласти в тамбурі намету. Тамбур природно дуже маленький, ноги стирчать назовні, і тому розбуджений в черговий раз стуком зубів і дзвоном куль я запропонував взяти илюха всередину, і наступні дні ми спали втрьох на боці, повертаючись по команді. Зате тепло.

Вранці снідаємо залишками вечері із залишків обіду з літака, гідро і йдемо плисти Селеві до канатки. Мареева йде по берегу і фотографує. Припливом, чекаємо Мареева з нашими речами, обідаємо! Нарешті! в кафешці. Оскільки хелікоптер - ніхт, пестуємо на галявину пішки з човнами, поки нас не підбирає Олег на ЖИПЕ (Тойота форунер - не в тапки срать!) І довозить до місця, за що йому (Олегу) велике людське спасибі. Домовляємося з Олегом про завтрашній закидання на верхню Мзимта до прикордонного струмка.
Трохи пізніше приходить Мареева з вином та їжею. Ми влаштовуємо мініпаті біля багаття, чекаємо Кондрашкина і бас з Кестен, що не чекаємо і лягаємо спати.

Ліричний оттупленіе № 3.
Про воду.
Кажуть, що за день до нас води була паводкова, на метр вище, ніж тепер, і всі, хто приїхав каякери перестрашені і поїхали до Абхазії. Особисто я такої великої води ще не бачив, однак, я і на Мзимта навесні вдруге. Илюха каже, що вода нормальна, плисти можна.

Але після і під час наших подвигів на верхній Мзимта приходимо до спільної думки, що вода щось середнє між «екстримом» і ... «пиздец». Причому ближче до останнього.

Вночі, якимось чином відчувши партнера Серьогу, Илюха підривається з намету його зустрічати. Недовгі, але палкі обійми, зім'яті пояснення, під час яких з'ясовується, що Кестен з басом чомусь поїхав до Абхазії, а Кондрашкин йшов пішки від канатки, нарешті, все заспокоюється, і протягом ночі переходить в своє звичне русло.

Ліричний оттупленіе № 4.
Про друзів-каякера.
Чому автобус з Кестен поїхав до Абхазії, навіть не докинути до місця Кондрашкина, що мало не зірвав нам плани поїздки на верхню Мзимта, ми від Серьоги так і не домоглися. Илюха довго нарікав на каякерское ком'юніті, обурювався, але, врешті-решт, заспокоївся.

Вранці, о десятій годині приїхав Олег. З деякими труднощами запихали в форунер три човни з сідоками і поїхали наверх. Приїжджаємо, Серьога знімає історичні кадри на відео, гідро, зжирає банку сардин, і - старт.
Спочатку кілька кілометрів - нічого немає, по крайней мере, не було по меншій воді. За нашою - дуже потужна шивера з валами і бочками, вода дуже швидка, човни, сука, навантажені - дуже повільні. Потім почалися пороги ... Потужні зливи, величезні бочки, в загальному вставляє. Пройшли кілька дропов (в одному з них Илюха скрутив кілька лупов), обнесли пару колод. Під'їхали до чергового повороту. Чалімся дивитися ... Такого я ще не бачив - кілька сот метрів білої води, тобто синьої води немає взагалі - суцільні сливи, бочки, сливи, бочки ... Причому все дуже велике ... Загалом, зібравшись з силами, вирішили - обносити. Тим більше був уже п'яту годину вечора.
Обнесли поріг, встали на ночівлю на острові. Найнеприємніше - ніхто не знає, де ми знаходимося - чи то недалеко від пасіки, то чи не доїхали до молокоферми ... Ну да ладно настрій у всіх бойовий, всього по парі килей у кожного, вечеряємо по-королівськи - розігріта тушонка, ковбаса, згущене молоко , розбавлена ​​закип'яченої в консервній банці водою. На солодке - M & M's.

Ліричний оттупленіе № 5.
Про ночівлю.
Однією з родзинок цієї поїздки була наявність багато нового для мене особисто. Перший автоном на каяках, перша ночівля під відкритим небом ...
Насправді не зовсім просто - у нас був тент. Поруч ми розвели багаття, і весь той час, що він горів, спалося як вдома на ліжку. Коли багатті потух, самий мерзнуть вставав і підкидав дров. Так і переночували =)
Загалом, я ніколи не думав, що ночівля на річці може бути такою комфортною. Хоча і довелося спати в гідрі, попередньо висушеної.

Хоча і довелося спати в гідрі, попередньо висушеної

Верхня Мзимта 2008

Вранці встали і продовжили сплав. Швидко розуміємо, що до пасіки ще далеко. Швидко розуміємо, що річка ні фіга не стала простіше - в одній з бочок відстрілюється Серьога. АЛЕ! Сам посередині річки встає на дно, бере в руки човен і весло і як термінатор виходить на берег. А протягом не те, що на Сходні, треба помітити. Такого я й гадки не мав ...
Проїхали один досить складний поріг. Я з кілем, інші - без. Обнесли ще один прорив, трохи більше кульний, ніж перший, але не менш довгий, та ще й з колодами. Проїхали ще кілька шивер (ну, природно, відповідних шивер для такої води - більше порогів, ніж шивер). Під'їжджаємо до чергового повороту річки на дев'яносто градусів. Серьога говорить: «Поїхали, там ніби все рівно». Але вирішуємо глянути. Вилазимо на берег, проходимо трохи - а це Пасічний (незадовго до цього повороту на березі висить орієнтир - пластикова пляшка на ціпку, можливо, досить відомий, але не нам), а в кінці невпупенний котліще, та ще й з кишенею ... Підруч, Підруч на вайтвотер-маму і обнесли =)

Ліричний оттупленіе № 6.
Про річку.
Насправді дуже складно описувати саму річку. Емоцій майже немає - одне нервове напруження. В основному традиційні для Мзимти сливи з треками, але кожна бочка, навіть найменша, дуже сильно чіпляє, гальмує, Кіля і т.д. Через великої води уловів майже немає, тому будь-яка перешкода (досить легко прохідне окремо) перетворюється в довгий прорив, проходження якого ускладнено можливістю помилки при зчалюванні і, отже, подальшому відстріл. Тому - дуже довгі перегляди і дуже довгі обноси (в нашому випадку - два, плюс короткий обнесення Пасічного). На додаток - емоційна втома через невідомість нашого місця розташування. Загалом, як люблять говорити - річка безпрецедентною ступеня складності =)

Настрій відразу різко поліпшилося - після Пасічного все плавали, все дуже просто. Розслабилися трохи. Але велика вода - це велика вода. Річка змінилася неймовірно.

На черговому повороті Серьога йде першим, махає нам, йдіть за мною. Спочатку їде Илюха. Я бачу, що його трохи подколбашівает в бочці, їжу за ним. Після повороту встигаю побачити великий завал по центру з невеликим проходом зліва і Ілюхін бочку. Намагаючись її об'їхати, беру трохи правіше, тому піти до лівого берега, де зачале інші не встигаю, насилу йду від завалу і виїжджаю за наступний непереглянутих поворот. Проїхавши кілька досить великих зливів-треків, чалюсь в великому улові чекати хлопців. Спочатку припливає Серьога. Через деякий час пливе Ілюхін весло, човен і сам Илюха, кричущий щось про кейс. Илюха прибивається до берега в кінці улову, Серьога їде за веслом, я хапаю човен, яку вдало забило в цей же улово, і чіпляюся абияк за берег, щоб мене разом з човном не потягли на струмінь.

Нарешті Илюха вибирається на берег і йде допомагати мені. Каже: «Ви кейс з фотоапаратом не бачили? Ні? = (Блін, поплив зараза ... ». Починаємо витягувати човен, перевертаємо її очком вгору, і тут з човна випливає кейс. Бурхливе захоплення илюха з приводу розумного кейса, який може займатися самоврятуванням. Підходить Серьога з веслом. Радість.

Виявилося, що Серьога з илюха поїхали за мною, щоб рятувати мене або як вийде. Але з-під лівого берега важко вийти на основний струмінь, і вони потрапили в сифон, зверху практично невидимий (два камені, і вода йде лійкою в щілину між ними). Серьогу через менших габаритів якось промило між каменів, а Илюха стукнувся об камінь, трохи застряг і відстріл. У илюха під оком велика шишка.

Розуміємо, що розслаблятися на цій річці не можна, і вирушаємо далі, зібравши в кулак залишки сил. Нарешті ми побачили знайому мілину, якесь жовта пляма, що носять по берегу і махати руками. Зрозуміли, що це Мареева, що це фініш. Головне - не облажався на завершальному шматку в районі моста ... =)
Зачале, вилізли, коньяк, переодяглися, коньяк, їжа, коньяк ... =)

Ліричний оттупленіе № 7.
Про бомжів.
Як вже говорилося, на самому початку у нас не було навіть сірників. Щоб закип'ятити чаю нам доводилося просити у сусідів пальник, щоб приготувати дрова для багаття - стріляти у них же сокира, щоб поїсти - ходити пішки до канатки. Спати втрьох в полуторці, а Серьозі так і зовсім просто під тентом. Але в останній день ми трохи знахабніли. Побачивши, що чийсь будиночок на березі вище моста стоїть без замка, ввечері ми прийшли туди, затопили буржуйку, сіли за стіл як білі люди ... Правда, ложка у нас була одна, та й ту Илюха знайшов під час сплаву =) Загалом , добре провели вечір, а Серьога з илюха ще й ночувати залишилися на що стоять в будинку нарах.

Вранці Серьога вирушив до Абхазії, ми з илюха ще раз пропливли Селеві, принизивши їх по повній - Ілюша об'їхав все, а я проїхав ключову частину другого по центру (після шивер верхньої Мзимти по такій воді Селеві взагалі нічого з себе не представляють ...). Поїли в кафешці і вирушили в аеропорт на таксі-уазику. Правда, по дорозі нас спочатку оштрафували за перевищення, потім спустило колесо, і приблизно кілометр нам довелося йти пішки =)
Реєстрація, посадка в літак, зліт, політ, приземлення, приїзд додому. Все Едвенчур закінчений.

Ліричний оттупленіе № 8.
Про Мареева.
Під час зворотного польоту Мареева здалося, що я намагався приставати до стюардес, і вона напала на них і отколошматіла. Можете самі подивитися на її руки і переконатися - вони все в саднах. Ось так вот =)

Можливо, хтось скаже, що це була авантюра. Так це була саме авантюра. Але. Вона завершилася благополучно завдяки нашим:
досвіду і вмінню,
обережності
і успішності.
Причому саме в такій послідовності.

Спасибі илюха і Серьозі за відмінний Едвенчур.
Спасибі Мареева за берегову підтримку.
Спасибі всім, хто за нас переживав.
Спасибі всім, хто це подужав до кінця.
Спасибі всім.

PS Весняна Мзимта - чергова закрита, вірніше сказати, відкрита сторінка в нашому житті.

PPS По приїзду в Москву, вже після написання звіту, виявилося, що фотоапарат, намоклий при самосплавом илюха (мабуть, при відстрілі Илюха зачепив застібки кейса), ремонту не підлягає ... Тобто закінчилося насправді все не так вже й благополучно, хоча ...

Верхня Мзимта 2008

Vovan

Каже: «Ви кейс з фотоапаратом не бачили?