Відпочинок на Гірському Алтаї: відгук про поїздку

1. Збори та підготовка до подорожі
  2. Дорога з Томська
  3. озеро Манжерокское
  4. Комплекс "Бірюзова Катунь"
  5. Курайський степ
  6. "Марсіанська долина" та її визначні пам'ятки
  7. Підсумки поїздки: фінансова сторона питання

Звіт про подорож на машині на Гірський Алтай. Огляд визначних пам'яток, відпочинок дикунами, корисні поради туристам, ціни і фотографії красивих місць.

Збори та підготовка до подорожі

У червні 2017 го року, склавши державні іспити і захистивши диплом в університеті, я вирішила з'їздити з сім'єю в Республіку Алтай. Мені потрібен був відпочинок, щоб на випускний вечір прийти відпочила і повної сил. У Алтай ми поїхали з чоловіком, батьком, мамою і двома братами (п'ять і 10 років). Ми любимо жити в наметах, тому у нас навіть не стояло питання про вибір готелю. Шукали тільки місця для стоянок і кемпінгу. Вивчивши інтернет і відгуки друзів, вирішили їхати на південь Алтаю - до Кош-Агачському районі. Основна мета - "Марсіанська долина". В дорозі будуть зупинки на нічліг не з метою відпочити від дороги, а для того щоб побачити якомога більше. Планували поїздку приблизно на 10 днів.

За день до поїздки заїхали в "Стрічку", купивши там всі необхідні продукти. На відпочинку ми любимо готувати на багатті. Це важливий пункт нашої подорожі, тому продуктів брали по максимуму:

• Картопля, цибуля, морква.
  • Тушонка.
  • Пряники, печиво, згущене молоко.
  • Локшина швидкого приготування.
  • Вода, кава, чай.
  • Цукор, сіль, спеції.
  • Мариноване м'ясо для першої порції шашликів.
  • Алкоголь.

Будь-яку дрібницю і швидкопсувні продукти купували вже в дрібних супермаркетах по шляху. Обов'язково потрібно придбати або ж взяти з дому те, що вам знадобиться в подорож. Ми брали з собою мангал, вугілля, плитку, залізний чайник, столовий посуд, складні стіл і стільці, намети (у нас їх було три штуки), спальні мішки, матраци. Про одяг, засоби особистої гігієни та аптечку не пишу - в цьому питанні кожен розбереться самостійно.

Дорога з Томська

Виїхали з Томська приблизно о 18:00. Наша машина - Nissan Serena з дизельним двигуном. Витрата становить шість-вісім літрів на 100 кілометрів. Їхати нам треба чимало - 1140 кілометрів до кінцевого пункту. Обов'язково беріть з собою навігатор. Без нього буде важко зорієнтуватися в дорозі.

Виїжджаємо з Томська

• Шебалино.
  • Онгудай.
  • Чаган-Узун.

Зупинки з нічлігом запланували в наступних місцях:

1. Озеро Манжерокское.
  2. Комплекс "Бірюзова Катунь".
  3. Село Курай.
  4. "Марсіанська долина", Кош-Агачский район.
  5. Придорожній комплекс "Маяк" . Він знаходиться на трасі Р256 "Чуйський тракт" (раніше називалася М-52) в 20 км від Барнаула. У комплексі є все необхідне для автотуристів: готель, кафе і магазини. Рекомендуємо цьому есто для зупинки.

На виїзді з міста заправили повний бак. Перший відрізок шляху до Новосибірська нам добре знайомий. Ми часто буваємо тут. Їхали зі швидкістю 80-100 км / год, тому що старий дизель не дозволяв розігнатися. Сама дорога не ідеальна, але хороша. Пробок не було: ми їхали ввечері, а траса в цей час не завантажена. Два рази по шляху траплялися ремонтні роботи, але більше п'яти хвилин на одному місці ми не стояли. Сам місто Новосибірськ проїхали приблизно о 23:00, що досить швидко. Пробок не було - тільки світлофори.

За Бердском була наша перша зупинка. Ми брали з собою бутерброди і перекушували в дорозі, так як діти не витримали б без їжі так довго. Перекусивши в придорожньому кафе, вирушили далі. Їхали по навігатору і знакам, так як подальша дорога була нам незнайома.

Наступна частина шляху випала на ніч. Всі спали, крім водія. Їх, до речі, було двоє людей - чоловік і тато. Якщо ви їдете вночі, намагайтеся, щоб в машині було кілька водіїв. Чоловік і тато періодично мінялися місцями. Оскільки діти міцно спали, ми відразу проїхали до місця нашої першої стоянки - озера Манжерок. Від Бердська була хороша дорога - рівна і асфальтована, проблем ніяких не було. Приїхали вночі або, точніше, рано вранці - близько 05:00. Розставили намети і відразу лягли спати. Тут же ми непогано відпочили.

Чуйський тракт

Через два дні ми вирушили до "Бірюзовій Катуні". Від села Манжерка до вільної економічної зони близько трьох кілометрів - це буквально пара хвилин їзди.

Перевал Кату-Ярик. Тут можна поїсти і купити сувеніри

Тут можна поїсти і купити сувеніри

Дороги південного Алтаю

Побувши на Катуні один день, ми вирушили в село Курай. Відстань - близько 400 кілометрів. Цей відрізок шляху ми подолали за п'ять годин. Зробили зупинку в придорожньому кафе в Шебалино. Мені подобаються дороги Гірського Алтаю. Полотно рівне і красиве, як ніби нове.

З траси ми згорнули в село Курай. Там вже асфальту нема, починається погана дорога. Нам треба було виїхати за межі села і знайти місця для ночівлі. Дорога зовсім погана - на низькій машині тут їхати не варто. Від села ми проїхали ще два-три кілометри і знайшли ідеальне місце для ночівлі. Видно, що там зупиняються багато туристів.

В Кош-Агачському районі дорожнє полотно гірше

Пробувши тут два дні, ми вирушили в підсумкову крапку маршруту - Кош-Агачский район. Залишалося їхати всього 70-80 кілометрів. Ми подолали цей шлях за одну годину. По трасі дорога, як зазвичай, хороша.

Наша мета - "Марсіанська долина". Не доїжджаючи Кош-Агач, ви побачите маленьке село Чаган-Узун і однойменну річку. Ось там і потрібно звернути з траси направо. Асфальтованої дороги в селі немає. Треба проїхати її наскрізь. Доведеться подолати поле довжиною приблизно шість кілометрів. Чесно сказати, дорога там не дуже гарна. Тільки для УАЗ вона, мабуть, ідеальна. Ми в одному місці сіли в яму, вибралися з допомогою лопати. Якщо поїдете по нашим стопам, будьте готові до несподіванок. Однак повірте, труднощі стоять того, щоб їх подолати.

Нам пощастило, що співробітники ДПС нас жодного разу не зупинили. Не хотілося витрачати зайвий час на це. До речі, вже на півдні Республіки Алтай людей і машин стає менше. Рідко можна побачити своїх земляків. Якщо тут зустрічаються по шляху дві машини з однаковим регіональним номером, то водії обов'язково сигналять.

озеро Манжерокское

В'їзд на озеро безкоштовний. За намет потрібно платити. Вартість в добу - 250 рублів. У нас з собою три намети. Природно, нам не хотілося платити 750 рублів за ніч. Ми вчинили хитріше. Поставили один намет, а в нього - ще дві невеликі намети. У підсумку з нас взяли тільки 250 рублів. При цьому у нас в наметі були стіл, стільці, два намети і ще залишилося вільне місце. Поруч стояла машина - досить зручно.

Машина в парі кроків від намету

Наші намети. Економія грошей і місця

На території озера розмістилося чимало сувенірних магазинчиків, ларьків, шашличних і т. П. Є катамарани, на яких можна покататися по озеру. Людей було багато. Там же, але трохи далі, на краю території розташовувалися дитячі табори.

Пам'ятайте, що поруч з вами може опинитися будь-хто. До нас на другу ніч, яка випала на вихідні, поруч підселилися молоді хлопці великою компанією. Вони всю ніч веселилися і голосно слухали музику. Тут уже як пощастить.

Шашлики на відпочинку. Без них ніяк. До речі, вони ще з Томська. За дорогу добре замаринувати

Ще вдома ми прочитали у відгуках, що озеро брудне. Однак це неправда. Воно гарне і чисте, і ми довго купалися в ньому після з'їденої порції шашликів. Нам сподобалося це місце. Однак хотілося побачити і інші краси, так що, не довго думаючи, ми вирушили в дорогу.

озеро Манжерок

Комплекс "Бірюзова Катунь"

Зараз "Бірюзова Катунь" - це великий сучасний туристичний комплекс. Про нього ми прочитали відгуки ще вдома. На території розташовуються готелі, кемпінг, річка Катунь, озеро з водними гірками, екскурсійні агентства, Тавдинские печери, багато кафе, сувенірні магазини і інші ларьки. Навіть є супермаркет. Дізнатися докладніше про комплекс можна на цьому сайті .

Ми поїхали до місця кемпінгу. Там потрібно було платити і за машину, і за намет. Вийшло дорогувато: ми віддали близько 800 рублів за добу. Купатися ходили тільки на штучне озеро. На жаль, фотографій немає. Вхід на озеро також платний. Дорослий квиток - 350 рублів, діти ростом до 140 сантиметрів - безкоштовно. Озеро тепле і чисте. На території все платно і дорого. На озері можна перебувати до 20:00.

Увечері біля палатки, які ми поставили прямо біля річки Катунь, смажили шашлики і відпочивали. Там же є волейбольні сітки. Не забудьте взяти з собою м'ячик.

Звичайно, проведена ніч на березі Катуні була шикарною. Шум річки заспокоює і розслабляє.

Шум річки заспокоює і розслабляє

Вечірній вид на річку Катунь

Наші намети

На території багато дрібних гризунів. Не варто залишати продукти у відкритому вигляді

Не варто залишати продукти у відкритому вигляді

Тавдинские печери. Вхід платний

В цілому на території вільної економічної зони нам не дуже сподобалося, тому що все платно і дорого. Вражає тільки вид на Катунь. Однак річка довга. Думаю, можна пошукати і інші місця для кемпінгу на березі.

Курайський степ

На наступний день ми рушили в нове місце. Треба було проїхати досить довгий відрізок шляху. Ми приїхали близько 12:00 в якусь долину, яку знайшли за межами села Курай. Місце класне. Видно, що тут часто зупиняються люди. Тут нікому не потрібно платити за свою ж намет.

Ми жили там два дні. На другу ніч до нас підселилася компанія, яка, так само як і ми, подорожує. Місце, де ми зупинилися, було настільки красивим, що не передати словами. Перед нами були гори. Ми навіть бачили сніг. Здається, що гори дуже близько, але насправді до них потрібно було їхати ще 30 кілометрів.

Ми встали біля річки Відчуваючи. Тут хочу звернути увагу туристів. Ставити намет потрібно прямо біля річки. Все-таки це те місце, де можна помити руки, посуд і т. П.

Спочатку ми просто відпочивали і гуляли по околицях. На другий день поїхали на льодовик Актру. До підніжжя гори доїхали на машині. Далі нас чекав важкий шлях - підйом в гори. Це не так просто, як здається. З дітьми важкувато підніматися. Однак ці емоції, які ми отримали на вершині, все компенсували. По дорозі можна було зустріти багато чого цікавого. Наш шлях можна побачити на фотографіях нижче. Ми витратили на цей маршрут шість годин. Брали з собою бутерброди, термоси. Рекомендую всім туди сходити.

Рекомендую всім туди сходити

Річка Відчуваючи, поруч з якою у нас стояла палатка. Річки Гірського Алтаю по-справжньому крижані. У них не те, що купатися - навіть руки холодно мити

У них не те, що купатися - навіть руки холодно мити

шикарні види

Похід на льодовик Актру. По дорозі зустрічаються невеликі водоспади

По всьому маршруту стоять покажчики, куди потрібно йти

Пам'ятник альпіністам, яких з нами немає

сніг влітку

Те місце, з яким фотографується обов'язково кожен турист. Можна знайти своє місто

"Марсіанська долина" та її визначні пам'ятки

Останні три дні відпочинку ми залишили на "марсіанської долини". Це місце нам порадили друзі. У долині також часом зупиняються туристи. Вона велика - місця всім вистачить. Тут за намети також не потрібно платити. Людей зупиняється мало, а часом - взагалі нікого немає. Вид тут настільки красивий, що словами не описати - дивіться фото нижче.

"Марс", як його називають багато, ще не дуже популярний. Думаю, в найближчому майбутньому ситуація зміниться. Встигніть з'їздити туди до того, як нагряне оккупирующая комерція. Тут багато цікавих місць поблизу. Ми довго гуляли по околицях. Бачили історичний пам'ятник - петрогліфи, а також давні поховання - кургани. Все це нагадує про стародавню алтайської культурі. Також ми ходили на річки, які були поблизу. Бачили занедбані господарства. Дуже цікаво все подивитися. Детально не можу описати, де знаходяться пам'ятки, але всі вони в пішої доступності.

Ось вона - "Марсіанська долина"

Долина річки Чулишман

стародавні петрогліфи

Альпійські луги

річка Чулишман

Ось так часто гріли вечорами чайник, адже це був відпочинок дикунами.

Алтай

Підсумки поїздки: фінансова сторона питання

Розповім спочатку про витрати. Отже, подорож на Алтай тривало в період з 25-го червня по 4-е липня (10 днів, відпочивали вшістьох). Наші загальні витрати:

• Бензин - 7000 рублів.
  • Їжа - 8000 рублів.
  • Кемпінг - 1500 рублів.
  • Розваги (пропуск на озеро, катамарани) - 2000 рублів.
  • Сувеніри - 1000 рублів.

На дві сім'ї за 10 днів ми витратили всього 20 000 рублів. Вважаю, що це дуже дешево і бюджетно. Проте, ми себе ні в чому не обмежували.

В кінці хочеться сказати, що ця подорож була неймовірним. У нас залишилися прекрасні спогади. Всім раджу відвідати саме південь Республіки Алтай. У теперішній час ці місця можна назвати дикими, закинутими, відокремленими. Саме там можна відпочити від міської суєти. Унікальна природа Алтаю, її гори, степи, долини, річки просто незрівнянні. Особисто ми обов'язково сюди повернемося.