Відпочинок в Китаї: з дитиною в Харбін. Відгук з фото. частина I

5. Харбін: парк на Сонячному острові. Що і де їдять китайці
  6. Купання в співаючих фонтанах на пішохідній вулиці

зміст:

Економічна криза строго погрозив нам пальцем: сидите вдома, хлопці. А так хотілося у відпустку. Вибрали найекономніший варіант (як здавалося). Харбін ближче, а значить, дешевше.

Китай: тур або самостійно? Віза в Китай

Турфірми просили за путівку 40 тисяч на двох. Причому 40 тисяч коштував не екскурсійний тур. Просто привезуть, поселять, а потім відвезуть додому. Усе. Решта - за ваші гроші.

Весь тур 6 днів, в які входить дорога. Перший день - ввечері посадять в поїзд. Другий день - поселять в готель після 14.00. П'ятий день: з готелю виселять о 12.00, а поїзд ввечері. Шостий день - вранці приїжджаєш в Хейхе, сніданок і деякий час ходиш по Хейхе. І де, питається, тут Харбін?

За час подорожі з Лізою сфотать сотні людей

Два моменти не влаштовували категорично - ціна і, по суті, відсутність Харбіна в поїздці в Харбін. І третій момент мій чисто особистий. Чи не виношу тисняву в тургруп та біганину. Сюди десять хвилин, сюди п'ять. Скрізь відзначився, але нічого не побачив. При цьому всюди заплатив за вхід. Процесом треба насолодитися, ну, або в ньому втопитися.

Візи коштували 6 тисяч за дві (в турпоездке з групою віза не потрібна), страховий поліс краще стандартного - 1200 руб. на двох. Завжди купуємо, навіть при наявності групового стандартного, ні разу не користувалися, але на душі спокійніше.

До змісту

Автобус Благовещенкск-Харбін: ціни на квитки, комфорт

Їхати ми вирішили на автобусі. На це були три причини. По-перше, не люблю поїзд. По-друге, поїзд приходить рано вранці, а в готель селять о другій годині дня. Виселяють з готелю в 12, а поїзд йде ввечері. Оплачувати дві доби додатково було накладно. Всього ми оплатили сім діб, віддавши +1442 юанів.

По-третє, автобус в два рази дешевше. Є навіть лежачий варіант, йде вночі. Але незручний за часом. Ми вибирали, орієнтуючись на готель. Автобус туди коштував 166 ю дорослий і 94 дитячий. Множимо на 10, щоб отримати рублі.

Автобус йде приблизно 7,5 години, зупиняючись один раз. Через кожну годину шляху розташовані величезні станції з туалетами і кіосками. Зворотні квитки брали в Харбіні, вони були дорожче, 197 і 99 юанів. Але автобус був більш сучасний, височенний, зручний. Якщо брати квиток самим, то можна пред'явити дитини до 150 см і купити дитячий квиток. Назад автобус йшов більше 8 годин, зробивши дві зупинки. Нам не пощастило, почалася гроза, дорога промокла, водій знизив швидкість.

Треба згадати про китайських дорогах. Ця пісня! Ні доріг із зустрічним рухом. У всякому разі, не бачили таких за містом. Дороги односторонні, йдуть паралельно. Гладенькі, доглянуті, зі свіжою розміткою, величезною кількістю покажчиків. Якщо є поворот на який-небудь Анхой, про це разів п'ять напишуть.

Автобус в принципі не може трясти, ні на чому, про які-небудь вибоїнах не може бути й мови. Дорога, звичайно, стомлює, але не критично, на поїзді я втомлююся більше.

Перший день відпустки

Скільки в Китаї коштують таксі і готелі. Харбін

Приїхав автобус в Харбін, правда, не до вокзалу, а висадив нас на сусідній вулиці. Коли місто не знаєш, це напружує. Тут відбулася наша перша зустріч з Харбінським таксі. Вірніше, з таксистами. З якими треба тримати вухо гостро. У боротьбі з ними потрібно завжди вірити, що приїде той, хто відвезе вас за лічильником. І він обов'язково приїде!

З першої таксисткою ми погодилися на 20 юанів, тому що треба було терміново потрапити в душ і на ліжко. Ми б і 30 віддали. Хоча за лічильником від вокзалу до готелю 9 ю. За півгодини стояння в пробках ми змучилися набагато більше, ніж за 7 годин на автобусі з кондиціонерами і телевізорами. Водії таксі економлять і не включають кондиціонери, тупо влаштовуючи в машині моторошний протяг.

Під'їжджати до готелю таксистка не захотіла. Напевно, побоялася, що не впишеться назад в пробку. І пішли ми сонцем палімие, тягнучи наш багаж, до готелю. Мамо рідна, я як глянула на брудні скла нашого майбутнього житла, у мене все впало. Але не того я боялася!

А далі було те, чому я не рекомендую освоювати Китай без знання мови і підтримки з боку. Подивившись на роздруківку броні, дівчина на чистому китайському щось мені сказала. Я, звичайно, не зрозуміла. Це щастя, що одна працівниця володіла-таки великим і могутнім в межах, необхідних для спілкування.

А вашій броні немає, сказала вона нам. Як ні? Чисто по-китайськи якась, пардон, нехороша особина (іншого слова не знаходжу, тому що в той момент мені хотілося підірвати там все) не провела наш рахунок. Грошики на сайті бронювання отримали, в кишеню склали, а от роботу виконати забули.

Чарівне дерево на пішохідній вулиці

Цілу годину вони розбиралися. Нарешті ми отримали заповітний ключ. Про брудні скла я вже не згадувала. Очікувала побачити закінчену смітник. Але ... це була не зовсім смітник або зовсім не смітник. Середненько так. Чисто, але облізла. Без холодильника, але з кондиціонером. Прикидаючи, що це чудо в центрі міста поруч з набережної обійшлося 2 тисячі за двох на добу, я думаю, скаржитися нема на що.

Ну, не прибирали весь тиждень, але ми і не смітили. Ліжку ні разу не міняли - так ми милися по два рази в день. Зате ліжка й які! У Лізки взагалі двоспальне, у мене під кондером поменше. І навіть м'які, що дивно для Китаю. Ну, ось такий мікс чорного і білого.

Вид з вікна був «шикарний» - широченне дно козирка нашого будови. А перед очима - брудна виворіт величезних ієрогліфів. Ну, да ми у вікно і не дивилися. Не до того. Приходили і падали. Спочатку засипали в дев'ять, потім о восьмій, останній раз я заснула в сім. Зате вставали о п'ятій-шостій. З ранку нежарко, і народу мало.

Сунулися, було, на сніданок. А-а-а, я такого в страшному сні не бачила. У підвалі стоять кілька моторошних столів з брудними скатертинами. І на окремому столі - 4 миски з якийсь не розпізнається смердючої бурдою. Нас звідти як винесло - більше не заносило.

Китай: ціни на їжу

Харчування влетіло нам в серйозну копієчку. Ну, і сама я теж винна. Ціни там, звичайно, високі, тим більше центр. А ринок з недорогими фруктами і овочами ми знайшли тільки перед від'їздом, коли треба було щось придумувати з собою. А був він у трьох кварталах, навіть квартали від нас. Були б постійно в номері фрукти, не потрібно було б кожен раз бігти в кафе.

Пішохідна вулиця

Перша вечеря взагалі витягнув майже тисячу. Дві курячі відбивні з картоплею фрі і квас в китайському варіанті в пафосному ресторані «Татусеві». Ну ... красиво там, прілічненько, але сума не подобається. Потім ми щоранку снідали в Макдональдсі, де гамбургери коштували 120-160 р., Стакан молока 70 р. Ще що-небудь дрібне типу трьох крихітних сирних паличок, і загальний рахунок за 500 р.

Після довгих пошуків знайшли кафе поряд зі своєю готелем. Але кафе було рибне. Зате там робили м'ясо в кисло-солодкому соусі за 38 ю. А більше нічого нормального, нам знайомого, не робили. Тепер на це м'ясо я не скоро захочу подивитися.

У мене там трапився день народження. Я спочатку хотіла ще разок пристойно повечеряти. Потім подумала ... Знаєш, доча, ми на ці гроші, що тут стоять дві котлети з картоплею, будинки ціле блюдо наробимо. На тому і порішили.

Величезні гроші йшли на питво. Спека нестерпна, маленька пляшечка солодкої води у продавців і в автоматах коштує 5 юанів, звичайна вода 2 юаня. Але ж хочеться і чогось цікавого. Так, якийсь великий посудину з обладнаний за смаком соком в парку коштував на наші гроші 200 р. Ну, і всякі соки-коктейлі під час гулянь. Ще морозиво. У лоточників від 5 до 18 ю. Особливо в місцях розваг.

Харбін: парк на Сонячному острові. Що і де їдять китайці

У перший день ми після всіх розборок вже нікуди не пішли, а після душу впали і заснули. А ось вранці встали дуже рано, пішли гуляти і з'ясували, що розташування у нашого готелю просто супер. За два кроки перебувала пішохідна вулиця, а в п'яти хвилинах ходьби - набережна. Гуляти по набережній приємно.

Пристань в Харбіні

Уздовж всієї набережної в Харбіні - купа пристаней, від яких постійно йдуть пороми і всякі човники. Коштує це дуже дешево. За 10 юанів вас відвезуть туди і назад. Туди - це на Сонячний острів, де розташовані парк, океанаріум і Політехнічний музей. Можна, звичайно, і на фунікулері, але це в 10 разів дорожче. А на паромчікі цілком навіть приємно. Швидко, з освіжаючим вітерцем, ну, і взагалі возз'єднання з дружнім китайським народом. Подивитися, так би мовити, зсередини.

Насамперед ми вирішили відправитися в парк на Сонячному острові. Раз так зручно і недорого, чого тягнути. Паромчікі бадьоро прішуршал на той берег. А далі куди? Виявилося, все просто, будь-який каприз за ваші гроші. Екскурсійна відкрита візок-автобус за 15 юанів готова возити вас по всьому острову. Вірніше, так: спочатку в парк, потім з парку. З парку повозить по острову, можна навіть пару раз вийти, якщо сил вистачить. Відразу скажу, у нас не вистачило.

Доїхали ми до парку, сонце шпарило на всю котушку. Купили квитки. Дорослий, начебто, 35 ю. Дійшли до моста, який веде в парк. Тут ще один послужливий автобусик. Уже по 20 ю з носа. Повозить по парку. Передчуваючи, що легко не буде, купили і ці квитки. І правильно зробили, інакше б тому повзли.

Парк величезний. Він став зовсім не той, що був 12 років тому. Цікавий, але ... якісь затишність, чарівність зникли. Немає японського садка, ні замка жахів. Є тисячі китайців, народжених, щоб їсти. У будь-якому куточку землі або асфальту вони розстеляють свої скатерки, дістають свої пакети і посудини, розсідаються навколо і жують-жують ... І немає діла, що в 50 см їдуть автобуси, і все на них витріщаються. Власне, чого вже там все. Тільки ми і витріщалися. Для інших це норма. Вони навіть в музеї прямо на сходах розстеляють ганчірки, дістають харчі і всією сім'єю з дітьми, бабусями і дідусями переробляють заготовлений провіант.

Сіли в парку (міському) на колесо огляду. Воно величезне, йде довго. Не встигла зачинитися дверцята кабіни, як сім'я з бабусі-дочки-онука почала судорожно діставати і розкладати свої мішки. І це вам не печеньки. Не тільки печеньки. Це і здоровий мішок вареної свинини. Там в кожній кабіні мішок для сміття висить. Уявляю, скільки разів за день його доводиться витрушувати.

Так ось про Сонячному острові. Першу станцію ми проїхали, вийшли на другий, де атракціони. Вона присвячена ведмедям. Купили доче загальний квиток в розрахунку, що можна буде кататися безлімітно. А фигушки. На одні гойдалки вона вже велика, на інші - маленька. Відповідних не так багато, покататися можна по разу. Розлучення. Зате власникам такого квитка ставлять на плече клеймо-наклейку, щоб ніхто інший не міг скористатися пільгою. Так ось другий тиждень пішла, а ведмідь цей, як татуювання, тримається. Сама я на атракціонах не катався. І економія, і не сильно хочеться.

Потім я сиділа, а доча носилася по алеї, чим дивувала аборигенів, дивує, звідки взявся білий дитина. Ой, як вони замучили. На кой здалися їм фотографії з Лізою і Лізи без них? Вона вже з тугою дивилася на кожного чергового, спраглого з нею сфотографуватися.

Потім ми дійшли до автобусика і доїхали до чергової зони. Дуже красивою. Озеро, водоспад, в озері здорові золоті риби. Тут же корм по 5 юанів продають. На озеро лебедів і парк оленів у мене вже не було сил і ніг. Ми сіли на транспорт, доїхали до виходу, там сіли на інший транспорт і поїхали дивитися острів. Мама дивилася, доча спала ...

Проїжджали поруч з російським селом. Такий китайський атракціон. Вони взагалі балдеют від російського. Нібито російські ресторани, російські магазини. Підроблений шоколад «Оленка» з кожної вітрини стирчить.

Парк недалеко від готелю

До змісту

Купання в співаючих фонтанах на пішохідній вулиці

На наступний день очікували грозу. Точного часу грози з небес не повідомляли. Тому далеко виїхати ми не ризикнули, а вирішили гуляти по місту. В інтернеті вичитала, що поруч є відмінний дитячий парк. Приємною несподіванкою виявилося, що він був у нас під носом. Дуже гарний, доглянутий, з декількома карусельки. Ще й тінь. Все каруселі по 20 ю.

Після парку вирішили побродити по центру міста. Шлях взяли на Софійський собор. Перед поїздкою я зробила собі роздруківки з фотографіями потрібних місць і назвами на китайській мові. І ще список важливих слів типу «автовокзал», «м'ясо в кисло-солодкому соусі» і «швидка допомога». Ми йшли вулицями з такою папірцем, тицяли її під ніс перехожим і наближалися до собору.

Площа співаючих фонтанів

Колись здався мені величезним і прекрасним, зараз він мене розчарував. Зате поруч з ним з'явилися такі красиві будівлі! І площа з співаючими фонтанами. І ще дивну споруду з металу, теж дуже цікаве і красиве.

Співаючі фонтани викликали у нас з Лізою бурю захоплення. Китайці напяливали на своїх дітей чоботи і плащі, а ми, знемагаючи від спеки, встали під самі струменя. І це було таке блаженство!

Фонтани - це диво
Фонтани - це диво!

Після тривалого шоу якийсь час на місці великих струменів б'ють маленькі фонтанчики. Місцеві жителі заходять на майданчик, щоб помочити ноги. Але, на жаль, нам не довелося випробувати ще й цю радість. В той день маленьких фонтанчиків не було.

Задоволені ми пішли шукати кінець пішохідної вулиці, щоб не поспішаючи протопати її майже до самої набережної. А гроза таки була, але вже пізно ввечері.

Далі буде.

Коментувати можут "Відпочинок в Китаї: з дитиною в Харбін. Відгук з фото. Частина I"

Китай: тур або самостійно?
І де, питається, тут Харбін?
Як ні?
А далі куди?
На кой здалися їм фотографії з Лізою і Лізи без них?