З Мінська на південь Італії. На машині c бульдогом!

інтро інтро   Привіт

Привіт! Мене звати Діма, мою дружину - Маша.

Наші друзі знають, що ми часто їздимо в подорожі на машині. Почалося це з того, що ми завели собаку - нам просто не з ким було її залишити. А коли ми переїхали жити з Пітера до Мінська, подорожі стали ще простіше - до Європи всього 160 км!

Але це був наш перший тріп довжиною більше 6500 км і перший раз аж на цілих три тижні!

Для початку, трохи цифр.

відстані:

• Мінськ - Алітус (Литва): 329,5 км.
  • Алітус - Брно (Чехія) 907,6
  • Брно - Гальштат (Австрія) 461,2
  • Гальштат - Сан Марино 746,4
  • Сан Марино - Барі (Італія) + поїздки в Альберобелло і Матеру: 834,1
  • Барі - Сорренто (Італія) 294,3
  • Сорренто - Флоренція (Італія) 495,9
  • Флоренція - Фюссен (Німеччина) + сусідні замки Нойшванштайн і Хоеншвангау: 595,1
  • Фюссен - Болеславец (Польща): 742,9
  • Болеславец - Сувалки (Польща): 760,5
  • Сувалки - Мінськ 387,1

Відстані вказані не за Гуглу, а так, як ми їхали: я просто записував свідчення одометра.

підсумок:

• 6 555 км
  • 21 день
  • Близько 500 літрів бензину
  • Близько 300 євро за платні дороги
  • 9 літрів моторного масла (про це трохи пізніше)

У цій подорожі, як і в багатьох інших, нас чекали найрізноманітніші пригоди. Але ця поїздка була особливо багата на них.

Але про все по порядку.

В очікуванні нового подорожі

Початок: Литва, Польща, Чехія

Почалася подорож в п'ятницю о 18-00, коли я забрав Машу з роботи. Ми обнулили показники лічильника шляху та поїхали в сторону Литви. Кордон проходили в Беняконях, де найменше людей, так як з Мінська швидше доїхати до Кам'яного Лога, і основний потік їде там. Пройшли швидко, ще за годинку доїхали до Алітуса, знайшли готель.

Готель виявився не такий чудовий, як нам здавалося на фотках. Старі холодні номери, з працею працює душ, фанерні двері, з-під яких дме, ідеальна, в общем-то, чутність. Але постільна білизна здалося чистим, тому ми простили власникам інші незручності. Випили за початок відпустки по пляшці пива з дьютіка і лягли спати.

На наступний день потрібно було проїхати всю Польщу. В общем-то, все пройшло без особливих пригод. Крім однієї обставини. Під кінець дня десь майже в Брно машинка попросила масла. Вона і так його зазвичай просить, але нечасто: по 1 літру на 10 тисяч. Ну, подумав я, ладно. Може на ТО у дилера переплутали і мало залили. Долив із запасної літрової пляшки.

У передмісті Брно є містечко Модржице, де є непоганий заклад з номерами на другому поверсі. Там смачно, порції величезні, але пиво виявилося посередніми. Було трохи прикро - Чехія все-таки.

Гальштат

У Гальштат приїхали без пригод. Оселилися в 20 кілометрах на північ від Гальштата в містечку Бад-Гойзерн, в гостьовому будинку з видом на гори, що виявилося в три рази дешевше, ніж в самому Гальштат.

Вид з вікон номера в гостьовому будинку

Поїхали в Гальштат.

Погуляли, помилувалися містечком, озером, Альпами, помёрзлі трохи звичайно. Це місто зачаровує! Він розташований серед гір, на схилі однієї з них, що йде в альпійське озеро.

Особливість такої забудови в тому, що вхід в який-небудь будинок може перебувати на даху будинку, що стоїть нижче по схилу. Або, наприклад, щоб пройти в квартирку на другому поверсі будинку, потрібно пройти по навісного мосту з даху одного будинку на дах іншого.

У місті є невеликий цвинтар. Зовсім невелика. І місця там для нових покійних зовсім немає. Тому через приблизно 10 років після смерті небіжчика відкопують, розбирають на кісточки, кісточки сортують і складають у спеціальне місце в місцевій церкві. На черепі пишуть дати життя і ім'я покійного. На превеликий жаль, будівля, де зберігається все це, в наш приїзд було закрито. Може бути, тому що не робітник день. А може туди взагалі не пускають туристів - адже місце особливе.

На наступний день ми не втрималися і вранці по дорозі заїхали туди ще раз. І не дарма: хмари розійшлися, світило яскраве сонце, над озером була невелика серпанок. Фотки вийшли просто фантастичні!

Сан-Марино

До Сан-Марино добралися без пригод. Це крихітна країна, оточена з усіх боків Італією. Як сказано у Вікіпедії, найстаріша країна в Європі в своїх сучасних кордонах.

По приїзду в Сан Марино я був вражений, наскільки там складно з автомобільним рухом: дуже багато машин, майже немає громадського транспорту, при цьому з парковками явно недобір. Не розумію, як там в сезон люди їздять. На виїзді з кільцевого руху мене Осигналили і вилаяли з машинки, яка мене ж підрізала.

Жили ми в Сан Марино на абсолютно казковою віллі споруди тисяча сімсот якогось року. Зі свого оливковим гаєм, виноградником, прудиком і кроликами, які раніше жили у вольєрі, але вирили нори і втекли жити в виноградні поля (я б на місці кроликів, думаю, вчинив би так само).

Вечорами ми сиділи на терасі і пили вино з винограду, що виріс тут же, на цій же віллі.

У перший же день в цьому прекрасному будинку я зламав шафа. Антикварний напевно, я в цьому не розбираюся. Але старий. У моїх батьків в будинку стоїть буфет від прадіда, так ось цю шафу приблизно його ровесник. Ну як зламав - я на нього трохи сперся, у нього піднялася незакріплена верхня частина, і одна дверцята вивалилася. Я її успішно зловив. Але коли я ставив цю дверцята на місце, вивалилася друга дверцята. Її я зловити не встиг, і вона з гуркотом упала на підлогу. У падінні погнулося нижнє кріплення під дією падаючої дверцята як важеля. Справа була ввечері, і ми вирішили почекати до ранку.

Вранці я вирівняв погнуту частина за допомогою каменю і автомобільного вогнегасника (інструментів у мене в машині немає зовсім), і ми зібрали шафа назад.

Маша була дуже рада цьому, тому що півночі не спала і думала про поламаний шафа. Ну ви знаєте, як це буває: ти лежиш, а в напівтемряві на тебе дивиться темрява шафи без дверей! І ти не знаєш, чи зможеш завтра це полагодити. А раптом ти зламав якусь древню реліквію ?! Звичайно ж, після ремонту Маші стало краще, і ми змогли поїхати гуляти по місту.

Перед від'їздом ми запитали, чи можна купити у них ще пляшку їх вина. Вони так цьому зраділи, що ми купили три, а ще оливкова олія. У відповідь вони зраділи ще сильніше і подарували нам паштет з артишоків.

Загалом, можу рекомендувати. Як і вино.

Барі, Альберобелло, Матера

Дорога на південь Італії цікава тим, що ти поступово бачиш, як змінюються красиво доглянуті вілли з виноградниками на облуплені і навіть зруйновані будиночки серед запущених або просто не дуже доглянутих полів.

Так, південь Італії помітно бідніше півночі. І хоча для мене це не було новиною, я вже читав це в нотатках інших мандрівників, все одно ця зміна вразила.

По дорозі в Барі, на виїзді з пункту оплати дороги, машинка видала помилку, движок став троить на холостих. Я додав газу (потрібно було тікати з пункту, не тримати чергу), і ми поїхали. Помилка пропала.

Ну, подумав я, буває. Випадковість. Про всяк випадок помітили на в'їзді в місто офіційного дилера Opel.

Як виявилося, я не був підготовлений до в'їзду в центр міста Барі:

• Дуже вузькі запарковані з обох боків вулиці;
  • Повсюдно сигналячих машини;
  • Ніхто не дивиться на світлофори;
  • На пішохідних переходах ніхто нікого не пропускає;
  • Люди не шукають переходів, переходять як хочуть;
  • Мами з колясками переходять вулиці, не дивлячись по сторонах взагалі.

Як ви розумієте, після Мінська це було, м'яко скажемо, незвично. Ми знайшли вулицю з готелем, зрозуміли, що не станемо там і поїхали шукати парковку.

Знайшли на, поїхали туди. Приїжджаємо: 6-7 поверховий будинок початку двадцятого століття, в ньому спуск під землю, там хлопець-службовець, невелике приміщення (метрів 15 на 15, колони, стоять машини). Питаю, чи є місця. Каже, мовляв, є, заїжджай!

Заїжджаємо, питаю, куди паркуватися. Далі діалог:

• Okay, I park.
  • No, it's my car, I'll park!
  • No, I always park.
  • Can I park my car?
  • No, my garage, I park!
  • Why? I'm afraid, I love my car, I'll park!
  • No-no, I'm a teacher! Look!

Гаразд, думаю, може це і нормально тут. Так я взагалі після їзди по цьому місту туго розумів!

Хлопець сідає за кермо моєї машини і з легкістю астровода в п'ятому поколінні в кілька прийомів розгортає машину і акуратно укочує її задом в паркувальні місце! Під час маневрів він зупинявся в 5-10 см від інших машин, стін і колон. При цьому на всі у нього пішло секунд 15-20.

Ми звичайно зраділи такій геніальності майстри, приголомшені тим, що сталося, висловили йому, що він Crazy, але після заселення в готель знайшли таки великий підземний паркінг і перевезли машину в нього. Так все ж спокійніше. Та й я все-таки звик паркувати машину сам.

Потім були два дні катань по двом чудовим містах Альберобелло і Матера, між ними - день гуляння по Барі.

В Альберобелло - гострі кам'яні будиночки Труллі, складені без цементу і глини. Цікаво, що такі будиночки там будували тому, що будувати там заборонялося законом. Тому будували будинки, дах яких обсипалася, якщо витягнути з неї всього одну цеглину. А будинок без даху - як би і не будинок зовсім.

У Матері - ціле місто будинків в скелях. Фантастично красиві місця, дуже рекомендую! Ми, правда, так і не з'ясували, навіщо місцеві жителі будували там саме такі будинки. Я підозрюю, що так було простіше. Ну, і будинок в скелі повинен рятувати від спеки влітку.

У самому Барі досить цікаво: старе місто житлової, не туристичну. Висять штани і білизна, лунають запахи з кухонь і звуки дуже емоційного спілкування місцевих жителів. У старому місті є цікавий храм - храм Святого Миколая / Миколи Чудотворця. Він освячений і як православний, і як католицький. І там могила того самого Миколи. Ну просто він жив адже до розколу церкви, ось і є він святим і для одних, і для інших. Безумовно, цікаве місце, в тому числі і для нерелігійних людей, як ми з Машею.

По дорозі з Альберобелло в Барі машинка попросила ще масла.

Тут ми утвердилися в думці, що все-таки щось не так. Я закинув питання в групу астроводов, хлопці порадили різного, але в цілому зійшлися на думці, що до будинку я доїхати повинен. Якщо їхати акуратно і «не гарцювати». Я не зрозумів останнього і перевів це для себе як їхати-ні-швидко і на-газ-сильно-ні-тиснути.

Вирішили, що потрібно купити офіційного масла. Приїхали до офіцій, я купив 5 літрів олії (на всякий випадок). Спілкувалися ми там за допомогою гугла, так як я не знаю італійської, а вони - англійської. Переконавшись, що мені не потрібен інвойс, продавець записав покупку на одного зі своїх кузенів (здається), а я несподівано отримав знижку майже в 30%. Другий раз погодував машину маслом.

Так, потрібно сказати, що кімната в Барі в апартаментах нам дісталася не дуже: в ній абсолютно не було вентиляції, а з урахуванням дуже високої вологості на вулиці, всі речі в кімнаті стали майже мокрими. На додаток до старої ванні, зламаного душу, відсутності звукоізоляції, мізерним сніданків з пари булочок і джему (без кави, і це в Італії!), Вранці в останній день перед поїздкою в Матеру там ще й пропала гаряча вода.

Ми плюнули на цю справу, сказали, що ще 50 євро погоди не зроблять і забронювали інший готель на одну останню ніч в Барі. Зібрали речі і звалили в Матеру. Повернулися з Матери ми вже в цей підмінний готель. Це був непоганий готель в курортному районі Барі в 500 метрах від моря. Ми погуляли по набережній, помилувалися невеликим штормом на морі, дочекалися відкриття ресторанів (в Італії вони не працюють весь день, а часто відкриваються тільки на ланч і на вечерю), поїли і пішли спати. З мінусів - нам не дозволили залишати собаку в номері, але і в ресторан з нею на сніданок не пустили. У підсумку, нам безкоштовно принесли сніданок в номер в якості компенсації за таку ситуацію.

Сорренто і Амальфійское узбережжі

Наступний день був прекрасний: світило сонечко, було відмінний настрій: ми покотили в Сорренто, в місто на скелястому Амальфійском узбережжі недалеко від Неаполя, на іншій стороні «чобітка». Проїхати можна було двома шляхами: як запропонував гугл, і як придумав Діма.

А Діма придумав круто - прокотитися по красивою звивистою дорогою уздовж моря, насолодитися видами, відкрити вікна і відчути запах моря!

Звичайно, ми поїхали по «морський» дорозі.

Тільки потім, читаючи книгу про Італію, ми прочитали фразу «Хто їздив по дорозі на амальфійском узбережжі, той побував у пеклі» (цитата не точна).

Це, безумовно, дуже красива дорога. Тільки насолодитися красою у вас навряд чи вийде, тому що це дуже і дуже страшно:

• дуже багато машин
  • в кілька разів більше мотоциклістів
  • величезну кількість поворотів, де не роз'їдуться дві машини - там висять сферичні дзеркала для огляду
  • ділянки з реверсивним рухом, де взагалі не помістяться дві машини
  • мотоциклісти, які не дотримуються жодні правила і обганяють з упевненістю, що зустрічні (та й попутні) машини їх пропустять
  • автобуси, впевнені, що їх теж пропустять

Шістдесят з невеликим кілометрів цієї краси зайняли у нас п'ять з гаком годин. Ми бачили красу Позітано, але пораділи, що забронювали готель не там.

Дорога, звичайно, непроста, страшна. Ми залишили там багато нервів. Але тепер я знаю габарити своєї машини як своє власне тіло!

У Сорренто, після невдалих місць проживання в Барі і після такої складної дороги, нас чекало майже щастя: ми зняли окремий будиночок-хатину в кемпінгу на краю міста. І спуск з цього затишного і спокійного місця вів нас через садок, гаражі по ремонту човнів і кілька житлових будинків прямо до мілейшей бухті, де крім невеликого пірсу є ресторанчики риболовецьких сімей. Ми вибрали останній в бухті (далі тільки скелі!). Там подають ту рибу, яку виловили з ранку в море. Це дуже смачно! І, як прийнято говорити деяких колах, аутентічненько.

А ще там вид на Везувій. Прямо з набережної, де розташовані ресторанчики. Уявляєте - сидите на набережній, п'єте домашнє вино, їсте пасту з мідіями і дивіться на Везувій! Так, нам ось теж сподобалося :)

До слова, ми і в другий день прийшли вечеряти саме в цей ресторанчик.

Коли гуляли по Сорренто на наступний день, натрапили на сад, в якому ростуть лимони і мандарини. А ще там продають лікери з лимонів (знамениту лімончелло), мандаринів і навіть з базиліка, які виросли в цьому ж саду. Звичайно ж, після дегустації ми не змогли відмовитися від двох пляшок цих солодких і досить міцних напоїв.

По приїзду в Сорренто машина сказала, що їй потрібно ще масла. Вона з'їла ще літр за неповні 500 км. Що ж, долили звичайно, але виїхали ми з Сорренто вже з чітким відчуттям, що з машиною зовсім щось не так.

Флоренція

Дорога до Флоренції пройшла без пригод: їхали по автомагістралі зі швидкістю 100 км / год, на зупинках движок іноді троил, але все було терпимо. Ну і плюс ще грам 700 масла.

Знайшли контакти двох майстрів (спасибі Юлі, колезі з роботи!), Списалися з ними в вайбере і Фейсбук. Поговорили.

Я робив фотки і записував відео, як працює двигун, чи не йде дим з вихлопної труби (дим йшов!) Не бризкає чи масло з отвору для щупа (ні, не бризкало), як працює движок на перегазовках, як на холостому, як заводиться коли холодний. Вирішили, що-небудь полетіла турбіна, які проблеми з одним з циліндрів.

Про всяк випадок вирішили з консультантами відключити турбіну, знявши вакуумну трубку з якогось клапана на ній і заткнувши цю трубку ніж знайду. А знайшов я ремкомплект для шин, там є такий прогумований шнур. Ось і знадобився. Загалом, машина стала є масла трохи менше, і стала хоча б стабільно їхати на швидкості 100 км / год при оборотах 2к.

Доїхавши до Флоренції, поставили машину на парковку, і користувалися в місті вже тільки автобусами.

Взагалі у нас в планах не було 4 дні бути по Флоренції. Ми збиралися 2 дня погуляти, а два дні витратити на поїздки: в Пізу - подивитися на башточку, і в Моранелло - в музей Феррарі. Але, зваживши всі і поспілкувавшись з нашими консультантами ще раз, ми прийшли до висновку, що на машині коштує їхати тільки в сторону будинку. І ніяк інакше.

Що ж, плюс 2 дні на таке місто - теж круто!

Оселилися ми тут на околиці міста. По-перше, нам хотілося чогось красивого і затишного, автентичного. Ну і, що важливіше, Флоренція досить дороге місто. Точно дорожче Риму і майже нарівні з Венецією. Але ми не прогадали: ми зняли номер у відмінно відреставрованому гостьовому будинку споруди якогось кудлатого століття. У номері була ще одна двері, яка виходила у внутрішній дворик зі столиками / стільчиками і нехай крихітним, але газоном. Господиня будинку родом з Канади, у неї два дорослих сина, собака. І цей будинок, який дістався від покійного чоловіка, який був професором чи палеонтології, то чи археології, то чи історії. І це - чудовий старий будинок! У передпокої будинку стоїть автомобіль. Ймовірно, раніше це був гараж, але крім старого крихітного Fiat 500 туди все одно нічого не поставити.

На кухні щоранку хлопці накривали сніданок на всіх. Для нас було незвично, що постояльці снідають за одним величезним столом! Можна поговорити, поспілкуватися (ми звичайно так не робили, тому що в душі ми інтроверти і не любимо знайомитися).

У дворі нам вдалося посидіти тільки один раз: погода нас підвела, і три з чотирьох днів був дощ. Нехай не весь день, але все одно у дворі все було мокро.

Перші два дні були присвячені головним туристичним об'єктам: Dome (це головний собор), площі, церкви. Галерею Уфицци залишили на третій день. Звичайно ж, ми не купили в неї квитків заздалегідь (нехлюйство!), Тому пішли з досить дорогий екскурсією, щоб пройти в швидку чергу, і не чекати кілька годин. Зате екскурсія була всього на 6 осіб, та ще й на російській мові.

У другий день гуляння по місту у нас стався напад шопінгу. Ми зайшли в COS, далі все як у тумані, а потім ми вийшли з великим пакетом покупок! Що ж, буває.

На третій день напад повторився, але вже у мене. Повернувши на вуличку, на яку ми абсолютно не планували повертати, ми побачили у віконці невеликого магазинчика логотип Redwing.

О, - сказав я, - підемо глянемо, раптом у них є редвінгі!

Редвінгі у них були. Я мріяв про таких черевиках кілька років. Але в Білорусі вони не продаються. У РФ теж з ними важко. Ну і коштують вони чимало. А у відпустці розлучитися з такою сумою виявилося досить просто. Загалом, через півгодини ми вийшли з цього магазину з пакетом, в якому лежали заповітні руді черевики і фірмові засоби по догляду.

Взагалі, Флоренція - місто, в якому дуже багато виробів зі шкіри. І сумка, яка може обійтися вам в 10 євро, прослужить кілька років, тому що якість її чудово! Це як з недорогим вином в Європі. Як сказав нам знайомий француз, «чому воно повинно коштувати дорого? воно ж молоде, до того ж у нього немає імені ».

Так ось, гуляючи і пялясь по сторонам, ми натрапили на цікавий магазин шкіри, де відвідувачеві можуть зібрати ремінь прямо при ньому. При цьому можна вибрати саму заготовку ременя, орнамент і навіть пряжку.

Увечері того ж дня я вирішив, що я хочу такий ремінь. Ось хочу! Редвінгі у мене є, хочу і ремінь.

Спробуйте знайти певні магазин шкіри в місті, де на кожній вулиці по десять магазинів шкіри. Я почав згадувати маршрут нашої прогулянки, і за допомогою інтуїції, панорам Гугла і чогось ще знайшов заповітний магазин.

На наступний же день під час прогулянок ми знайшли цей магазин. Нам здалося, що це не той магазин, в якому ми були вчора, але магазин тієї ж мережі.

Я звернувся до продавця «Do you have another one shop?» На що отримав відповідь «Yes. It's my shop, I'm Ben! ». І тут до нас дійшло, що магазин називається Benheart. Звичайно ж, в малому бізнесі зустріти власника магазину або навіть мережі магазинів - не така вже й велика рідкість. Звичайно, я згоден. Але бачили б ви цього Бена - він прекрасний! Ми потиснули один одному руки, я сказав, що хочу ремінь, і попросив підібрати щось до моїх черевиків. Він підібрав, я спробував втрутитися (я ж менеджер, я ж повинен!), На що отримав «Trust me, I'm designer, I'm designer!». Мені зробили ремінь на моє замовлення хвилин за 15, офігенно упакували, і ми щасливі пішли на автобус.

По дорозі на автобус зупинилися випити вина в вуличному кафе на площі, а після пішли на саму зупинку. Дочекалися автобуса, сіли, проїхали третину шляху, і тут Маша запитує: «А де фотік?». І я розумію, що фотика-то у нас немає. Згадавши, куди і як заходили, що і де фотографували, вирішили, що залишили його в тому кафе на площі. Пішли прямо туди. Так, фотік залишився там, офіціант навіть вибачився, що не наздогнав нас. Сказав, що просто не помітив, в який бік ми пішли.

Взагалі у Флоренції ми кілька разів бачили, як офіціанти і продавці в магазинах наздоганяють відвідувачів і віддають їм забуті речі, що, безумовно, дуже приємно!

Фюссен і замки південної Баварії

Наступна зупинка була запланована на півдні Баварії, в містечку Фюссен. Поруч з цим містечком є ​​ще один, ще менше - Швангау, відомий двома замками - Хоеншвангау і Нойшванштайн. Городок Швангау по суті складається з цих замків та інфраструктури навколо них, тому зняти кімнату там стоїть зовсім космічних грошей. А Фюссен всього в 4 кілометрах на північний захід від Швангау, має ж / д вокзал з поїздами від / до Мюнхена, всю інфраструктуру і взагалі прекрасний для прогулянок. До речі, з Фюссена до Швангау ходить регулярний автобус.

Спочатку ми планували їхати в Фюссен через Швейцарію і Ліхтенштейн. Просто тому що хотіли помилуватися цими країнами хоча б з вікна. Але через примхи машини поїхали «як швидше і без пробок».

Доїхали в цілому нормально, припаркувалися біля міні-готелю, повечеряли в ньому ж німецькими смаколиками та пішли спати. - досить непоганий готель, хоч і не новий.

На наступний день перед тим, як їхати в замки, вирішили зайти до місцевого ветеринара, оформити собаці ветеринарний огляд для зворотного перетину кордону. До слова, це потрібно робити завжди, якщо ви повертаєтеся в наш улюблений митний союз більше ніж через 5 днів з моменту попереднього огляду (по суті, з моменту видачі сертифіката на Європу). Клініку нас порекомендувала дівчина-офіціантка з нашого готелю. Сказала, що там недорого і добре. І що взагалі вона свою собаку туди ж водить. Поки йшли до ветеринара пару кілометрів, порівнювали містечко з нашими райцентрами. Дивувалися на кожному кроці. Так, південь Баварії дуже хороший.

Прийшли до вету. Після довгих обговорень і пояснень, що ми від них хочемо, вони провели огляд собаки, виписали потрібні документи, поставили штамп в паспорті, і ми пішли назад. Повернули собаку в номер і поїхали в Швангау.

По дорозі машина кашляла і чхала, видавала помилки, і взагалі вела себе абсолютно жахливо. Ми навіть задумалися, чи не показати чи машину на сервісі тут. Але забили, тому що правильні німці змусили б нас поміняти в машині двигун з турбіною, до чого я абсолютно не був готовий. Ну я утрирую звичайно, але ви зрозуміли.

У замки містечка Швангау можна купити квитки заздалегідь через інтернет. Але це можна зробити не менше ніж за 2 дні до візиту. Ми, звичайно цього не знали, тому не змогли купити квитки напередодні. Сподіваючись на удачу і досить холодну погоду за вікном, ми вирішили купити квитки день-у-день. Нам пощастило: це було саме початок сезону, будній день, і народу було небагато. Подумавши, що півдня на відвідування двох замків явно мало, ми купили квиток тільки в один з них - Нойшванштайн. Отримавши квитки зі времеренм входу через годину, ми перекусили в стояла тут же точці швидкого харчування, і пішли підніматися до замку.

Підйом можна подолати ніжками, а можна скористатися автобусом або візком, запряженій кіньми. Швидше за все автобус, але ми вирішили відпрацювати з'їдене і пішли пішки. Йти виявилося не так просто, як ми очікували. Весь підйом зайняв близько 35-40 хвилин швидким кроком.

У замку немає ніяких бабусь-контролерів, а є електронна черга та аудіогід. На квитку написаний номер вашої групи і час входу. В інший час і з іншою групою увійти не вийде. Зовсім. Турнікет просто не відкриється, а ручного контролю там просто немає. Групу супроводжує екскурсовод, який натискає на своєму пристрої кнопку, і на аудіогід групи включається потрібний трек. По суті, вся екскурсія зайняла хвилин 40. Ще хвилин 15 ми витратили на каву з тістечком. Разом не більш години. До речі, в замку можна фотографувати.

Вийшовши на вулицю, ми зрозуміли, чому вони продають квитки на два замки і ще музей на додачу на один день. З такими стрімкими екскурсіями легко можна осилити і три музеї за день! Загалом, це безумовно дуже красиве місце, але досить жорстко монетизованими.

Шлях додому: Німеччина, Польща

На наступний день виїжджали з побоюваннями за машину. А даремно, вона після виїзду на трасу і виходу на крейсерські 100 км / ч почала поводитися досить непогано. Звичайно, з урахуванням відключеною турбіни і того, що кожен 500 км вона просить масла.

У Польщі приїхали в невелике містечко Болеславец, в якому майже в центрі є готель в будівлі 19 століття, на першому поверсі якого досить цікавий ресторанчик, оформлений в театральному стилі і присвят, здається, Марселю Марсо, засновнику жанру мімів.

Цей вечір пройшов без пригод. Ми трохи прогулялися по району з метою розім'яти ноги собі і собаці, повечеряли-посиділи в цьому ресторанчику, та пішли спати.

На наступний день ми мали найважчий денний перегін за всю відпустку. Як я вже писав, машина більш-менш добре поводилася на трасі, але в пробках їй ставало погано. Дуже погано. Тому нам потрібно було об'їхати Варшаву стороною: там і пробки, і світлофори, і постійні ремонти. З моменту виявлення проблем з машиною, я всю дорогу назад при кожному зручному випадку перевіряв в Гугл картах пробки в районі Варшави. І кожен раз там були ділянки червоного кольору по кілька десятків кілометрів. Навіть рано вранці і дуже пізно ввечері. Не можна нам було туди.

Об'їзний шлях був не дуже простий, через багато дрібних містечок, по вузьких дорогах. Доводилося обганяти по зустрічній без повної потужності, але тут не було пробок. Зовсім! І це було добре. Ми витратили на ці 760 км весь день. При цьому майже не зупинялися.

Але був у цьому маршруті і позитивний момент: більшу частину шляху за вікном було дуже красиво!

Справа в тому, що нам з Машею категорично не щастить з пейзажами з вікна машини кожен раз, як проїжджаємо Польщу. Зазвичай це ремонти, сірі автомагістралі, недоглянуті і мало схожі на сучасну Європу села, скрізь п'яні поляки нарешті. Ніяких тобі доглянутих полів, пострижені газонів і акуратних пофарбованих будиночків, як в Німеччині. Ніяких тобі дбайливо відреставрованих старовинних будинків з черепичними дахами в дрібних селах, як в Австрії. А в цей раз - рівні акуратні дороги, красиві села, чисті гарні корови, навіть сміття уздовж доріг якось в очі не кидався (а може його і справді не було!). Так, Польща в це раз порадувала! Переночувати зупинилися в дуже навіть непоганому готелі в містечку з дивною для російської мови назвою Сувалки.

Шлях додому: Кордон і Білорусь

Наступний день був днем ​​кордону назад. І вдень повернення додому.

Як завжди, поїхали на пункт пропуску Беняконі, де зазвичай немає черг, все швидко і легко.

Альо НЕ цього разу.

Ми їхали в п'ятницю вранці, тому черг не було майже зовсім. Литовці випустили за якісь півгодини. Могли б і швидше, але ми пішли в червоний коридор поставити штампи на формах таксфрі.

На Білоруської стороні ми провели більше півтори години. Чи не тому що занадто багато машин, а тому що ветлікар на кордоні влаштував нам всяке.

До слова, ми не перший раз їздили з собакою за кордон. Це була чи то шоста, чи то сьома наша поїздка. І кожен раз ми проходимо кордон по-різному. Чіп то зчитують, щось не зчитують. Сертифікат то читають, то не читають. Декларацію то вимагають, то не вимагають. Добре, хоч з коридором більш менш визначилися: завжди в червоний.

І добре, якщо б всі знали правила і просто їх то дотримувалися, то немає. Так кожен раз вони розповідають, як і що ми повинні робити, і кожен раз це різні інструкції. Типу ось так належить робити, а ви тут нам не розповідайте, що вам тут хтось щось інше говорив.

У цей раз було найгірше. Дядечку-ветлікар присікався до всього, до чого можна було причепитися. І в ветпаспорт у нас не там написано все, і в декларації щось не те. І взагалі, як так можна? Як вам, громадяни, не соромно? Ви мені тут не розповідайте, як вам до мене пояснювали.

Загалом, дядечко мучив нас добрих хвилин 45, а то і годину. Нас вже почали об'їжджати машини в черзі. Тітонька-митник тільки зітхала і хитала головою, мовляв, нічого не поробиш, це наш місцевий божевільний.

Після такої межі ще більше хочеться виїхати за ту сторону, щоб можна було подорожувати по Європі і не проходити кордонів.

За 40 кілометрів до будинку машина видала ще одну помилку, втратила в потужності ще скільки-то, але до будинку ми таки доїхали без евакуатора! А це головне.

Загалом, три тижні закінчилися, ми повернулися додому. Раніше на 1 день, викинувши з планів 3 міста через поломки машини і виливши в неї зайвих 9 літрів масла за 6500 кілометрів.

PS

Діагностика показала нульову компресію в першому циліндрі. Додому ми повернулися на 3х циліндрах і без турбіни. Зараз двигун на капітальному ремонті. Я все одно не шкодую, що ми скатався в цю подорож, незважаючи на те, що машина нас підвела. Зараз, коли оформляв пост фотографіями, я ніби заново пережив весь шлях. І я думаю, що повторив би його з радістю (правда, попередньо помінявши кільця на поршнях двигуна).

А раптом ти зламав якусь древню реліквію ?
Can I park my car?
Why?
Як сказав нам знайомий француз, «чому воно повинно коштувати дорого?
Я звернувся до продавця «Do you have another one shop?
І взагалі, як так можна?
Як вам, громадяни, не соромно?