Жізель Краснодар - Анапа

Я люблю подорожі, і навіть на етапі планування будь-якої подорожі я вже щаслива

Я люблю подорожі, і навіть на етапі планування будь-якої подорожі я вже щаслива. Виїжджаючи на велосипеді навіть на звичайну прогулянку, відчуваєш почуття надзвичайної свободи. На гірському велосипеді з двома амортизаційними системами комфортно проїхати можна по будь-якій дорозі, стежці. Здійснюючи велосипедні прогулянки, краще дізнаєшся околиці місця, де проживаєш, крім цього, поліпшується здоров'я і загальне самопочуття, з'являються нові знайомі і нові друзі. Велосипедисти в більшості люди позитивні і доброзичливі, що підтверджує народну мудрість «Здоровий дух у здоровому тілі!»

Подорожувати на велосипедах легко. У рюкзаки можна помістити спальники, намети, пальник, туристичну посуд, продукти харчування і все, що потрібно для походу. Але головне, що мені дуже подобається, все це не потрібно нести на спині! Проїжджати на велосипеді можна величезні відстані, навіть здійснити кругосвітню подорож, при цьому немає залежності від бензину та іншого пального палива. Але все ж залишається залежність від дороги, хоча б якась, але повинна бути стежка!

Вело- подорож має свої переваги і недоліки. Вирушаючи з дітьми подорожувати на велосипедах потрібно враховувати багато: в якому технічному стані велосипеди, час року, перепад нічний і денний температур повітря, погоду, рельєф місцевості, дорожнє покриття, наявність автомобілів на дорозі, наявність неподалік кваліфікованої медичної допомоги, здоров'я і тренованість учасників, рівень згуртованості групи, харчування, медичну аптечку, одяг, відпочинок та інше.

Початок подорожі - це ідея, думка: а чи не сходити ..., а не прогулятися чи ..., а не з'їздити ...!

Навесні цього року мої друзі запропонували провести літню відпустку в Краснодарському краї. Мій чоловік і я, після недовгих роздумів, підтримали ідею велосипедної подорожі з дітьми від Краснодара до Анапи. Вирішили проїхати за 10 днів від Краснодара через Головний Кавказький хребет до Геленджика, від Геленджика до Новоросійська, від Новоросійська до Анапи.

Нитка маршруту: Краснодар - Сіверська - Убінське - Пшада - Михайлівський Перевал - Геленджик - Кабардинка - Новоросійськ - Мисхако - Широка Балка - Південна Озереевка - Абрау-Дюрсо - Малий Утріш - Сукко - Анапа.

Розробкою маршруту, плануванням, орієнтуванням на місцевості, керівництвом нашою компанією займався Віталій. У поході будь-якої складності повинен бути головнокомандувач, здатний приймати вантаж рішень. Але як показує практика, планування походу і збір інформації потрібно покладати не на одного людини, чим більше зібрано інформації, тим краще. Ідеальний варіант, якщо велопохід з дітьми буде супроводжувати провідник, знайомий з планованим маршрутом.

Подорож обіцяло бути захоплюючим, пізнавальним і несподіваним. Відпочивати дикунами завжди було модним і цікавим пригодою.

Мета нашого велопоходу: відпочити на природі, ознайомитися з регіоном та набути досвіду. Завдяки цій подорожі ми дізналися багато цікавого про Краснодарському краї.

І в липні 2010 року наша компанія вирушила на поїзді з залізничного вокзалу Новосибірська до Краснодара. Настрій був відмінне.

У велоподорож вирушили три сім'ї:

1) Діма, Оля (я) і діти Максим (2 роки) і Денис (5 років). Я їхала на гірському двухподвесном велосипеді, Діма з дітьми на тандемі;
2) Ігор, Марина і діти Оля (17 років) і Коля (4 роки). Всі їхали на гірських велосипедах, Ігор віз Колю в велокріслі;
3) Віталій, Оля і діти Настя (6 років) і Анютка (4 роки). Пересувалися на двох тандемі Папа + Настя і Мама + Анютка.

Краще один раз побачити, ніж сто разів почути! Фотографії на пам'ять робили мої друзі і попутники, з їх згоди я додаю їх фотографії до свого оповідання. Я не фотографувала, просто насолоджувалася подорожжю.

Перший день нашої подорожі почався в Краснодарі. На пероні ж / д вокзалу Краснодара нас зустрів Ігор - велосипедист Кубані. На форумі velokuban.ru наш командир (керівник походу) познайомився з велосипедистами Кубані, які і допомогли в розробці маршруту велоподорожі. Байкери (bike - велосипед (англ.) Часто дуже доброзичливі й чуйні люди.

З Краснодара Діма, Ігор і Віталій поїхали на велосипедах до станиці Сіверська. Мене, Марину та дітей відвезли на автомобілях в станицю, де проживає тітка Олі. Оля заздалегідь приїхала з дочками до тітки в гості.

У Сіверської нас чекав привітний прийом, душ і смачний обід.

Після смачного обіду і короткого відпочинку, подякувавши Оліну тітку, ми виїхали в сторону Головного Кавказького хребта. Вже трохи більше ніж через годину на нас ринула злива, який ми вирішили перечекати під мостом. Час минав злива почав вщухати, але дощ не припинився і ми вирішили їхати під дощем. Так під дощем ми і в'їхали в гори, де після кількох підйомів нас чекав перший брід через річку.

У горах темніє швидко, це необхідно враховувати. Ставити наметовий табір вирішили не зволікаючи, не чекаючи сутінків, під дощем.

Ранок другого дня було теплим і туманним. Дощ припинився вночі. Дорога, по якій нам треба було проїхати до перевалу, була мокрою, слизькою, зустрічалися величезні калюжі.

В обідній час ми зупинилися в дуже мальовничому місці. Просушили речі, пообідали, діти із задоволенням грали в казковому красивому лісі.

А наш командир не міг вирішити куди далі їхати, тому що дорога повертала і закінчувалася. Вирішено було йти по стежці. Їхати по ній на велосипеді було неможливо, і, пройшовши трохи, ми опинилися перед йде вгору горою, як нам розповіли місцеві жителі, це був єдиний правильний шлях, але їхати цим шляхом було неможливо. Спочатку по стежці ми піднялися на перевал, потім йшли по сідловиною вершині і до вечора спустилися з перевалу до невеличкої річки, на березі якої стояв будинок. В цьому будинку влітку живуть люди, туди приїжджають лісоруби, щоб відпочити. Ми розбили табір на ніч, після штурму перевалу все дуже втомилися.

Ранок третього дня нашої подорожі було сонячним. Настрій у всіх був чудовий, не затьмарювало наш настрій навіть розуміння того, що нам зараз йти в гору і штурмувати ще один перевал, але вже по дорозі, а не по стежці. Дорога для проїзду на велосипеді була зовсім незручною, по цій дорозі на КамАЗ вивозять ліс. Ми кілька кілометрів практично штовхали велосипеди вгору і до обіду вже втомилися, хотілося відпочити.

І по дорозі нам зустрілася тимчасова стоянка лісорубів. Діма під'їхав до стоянки, щоб дізнатися напрямок і наше місцезнаходження. На стоянці готувала обід тітка Люба, вона почула, що ми голодні, посадила за стіл і нагодувала обідом. Ми були їй дуже вдячні, наші запаси продовольства закінчувалися, ми не розраховували, що заблукаємо і припускали, що пройдемо гірську частину шляху протягом одного дня. Добре, що зустрічаються гостинні добрі люди, які приходять на допомогу в складних ситуаціях. Допомагати людям у важкий для них час - це і є справжня любов до людей.

Після смачного обіду, Підбадьорені ми рушили далі. Протягом декількох годин ми близько п'ятдесяти разів переходили броди через чисту гірську мальовничу річку Пшаду.

Діма, я і діти поїхали від основної групи вперед, щоб до темряви знайти місце для стоянки і купити продукти в сел. Пшада, тому ночували ми в наметі на березі річки Пшада, а основна група залишилася на Кардон, там вони і повечеряли.

Ранок четвертого дня почалося сумно, мого синочка Максима вкусив кліщ, ми були не готові до цього, тому що вважали, що кліщів там немає. Вранці Діма цілу годину відмивав велосипеди від бруду і коли ми вже були готові рушити далі, нас наздогнала відстала група.

Їзда по узбіччю дороги з інтенсивним автомобільним рухом неприємна. Але іншого шляху від сел. Пшада до міста Геленджика не було і ми кілька годин їхали по узбіччю автодороги. Найскладніше було підніматися по серпантинної дорозі весь час вгору, все дуже втомилися. Перед в'їздом в Геленджик зупинилися поруч з кіоском «Допомога в пошуках житла для приїжджих». Нам допомогли знайти житло. І ввечері ми вже гуляли по місту, зайшли на Центральний пляж Геленджика, який виявився дуже брудним, весь центральний пляж був забруднений недопалками.

У п'ятий день ми поїхали в дитячу лікарню, щоб поставити Максиму «Імуноглобулін», але черговий дитячий лікар, зателефонувавши з лікарем інфекційного відділення, запевнила нас, що кліщів, заражених енцефалітом в Краснодарському краї немає, тому немає необхідності вводити препарат. Якщо ви збираєтеся в подорож з дітьми, обов'язково враховуйте, що вам може знадобитися кваліфікована медична допомога.

Після відвідин дитячої лікарні ми пішки пішли гуляти по місту, прогулялися по дуже гарній набережній міста Геленджика. Увечері відзначили День народження Колі, йому виповнилося 4 роки.

На наступний ранок шостого дня нашої подорожі ми відпочили, виспалися рушили в путь до Новоросійська. Їхали по трасі дуже швидко. Відстань між Новоросійськом і Геленджик зовсім невелике. Перед Новоросійському сталося неприємна подія, Оля при об'їзді автомобіля, який припаркувався на узбіччі, зачепилася заднім велорюкзаком за відкриті двері автомобіля, втратила рівновагу і впала. Пощастило, що Оля отримала незначні удари, в лікарні її оглянув лікар і постановив, що вона може далі продовжувати поїздку. Новоросійськ місто промислове і портовий, це розумієш одразу при в'їзді в місто.

Увечері дві сім'ї вирушили далі, а сім'я, де була потерпіла, залишилася ночувати в готелі Новоросійська. Ми, проїхавши дачі по грунтовій дорозі, зупинилися ночувати на мальовничій горі, поруч з виноградниками.

Сонячним ранком сьомого дня подорожі ми перетнули виноградник і вийшли на трасу. За відмінною шосейній трасі, на якій практично не зустрілися автомобілі ми з'їхали до пляжу Широкої Балки, де зупинилися позасмагати, відпочити і почекати залишилася в Новоросійську сім'ю. Після полудня припливли медузи, діти із задоволенням їх ловили.

Увечері після 17 годин ми рушили до Нижньої Озереевка по грунтовій «скелястій», місцями дуже крутий дорозі.

Досягнувши Нижньої Озереевка, ми зупинилися на нічліг на місцевому кемпінгу, розташованому на березі моря. Спати було неможливо, оскільки в ресторані, розташованому поруч з кемпінгом, всю ніч співали.

Тому вранці восьмого дня всім дуже хотілося скоріше виїхати з цього кемпінгу і поспати десь в тиші на природі. Переїзд з Нижньої Озереевка до Дюрсо не зайняв багато часу, ми їхали по асфальтованій дорозі, на якій практично не зустрічалися автомобілі. На березі ми зупинилися на кемпінгу і розбили наметовий табір.

Увечері ми хотіли відправитися в Малий Утріш і там розбити табір, але від'їхавши від кемпінгу буквально метрів 300, нас наздогнала сильна гроза і злива, добре, що по шляху була автобусна зупинка, хоча і з протікає дахом, але все ж ми не намокли. Понад годину ми чекали, коли злива закінчиться, і вирішили повернутися знову на колишнє місце на кемпінгу. Відпочивати нам на цьому кемпінгу довелося два дні.

Вранці дев'ятого дня подорожі нашому командирові стало погано, акліматизація пройшла, мабуть, чи не успішно, і рухатися далі ми не зважилися. Весь день діти купалися, грали на березі. А мій чоловік і Ігор всидіти на місці не змогли і поїхали розвідувати дорогу до Великого Утріш, тому що про неї ходили найсуперечливіші чутки, аж до того, що автомобілі Там не проїжджають. Чутки не підтвердилися. Увечері Діма приїхав раніше Ігоря, тому що Ігор вирішив повертатися не на гірському велосипеді, а гірський велосипед він занурив в кузов вантажівки і відповідно їхав з водієм на вантажівці, Діма їх обігнав на велосипеді і на дві години приїхав раніше Ігоря. Діма запропонував збирати табір і відправлятися в Малий Утріш, щоб там вже розбити табір для ночівлі. Я запропонувала залишитися ночувати на старому місці і вранці їхати в Утриш і далі, все зі мною погодилися. Ми залишилися на колишньому місці і нікуди не поїхали.

Ранок десятого дня ми провели в дорозі до Малого утреш, там дуже гарні заповідні місця.

У Малих утреш зараз є екологічний пост, екологи і люди, яким не байдужий рідний край відстояли цей незайманий цивілізацією реліктовий ліс. Сподіваюся, що утреш присвоять статус заповідника і на узбережжі Чорного моря буде чистий прекрасний куточок природи.

На узбережжі в селі Малий Утріш ми з'їли кавун і задоволені поїхали по ґрунтовій дорозі через перевал до Сукко.

У Сукко наша компанія розділилася. Дві сім'ї виїхали в Великий Утріш, а я і моя сім'я залишилися ночувати на березі річки в Сукко.

Вранці одинадцятого дня нашої подорожі я і моя сім'я з Сукко виїхали по шосе до Анапі. Доїхали до Анапи дуже швидко. Покаталися по місту. Так і закінчився наш похід з дітьми в складі трьох сімей по Краснодарському краю.

Далі з Анапи ми поїхали в Сочі, де гостювали три незабутні дні. На жаль, у нас було мало часу і ми зустрілися тільки з Анею і з'їздили з нею на Змейковскіе водоспади.

Моєму молодшому синові потрібен був час для відпочинку після подорожі, тому на гору Ахун мій чоловік і старший син поїхали вдвох. На гору Ахун вони заїхали на тандемі. Повернулися з гори задоволені і щасливі. Ми зрозуміли, що в Сочі хочеться приїхати ще не один раз!

Наше велоподорож по Краснодарському краю було безумовно щасливим. Нам пощастило вже в тому, що ніхто з нашої компанії серйозно не постраждав, не захворів, хоча, в походах це звичайна справа і треба до цього бути готовим. За весь час нашої подорожі жоден велосипед не вийшов з ладу, що радувало.

Я зі своєю сім'єю планувала після завершення походу прибути з Анапи в місто Сочі і там кататися на велосипеді з місцевими велосипедистами, щоб можна було ознайомитися з визначними пам'ятками, краще пізнати місто, познайомитися з однодумцями, знайти друзів. І в Сочі мені вдалося втілити деякі свої плани, моя сім'я добре відпочила. На жаль, мені не вдалося зустрітися з усіма велосипедистами, з якими я познайомилася через Інтернет, з дітьми потрібно враховувати, що не всі заплановані може бути втілено в життя.

Подорож - це нові відчуття і відкриття. Проїхати на велосипеді - значить відчути реальність. Переглядаючи телепередачу по телевізору або проїжджаючи на автомобілі і пасивно спостерігаючи з салону автомобіля навколишнє, відчуття реальності немає. Проїжджаючи на велосипеді, відчувається рельєф, температура повітря, можна розглянути рослини і все, що попадається в дорозі, відчути запах, зупинитися і помацати - це справжнє життя.

Матеріал опублікований з дозволу Автора і спільноти